Facebook
Promotraffic – marketing internetowy, pozycjonowanie stron wwww
Fundusze unijne
+48 512 044 729
PL EN

3 podstawowe zasady jak sprzedawać na Facebooku

3 podstawowe zasady jak sprzedawać na Facebooku

Martyna Góra
Content Marketing Specialist
9 października 2017
Kategorie: Content , E-commerce , Facebook
0 0 min

Nie będzie nowością, jeśli napiszę, że żyjemy w czasach reklamowego przesytu. Codziennie ze wszystkich stron bombardowani jesteśmy billboardami, spotami, pop-upami nakłaniającymi nas do zakupów. Jak w tym gąszczu reklam przebić się ze swoim produktem i trafić do potencjalnego klienta? Jak sprawić, żeby nam zaufał i chętnie wracał do naszego sklepu? Odpowiedzią na ten problem jest włączenie do swojej strategii marketingowej social mediów, a szczególnie Facebooka.

Dlaczego warto być obecnym na Facebooku?

74% ludzi, którzy mają dostęp do Internetu, jest aktywnych w social media.(1) Aż 63% przedstawicieli generacji Y (urodzonych w latach 1980-1996) uważnie śledzi marki na serwisach społecznościowych, a 53% z nich deklaruje, że opinie na social media wpływają na ich decyzje zakupowe.(2) Gdzie w tych statystykach jest Facebook? W tym momencie gromadzi on około 1,9 miliarda użytkowników miesięcznie(3), a według badań, spędzają oni aż 15,8% czasu online właśnie w serwisie społecznościowym stworzonym przez Marka Zuckerberga(4). Co więcej, social media, a wśród nich Facebook, to prawdopodobnie najlepsze narzędzie do budowy relacji z klientami. To właśnie na Facebooku możesz wchodzić ze swoimi klientami w interakcje, pytać ich o zdanie, nawiązać bezpośrednią rozmowę, pytać o opinie na konkretne tematy. Poczułeś/poczułaś się przekonany/a?

Już wiesz, że Facebook to idealne miejscem do pozyskiwania klientów, a część z nich na pewno już skupiasz w ramach fanpage’a swojej marki. Co możesz zrobić, żeby zwiększyć szansę na to, że dokonają oni zakupu w twoim sklepie?

Zainwestuj w płatne reklamy

Facebook to wciąż najbardziej rozbudowana platforma społecznościowa pod kątem płatnych kampanii reklamowych. Pomimo tego, że portal ma ponad 1,3 miliarda użytkowników, to możliwości zawężania tych odbiorców jest dla ciebie jako reklamodawcy nieograniczona. Możesz targetować swoim obecnych i przyszłych klientów według takich kategorii jak wiek, płeć, lokalizacja, język, zainteresowania, zachowania czy połączenia.

Warto promować szczególnie posty z linkami do sklepów oraz reklamować cały fanpage. Płatne reklamy dotyczące postów są szczególnie ważne i skuteczne jeśli chcesz wypromować konkretną ofertę, produkt, kolekcję lub wyprzedaż. Zobacz przykłady:

screenshot-www.facebook.com-2017-10-09-17-26-19-669

screenshot-www.facebook.com-2017-10-09-17-30-05-695

Promowanie całego fanpage’a to efektywny sposób na zwiększenie świadomości marki oraz ilości fanów twojego sklepu internetowego.

Facebook umożliwia ci także dotarcie do tych osób, które już odwiedziły twój sklep internetowy. Aby wystartować z taką kampanią, musisz utworzyć własną listę remarketingową - niestandardową grupę odbiorców. Możesz zrobić to w panelu Menedżera Reklam, wybierają opcję „Skieruj użytkowników do Twojej witryny”. Po utworzeniu niestandardowej grupy odbiorców, otrzymasz kod remarketingowy, który musisz wkleić na swoich stronach w sklepie internetowym.

Z rzeczy, które umożliwiają ci płatne reklamy na Facebooku, a które bardzo dobrze sprawdzają się w branży e-commerce, są tzw. product ads, czyli reklamy produktowe. Dzięki nim możesz wyświetlić danej grupie użytkowników do 5 produktów w ramach jednej reklamy. Ten typ reklam jest szczególnie skuteczny, jeśli prowadzisz wyprzedaż lub chcesz pokazać nową kolekcję potencjalnemu klientowi. Zobacz przykład:

screenshot-www.facebook.com-2017-10-09-17-47-00-878

Twórz interakcje

Płatne reklamy mogą być bardzo skutecznym źródłem sprzedaży, ale tylko jeśli nie zapomnisz o „społecznościowym” charakterze Facebooka. Nie możesz ignorować swoich fanów poprzez pomijanie ich komentarzy czy publikację nieatrakcyjnych treści. To jeden z głównym błędów, jakie popełniają firmy chcące zaistnieć w social mediach. Pamiętaj, na Facebooku przede wszystkim jesteś dla swoich fanów, dopiero potem, by sprzedawać!

Przed zabraniem się za tworzenie postów na fanpage’u, stwórz wizerunek kilku twoich typowych klientów – person. Pomyśl w jakim są wieku, czym się interesują, co jest dla nich ważne itp. Treści twórz właśnie z myślą o tych personach i o tym, co może je zainteresować. Dzięki temu, unikniesz treści niedopasowanych do twoich klientów.

Kiedy już wiesz, do kogo kierować posty, skup się na ich treści. Staraj się nawiązywać ze swoimi odbiorcami jak najwięcej interakcji – zadawaj im pytania, kreuj dyskusje, pytaj o ich zdanie, odwołuj się do emocji. Zamiast w suchy sposób informować o nowościach w twoim sklepie, napisz „W końcu jest! Nasza nowa kolekcja! Co o niej myślicie? My wciąż nie możemy oderwać od niej oczu!” Dzięki tak skonstruowanemu komunikatowi, sprowokujesz fanów do wyrażenia swojego zdania, a oni poczują przywiązanie do marki. Jakie typy postów możesz jeszcze tworzyć?

  • Co wybierasz? X, Y, a może Z?
  • Który nasz produkt lubisz najbardziej?
  • Jadąc na bezludną wyspę, zabrałbym ze sobą...
  • Zaoferuj swoim fanom na Facebooku zniżki wyłącznie za bycie fanem.
  • Pokaż kulisy Twoich codziennych działań.

Zobaczy przykłady angażujących postów:

screenshot-www.facebook.com-2017-10-09-17-51-34-198

screenshot-www.facebook.com-2017-10-09-17-55-20-309

screenshot-www.facebook.com-2017-10-09-17-58-54-867

Jeżeli udało Ci się zaangażować fana – nie zmarnuj tego. Nie pozostawiaj jego komentarza bez odpowiedzi. Pamiętaj, zawsze staraj się ustosunkować do wypowiedzi twoich fanów. Dzięki temu, pokażesz, że jesteś zainteresowany tym, co myślą i zachęcisz ich do interakcji w przyszłości. Staraj się odpowiadać każdemu indywidualnie i w jak najkrótszym czasie.

Pamiętaj o zróżnicowanych treściach

Pomimo tego, że Facebook ma pomóc ci w sprzedaży, pamiętaj, żeby nie przesadzić ze stricte sprzedażowymi treściami. Twoim głównym zadaniem jest przede wszystkim budowanie społeczności wokół twoich produktów i oferty.

Facebook umożliwia tworzenie bardzo zróżnicowanych postów i ma dużo mocnych strony, jeśli chodzi o publikację treści. Jedną z nich jest publikowanie filmów bezpośrednio na platformie. W lutym 2015 przeciętny internauta obejrzał 69,5 filmu na YouTube i aż 107,4 filmu na Facebooku(5). Warto wykorzystać tę informację i publikować treści bezpośrednio na Facebooku.

Kolejną rzeczą, do której warto używać tego największego portalu społecznościowego, jest organizowanie przeróżnych konkursów. Są one skutecznym narzędziem do angażowania dotychczasowych fanów oraz zdobywania nowych użytkowników. Badania pokazały, że 42% użytkowników śledzi konkretny profil właśnie dlatego, że oferuje on zniżki, kupony i różnego rodzaju konkursy(6). Nie zmarnuj tego potencjału.

Staraj się też w swoich postach używać hashtagów. Dzięki nim zwiększysz zaangażowanie użytkowników nawet o 60%(7), co znacznie wpłynie na zasięg twoich postów. Ważne! Używaj hashtagów, które powiązane są z twoją branżą – to dzięki nim dotrzesz do klientów, którzy są nią zainteresowani. W ten sposób znacznie zwiększysz też prawdopodobieństwo konwersji.

Podsumowanie

Jak widzisz, Facebook to świetne narzędzie, które efektywnie może wspomóc twoją sprzedaż oraz pozyskać nowych klientów. Musisz tylko umiejętnie z niego korzystać i wykorzystać wszystkie możliwości, które ci daje. Aby osiągnąć sukces, myśl przede wszystkim o swoich klientach i tym, żeby dostarczać im jak najbardziej wartościowe treści. To oni wyznaczają cel twojej obecności w social mediach i to od nich zależy jej charakter.

Źródła danych:

(1), (3) https://mobirank.pl/2017/01/24/mobile-digital-social-media-na-swiecie-2017/

(5) https://www.spidersweb.pl/2015/05/facebook-wideo-youtube.html

(2), (4), (6), (7)  Ebook “Social media w e-commerce”, http://poradniki.shoplo.com/

 

 

 

Popularne wpisy

Sorry. No data so far.

Szkolenia

Poznaj Google Analytics i Google AdWords w jeden dzień!

 

Marketing w Internecie to branża, w której niezbędna jest umiejętność prawidłowej analizy danych dostępnych w Google Analytics oraz znajomość najpopularniejszego systemu reklamowego – AdWords.

 

Dzięki naszemu jednodniowemu szkoleniu poznasz wszystkie informacje niezbędne do swobodnego poruszania się po obu tych platformach.