Home Blog 8 zasad prawidłowej optymalizacji kart produktowych

8 zasad prawidłowej optymalizacji kart produktowych

Czas czytania : 5 min
07 sierpnia 2017

Odpowiednia optymalizacja kart produktowych to sukces każdego sklepu internetowego. Właściwy opis oraz konstrukcja strony produktowej ma znaczący wpływ na widoczność w wynikach wyszukiwania oraz wielkość ruchu organicznego. To też wizytówka produktu, która ma bardzo istotny wpływ na konwersję w sklepie. Niestety fakt ten wciąż jest bagatelizowany przez właścicieli sklepów internetowych.

Oto kilka zasad, o których musisz pamiętać, aby właściwie zoptymalizować kartę produktową pod kątem UX oraz SEO.

1. Zadbaj o właściwy adres URL

Adres URL powinien:

2. Zrób research słów kluczowych

Optymalizację należy rozpocząć od wyszukania odpowiednich słów kluczowych dla konkretnego produktu. Dzięki temu strona będzie widoczna na tzw. długi ogon słów kluczowych. Zazwyczaj maksymalna liczba słów, jakimi można nasycić kartę produktową, to do 10 słów kluczowych. Słowa powinny znaleźć się w opisie, w title oraz meta description.

Uwaga! Prócz słów charakterystycznych dla danej branży, każda karta produktowa powinna posiadać słowa charakterystyczne dla sklepu internetowego (z danej branży) czyli „cena”, „producent/dystrybutor”, „opinie”, „skład”, „pojemność”.

3. Zadbaj o jakość opisu produktu

Opis produktu:

Co powinien zawierać dobry opis produktu?

​​​​​​​

​​​​​​​

4. Grafiki

Grafiki przede wszystkim powinny być skompresowane tak, aby nie zajmowały dużo miejsca i nie wpływały negatywnie na długość wczytywania się strony.

Co ważne, każda grafika powinna mieć opisany atrybut ALT. W treści powinna znaleźć się nie tylko nazwa produktu, ale też jego numer seryjny. Dzięki temu strona będzie widoczna w graficznych wynikach wyszukiwania.

Istotne są również tytuły plików. Są one ważnym czynnikiem rankingowy w wyszukiwarce graficznej Google.

Grafiki pomimo mocnej optymalizacji powinny być atrakcyjne dla użytkownika. Dobrze, aby można było je powiększyć i obejrzeć każdy detal produktu.

5. Nie bagatelizuj linkowania wewnętrznego

Można wyróżnić kilka sposobów linkowania wewnętrznego na kartach produktowych:

6. Zadbaj o odpowiednie umieszczenie oraz kolor przycisków „Dodaj do koszyka”

Nieprzypadkowo użyłam powyżej liczby mnogiej. Bardzo często zdarza się, że przycisk znajduje się tylko w górnej części strony. Przycisk „Dodaj do koszyka” powinien znajdować się również pod opisem produktu tak, żeby użytkownik nie musiał scrollować strony w celu zakupu produktu.

Kolor również ma znaczenie. Najlepiej, aby był on spójny z całą stroną. Powinien on kontrastować z kolorystką witryny, jednocześnie jej nie zakłócając.

Wygląd ikony koszyka z perspektywy strony produktowej jest również istotny. Ważne, aby wyróżniał się on na tle strony, pokazywał liczbę produktów w koszyku oraz jego wartość. Najlepiej, aby wartość koszyka była podliczona bez kosztów wysyłki, jednak jeśli tak nie jest, należy umieść informację, że podana suma zawiera koszt przesyłki.

Jeśli np. sklep posiada opcję darmowej wysyłki, np. od kwoty 100, warto w przypadku, gdy użytkownik przekroczy tę kwotę, poinformować go o tym na poziomie karty produktowej:

7. Najważniejsze informacje pod ręką

Zadbaj, aby takie informacje jak: dostępność produktu, koszty wysyłki (od jakiej kwoty przesyłka jest darmowa), przybliżony czas wysyłki, gwarancja oraz ocena produktu przez innych użytkowników, były łatwo dostrzegalne dla użytkownika. Dzięki temu użytkownik nie będzie musiał przeklikiwać się przez stronę w poszukiwaniu np. kosztów przesyłki.

8. Pamiętaj o mobile

Konstruując kartę produktową, nie należy ignorować jej wyglądu w wersji mobilnej. Wszystkie powyżej opisane zasady odnoszą się również do wersji mobile. Warto zwrócić uwagę na długość takiej podstrony. Nie może być ona  zbyt długa, dlatego część opisu produktowego można umieścić pod rozwijanym przyciskiem:

Pod takim opisem powinien również znajdować się przycisk „Dodaj do koszyka”.

9. Zadbaj o rich snippets

Dzięki posiadaniu przez daną kartę produktową rich snippetsów, Google w wynikach wyszukiwania wyświetla dodatkowe informacje o cenie i dostępności produktu, liczbie i średniej ocenie danego produktu itd. Rich snippetsy to fragmenty kodu, które można wygenerować np. za pomocą narzędzia dostępnego w Google Search Console i dodać do kodu strony.

Link znajdujący się w SERPach i posiadający rich snippets bardziej przyciąga uwagę użytkowników, jego opis jest bardziej rozbudowany, wzbudza większe zaufanie i dlatego też użytkownicy częściej w niego klikają.

Podsumowanie

Czynniki wymienione powyżej to tylko część bardzo ważnych zasad, które powinny spełniać strony produktowe. Budując sklep internetowy, należy skupić swoją uwagę na prawidłowej ich konstrukcji. Warto również testować ich wygląd za pomocą map ciepła lub testów A/B.  

Udostępnij wpis jako PROtip

Porozmawiajmy

Opowiedz nam o swojej marce

Grzegorz
Maliszewski

HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT

tel. +48 577 997 701

e-mail g.maliszewski@promotraffic.pl

PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.

Przeprowadzane przez PromoTraffic kampanie są kluczowe dla naszego biznesu. Razem skutecznie realizujemy je na ponad 20 rynkach.

Zaufaj jakości PRO

Ponad 11 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.