• 0
    • 5 min


    25 maja odbył się Festiwal SEO w Katowicach, który corocznie przyciąga coraz większe rzesze sympatyków pozycjonowania i content marketingu. Oczywiście na takim wydarzeniu nie mogło zabraknąć licznej grupy PromoTraffic.

    Na Festiwalu wystąpiło 10 prelegentów, a całe spotkanie było podzielone na 3 bloki, podczas których eksperci z branży e-marketingu mogli podzielić się swoją wiedzą. Przygotowałem podsumowanie każdej z prezentacji zawierające najważniejsze spostrzeżenia i informacje.

    • Cezary Glijer – Podstawy ASO

    Optymalizacja aplikacji mobilnych pod wyniki wyszukiwania sklepów z aplikacjami jest niezwykle ważna dla celów biznesowych, ponieważ 67% użytkowników pobierających aplikacje szuka ich w sklepach Google i Apple. Skuteczna optymalizacja to jednak nie tylko ASO, ale strategia marki, media plan, budżet oraz jakość aplikacji, która przekłada się na klikalność i dokonanie zakupu przez użytkownika. Zostały również omówione czynniki wpływające na konwersje i pozycję w wyszukiwarkach.

    • Jan Michalski – Rozgrzej landingi do czerwoności

    Stworzenie strony sprzedażowej przynoszącej zyski to nie lada wyzwanie. Mamy tylko 3 sekundy, aby przekonać użytkowania, że trafił w dobre miejsce i dokonał zakupu. W utrzymaniu uwagi klienta pomoże nam nowoczesny i przemyślany design. Podkreślone zostało znaczenie szybkości ładowania się strony i przystosowanie pod urządzenia mobilne na współczynnik konwersji oraz ogromny wpływ  komentarzy na ostateczną decyzję o zakupie.

    • Łukasz Rogala – AI &SEO – w jaki sposób Sztuczna Inteligencja może zmienić rynek wyszukiwarek

    Żyjemy w czasach BIG DATA, w których Google dostaje 30 000 GB surowych danych na sekundę do przetworzenia i przeanalizowania. Potentat z Doliny Krzemowej dążąc do jeszcze lepszego zrozumienia danych i rozwiązania problemów, które nie są efektywnie algorytmizowane, sięga po sztuczna inteligencję. Omówiony został Google Rank Brain wykorzystujący sztuczną inteligencję do rozumienia kontekstu wypowiedzi przez wyszukiwarkę oraz analizę danych biometrycznych (np. wyszukiwarka odczytując mimikę twarzy użytkownika będzie wstanie określić to, czy jesteśmy zadowoleni z wyniku wyszukiwania lub spersonalizować pierwszą stronę wyników pod nasz aktualny stan emocjonalny). Na końcu zostały przedstawione propozycje, co mogą zrobić ludzie z branży SEO, aby dostosować się do Google Rank Brain. Przede wszystkim poświęcić więcej czasu na research, dostosować treść pod język mówiony, korzystać z schema.org i zadbać o to, aby tylko wartościowe strony naszych witryn pokazywały się w indeksie Google.

    • Wojtek Mazur – Duplicate content – jak realnie wpływa na SEO i co powinieneś o nim wiedzieć?

    W tej prezentacji został poruszony dobrze znany każdemu związanemu z branżą SEO problem duplicate content. Szacuje się, że 25-30% całego Internetu to zduplikowana treść, co negatywnie odbija się na jakości treści w Internecie. Dlatego Google postrzega identyczne strony jako bezwartościowe i nie pokazuje ich w wynikach wyszukiwania. Posiadając sklep internetowy powinniśmy starać się, aby opis produktu nie był skopiowany ze strony producenta, tylko zadbać o unikalność i atrakcyjność opisu produktów znajdujących się w sklepie. Tworząc unikalny i wyróżniający się opis wykażmy się kreatywnością. Każda dodatkowa informacja, jak opis funkcji, czy opinie innych użytkowników będzie cenna dla klienta i sprawi, że unikniemy duplikacji treści na stronach produktowych.

    • Mateusz Dela – Content Marketing, po którym protestują kibice Premier League

    Na prezentacji Mateusza z GoEuro przedstawione zostały case studies pokazujące, jak dobrze stworzona kampania marketingowa przyczynia się do zdobycia naturalnych linków do strony oraz uzyskania rozgłosu w Social Media. Kluczem do sukcesu w kampanii marketingowej jest opracowanie interesujących i przydatnych informacji. Natomiast najtrudniejszymi elementami podczas przygotowywania kampanii jest zebranie i opracowanie danych oraz ich autoryzacja przez eksperta. Główny wniosek jest taki, że stworzenie unikatowej i oryginalnej treści jest gwarantem i warunkiem koniecznym zaistnienia w internetowym świecie.

    • Paweł Strykowski – Od contentu do wysokiej jakości ruchu. Branżowe case study

    Paweł Strykowski właściciel platformy Whitepress omówił proces tworzenia i promocji treści w celu otrzymania wartościowego ruch na stronie. Przy tworzeniu contentu trzeba pamiętać, że korelacja pomiędzy liczbą publikacji a generowanym przez nie ruchem nie jest liniowa. Każdy nowy artykuł wzmacnia „moc” poprzedniego artykuły i na odwrót, dlatego warto tworzyć nieustanie nowy content na stronę. Jeśli jakiś artykuł nie przynosi efektów w postaci ruchu trzeba nad nim popracować poprzez pozyskanie linków od artykułu, nasycenie treści słowami kluczowymi, rozbudowanie artykułu o nowe informacje i wzmocnienie linkowania wewnętrznego. Warto również wspomnieć, że dobrze przeprowadzony content marketing jest tańszy niż reklama AdWords.

    • Krzysztof Marzec – 7 eksperymentów w SEO i ich wyniki

    Autor na początku prezentacji zwrócił uwagę, że warto robić własne testy i samemu próbować pewnych rozwiązań, aby mieć gruntowną i sprawdzoną wiedzę z dziedziny SEO, a nie tylko opierać się na cudzych eksperymentach, co do których nigdy nie możemy mieć stuprocentowej pewności. Następnie omówiono wpływ przekierowań 301 na pozycję oraz aspekty, na które trzeba uważać przy robieniu przekierowań. Poruszono również kwestię certyfikatu SSL oraz to, jakie korzyści i zagrożenia mogą wyniknąć ze zmiany adresów z http na https. Bardzo ciekawym spostrzeżeniem podczas konferencji był fakt, że strony nieposiadające zaimplementowanej całej analityki internetowej jak GA i GSC posiadają mniejszą widoczność w wynikach wyszukiwania.

    • Krystian Szastok – Jak spojrzeć poza TOP10 w Google i znaleźć ruch dla klienta

    Według mnie była to najciekawsza prezentacja na festiwalu pokazująca, jakich zmian w polskiej wyszukiwarce Google możemy się spodziewać za kilka lat. Krystian jako doświadczony ekspert zajmujący się SEO w Anglii, przedstawił główne różnice pomiędzy branżą SEO w Polsce i na zachodzie. Pingwin w Anglii jest bardzo czuły na nienaturalne linki, jak na przykład z zaplecz pozycjonerskich i szybko kara strony za nienaturalny profil linków. Ogólnie zdobywanie linków na zachodzie z powodu obostrzeń prawnych i wysokiego zaawansowania algorytmu Google jest kosztowne i tylko duże rozpoznawalne marki korzystają z usług agencji SEO. Dlatego potrzebna była zmiana podejścia do pozycjonowania. Linki pozyskuje się dla ludzi, a nie dla robotów i mają przyczynić się do większej konwersji, a nie wzrostu pozycji. Krystian zwrócił również uwagę, aby nie uzależniać się tylko od ruchu generowanego przez wyszukiwarki, warto również budować newsletter oraz społeczność w Social Media w celu dywersyfikacji źródeł ruchu na stronie. Interesującym spostrzeżeniem było to, aby budować widoczność witryny nie tylko w Google, ale także na innych wyszukiwarkach (np. hotelowych, które zdominowały pierwszą stronę wyników wyszukiwania i strony firm hotelowych nie przebiją się do TOP10).

    • Łukasz Żelezny – Efektywne wizyty like a boss

    Łukasz to kolejna osoba pracująca na co dzień w Wielkiej Brytanii. Wytłumaczył, jak raportować działania z efektów pozycjonowania dla firm oferujących przewidywalne produkty, takie jak opony zimowe czy wycieczki i dokonać analizy porównawczej ruchu organicznego. Analiza ta ma sens tylko wtedy, kiedy porównamy okres rok do roku, ponieważ dla produktów sezonowych porównywanie miesiąc do miesiąca nie dostarczy żadnych sensownych informacji. Wytłumaczono również, co to są wejścia efektywne i jak posługiwać się tym wskaźnikiem przy tworzeniu raportu.

    • Michał Wiciński – Zdejmowanie działań ręcznych

    Ostatnią prezentację wygłosił Michał Wiciński z Search Quality Team w Google, który opowiedział o zdejmowaniu działań ręcznych nałożonych na witrynę. Ponad 70% działań ręcznych dotyczy tylko dwóch przypadków – czystego spamu i ataku hakerskiego. Omówił najczęstsze powodu odrzucenia prośby o zdjęcie filtru ręcznego oraz podkreślił, że zabezpieczenie strony przed atakami hakerskimi jest mniej kosztowne i czasochłonne niż usuwanie szkód po ataku. Po prezentacji publiczność mogła zadać pracownikowi Google pytania.

    SEO festiwal był dla mnie kopalnią wiedzy i morzem inspiracji. Profesjonalna oprawa dodawała wydarzeniu nowego wymiaru. Za rok na pewno wrócę do Katowic z ekipą PromoTraffic po kolejną porcję eksperckiej wiedzy i inspiracji!

     

     

    Napisane przez
    Rafał Ruba

    Dodaj komentarz

    Bądź pierwszy!

    Powiadom o
    avatar
    wpDiscuz