Home Blog Marketing Festival 2015 – najważniejsze wnioski

Marketing Festival 2015 – najważniejsze wnioski

Czas czytania : 5 min
11 grudnia 2015

Pod koniec listopada w Brnie odbyła się jedna z największych konferencji marketingowych w tej części Europy – Marketing Festival 2015. Oprócz zaktualizowania się w najgorętszych trendach marketingowych nawiązaliśmy tez kontakt z agencjami SEO/SEM/Performance z całej Europy.  

Jakie są nasze najważniejsze wnioski po konferencji? Poniżej przedstawiamy podsumowanie kilku najciekawszych prezentacji.  

Aleyda Solis, światowy autorytet w obszarze  międzynarodowego SEO, w sposób ciekawy podsumowała dobre praktyki w tego rodzaju projektach. W ciągu niespełna godziny Aleyda przekazała kompleksowe porady dotyczących tego „jak ugryźć” trudny temat zwiększania widoczności w bezpłatnych wynikach wyszukiwarki Google w skali międzynarodowej.  

Przede wszystkim główna „batalia” rozgrywa się na samym początku projektu – czyli na etapie wyboru domen niezbędnych przy działaniach SEO. W zależności od tego, jaki efekt chcemy osiągnąć, musimy wybrać odpowiednią strukturę katalogów, subdomen lub osobnych domen.  

Dla przypomnienia:

Oprócz zagadnienia domen omawiany był również ważny aspekt oceny konkurencji i researchu fraz kluczowych z uwzględnieniem lokalnych realiów. To oczywiście również etap poprzedzający jakiekolwiek działania związane z optymalizacją czy „link buildingiem” (termin bardzo „passe” na zachodzie). Kolejnego prelegenta – Dana Petrovica – powinien znać ze słyszenia każdy specjalista SEO.

Jego blog DejanSeo jest jednym z ciekawszych w branży – wpisy są zawsze bardzo merytoryczne, praktycznie nie zdarzają się na nim „banalne” i oczywiste artykuły. Dejan wypowiadał się na temat analizy danych oraz tworzenia na jej podstawie strategii SEO. Dan pokazał, jak krok po kroku zidentyfikować frazy z dużym potencjałem ruchu przy pomocy Search Console.

Chodzi o zidentyfikowanie takich fraz, które mają niewielką konkurencję, ale  wysoką wyszukiwalność, i które przynoszą nam już pewien wolumen ruchu. Można je wziąć „na celownik” w pierwszej kolejności – awans takich fraz o dosłownie parę pozycji może przynieść nam duże profity. Oprócz tego Dan pokazał ciekawe i inspirujące Case Study o tym, jak małym wysiłkiem dostać się do światowych mediów.

On dokonał tego dzięki prostej ankiecie przeprowadzonej przy pomocy Google Surveys  i prezentacji ciekawych wyników. Jest to sposób, który można wykorzystać w niemal każdej branży. Po prezentacji Dana nasuwają się dwa wnioski:

Ciekawą prezentację z wielkim poświęceniem wygłosił Jason Acidre, Filipińczyk, któremu mocno we znaki dała się europejska późna jesień. Jego prelekcja była na temat kreatywnego linkbuildingu, czyli o tym, jak sprawić, żeby inni chcieli sami linkować i do naszej strony na swoich wartościowych witrynach. Nie można powiedzieć, żeby prezentacja zawierała techniki czy porady które byłyby zupełnie odkrywcze, ale można było znaleźć parę „smaczków”.

Jedną z metod Jasona jest np. wyszukiwanie stron z zestawieniami pożytecznych linków, wśród których wyszukuje takie linki, które wyświetlają błąd 404 – ponieważ strona docelowa już zniknęła. W takiej sytuacji na stronie klienta tworzy treść zbliżoną tematycznie do wygasłego linka a następnie proponuje autorowi podmianę linka 404. Jest to metoda czasochłonna, ale zapewne stosunkowo skuteczna. Innym sposobem typowo „content marketingowym” jest tworzenie poradników, np. jego klient z branży motoryzacyjnej stworzył 26 porad, jak prostymi metodami poradzić sobie z najczęstszymi usterkami samochodowymi.

Podsumowując – link building nieubłaganie staje się dziedziną, w której liczy się nieszablonowe działanie i indywidualne podejście do konkretnego przypadku umożliwiające wykorzystanie zastanych zasobów bądź odpowiednie ich kreowanie.

 

Larry Kim to światowej klasy specjalista w kwestii generowania ruchu płatnego. Jego prelekcja podobała mi się najbardziej, była świeża, ciekawa, poparta danymi. W swoim wystąpieniu skupił się na tym, co będzie na topie w 2016 roku. Larry przedstawił bardzo ciekawe dane, na podstawie których można wysnuć szereg wniosków:

Prelekcja Larry’ego była zbieżna z budżetami na media w 2016 roku dla naszych klientów. Zauważyłem ewidentny mocny wzrost i efektywność wydatków na pozyskanie ruchu i leada w kampaniach stricte sprzedażowych prowadzonych dla naszych klientów z Facebooka. Jestem pewien, że ten kanał dotarcia do potencjalnego klienta w 2016 roku będzie rozwijał się bardzo dynamicznie. 

Udostępnij wpis jako PROtip

Porozmawiajmy

Opowiedz nam o swojej marce

Grzegorz
Maliszewski

HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT

tel. +48 577 997 701

e-mail g.maliszewski@promotraffic.pl

PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.

Przeprowadzane przez PromoTraffic kampanie są kluczowe dla naszego biznesu. Razem skutecznie realizujemy je na ponad 20 rynkach.

Zaufaj jakości PRO

Ponad 11 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.