Facebook
Promotraffic – marketing internetowy, pozycjonowanie stron wwww
+48 512 044 729
PL EN

PromoTraffic loves marketing – po konferencji I ♥ Marketing

PromoTraffic loves marketing – po konferencji I ♥ Marketing

Maciej Wojtowicz
Senior Account Executive
Marcin Marć
SEO & Link Building Specialist
4 marca 2016
Kategorie: Konferencje
2 488 10 min

Z artykułu
dowiesz się:

  • ciekawy content marketing jest dostępny nietypowych branż
  • aplikacja mobilna nie jest dla każdego
  • dlaczego warto korzystać z Linkedin w content marketingu
  • dlaczego atrybucja konwersji jest tak istotna

Ponieważ kochamy marketing nie mogło nas zabraknąć na konferencji I ♥ Marketing zorganizowanej 1 marca przez Sprawny Marketing. W konferencji wzięło udział 18 prelegentów co zapewniło różnorodność tematyki. Każdy z ekspertów miał do dyspozycji ~20 min.

Pełna agenda znajduje się na stronie konferencji, my jednak skupimy się na opisaniu wg. nas tych najlepszych (kolejność jest przypadkowa ;))

 

1. Cezary Lech - Content marketing, share'y i wirusowe treści w trudnej branży

Prezentacja przygotowana była na bardzo wysokim poziomie, podobnie jak sam prelegent. Omówiony case wydawać mógłby się bardzo nie sexy, tym bardziej jeśli tematem były kabiny sanitarne i toalety. Na ich podstawie jednak, zostało pokazane kreatywne wykorzystanie social media (z uwzględnieniem YT i video!), blogosfery i outreach w content marketingu.

Cezary Lech Król Sedesu

 

2. Monika Mikowska - Kilka dobrych argumentów, dla których NIE warto tworzyć aplikacji mobilnej

Podczas prezentacji Moniki podjęto tematykę nieudanych case’ów, a wręcz śmiesznych aplikacji mobilnych np. edukujących kobiety, że warto pić regularnie wodę. Stanowiło to doskonałe uświadomienie faktu, dodatkowo popartego przykładami z życia, że aplikacje mobilne nie nadają się do marketingu. Wynika to z tego, że aplikacja mobilna powinna być wpisana jedynie w strategie firmy.

planowanie budżetu na aplikacje

3. Monika Czaplicka - Hejt i trolling - broń się przed negatywnymi

Jak doskonale wiemy przed hejtem nie jesteśmy w stanie się uchronić, ponieważ hejt jest vatem od sukcesu. Monika pokazała kilka sposobów na minimalizowanie szans jego wystąpienia, jak również taktykę postępowania gdy faktycznie mamy do czynienia z trollem (np. kiedy nie warto dawać mu pożywki). Jak wynika, krytyka to możliwość pozyskania klientów, oczywiście jeśli nasze działania zostaną dobrze poprowadzone.

Przy okazji gratulujemy wygranej w konkursie na najlepsze prezentacje!

4. Maciej Lewiński – Atrybucja konwersji a efektywność kampanii

Wg. nas, jedna z ciekawszym prezentacji, głównie przez fakt zwrócenie uwagi na kwestię atrybucji konwersji. Dla wielu marketerów liczy się tylko „last click” i przez jego pryzmat analizują oni efektywność poszczególnych kanałów. To podejście niestety nie uwzględnia fakt, że przed finalnym zakupem/ konwersją, użytkownik często odwiedza stronę kilkakrotnie z różnych źródeł (mailing, baner, AdWords, FB, itd.). Tak więc, „ostanie kliknięcie” jest poprzedzone pracą innych kanałów reklamowych.

Dlatego warto analizować efektywność prowadzonych kampanii właśnie poprzez odpowiednie ustawienie atrybucji konwersji. Temat wychodził o krok dalej jeśli chodzi o świat marketingu w Internecie, stąd może wynikała nie tak dobra finalna pozycja w głosowaniu uczestników;)

5. Katarzyna Młynarczyk – LinkedIn w służbie content marketingu

LinkedIn w dalszym ciągu jest miejscem, które nie jest w pełni wykorzystywane przez marketerów. Dlatego też każda prezentacja pokazująca drzemiący w nim potencjał jest warta uwagi.

To co szczególnie zasługuję na uwagę to Pulse czyli platfroma do publikowania artykułów. Publikacje te mają mocne wsparcie „organiczne” LinkedIn i pojawiają się często w feedzie. Ponadto wraz z publikacją nowego artykułu znajomi otrzymują odpowiednie powiadomienia. Jeśli dodamy do tego fakt, że artykuły prasowe publikowane na Pulse indeksują się w Google i generują ruch, to chyba nie trzeba długo przekonywać do konkretnych działań na LinkedIn:

Linkdein

Podsumowując, po zakończeniu konferencji wróciliśmy z głowami pełnymi nowych pomysłów i dawką nowych inspiracji. Konferencja poprzez niekonwencjonalny sposób wynagradzania prelegentów (uczestnicy głosowali na najlepsze prezentacje, a 8 najlepszych mówców otrzymało 50 000 zł do podziału między siebie) jest unikatem, przez co naszym zdaniem podniosło to dodatkowo wartość samej konferencji.

Za rok na pewno tam wrócimy! 

  • Katarzyna Orzechowska

    Dzięki za wyróżnienie :D Pozdrowienia!

  • http://celownik.net/ Celina z Celownik.net

    Rzetelna relacja z konferencji z punktu widzenia widza oraz osoby niepowiązanej z organizatoram: http://celownik.net/konferencja-i-love-marketing-wrazenia/

    Rzeczowo zostały wypunktowane rzeczy do poprawy przy następnej konferencji, ale też nie brakuje miłych słów. Zapraszam do lektury :)

Szkolenia

Poznaj Google Analytics i Google AdWords w jeden dzień!

 

Marketing w Internecie to branża, w której niezbędna jest umiejętność prawidłowej analizy danych dostępnych w Google Analytics oraz znajomość najpopularniejszego systemu reklamowego – AdWords.

 

Dzięki naszemu jednodniowemu szkoleniu poznasz wszystkie informacje niezbędne do swobodnego poruszania się po obu tych platformach.