Facebook
Promotraffic – marketing internetowy, pozycjonowanie stron wwww
Fundusze unijne
+48 512 044 729
PL EN

Raport na Facebooku, który warto przeczytać

Raport na Facebooku, który warto przeczytać

Magdalena Majewska
PPC Specialist
14 czerwca 2017
Kategorie: PPC
0 559 5 min

Wiele czynników wpływa na wyniki reklam na Facebooku: stawka, zaangażowanie, wielkość grupy odbiorców, kierowanie. Dlatego też co pewien czas tworzone są nowe raporty, które znacznie pomagają w optymalizacji kampanii.

Niektóre z nich są szeroko opisywane na blogach oraz w czasopismach branżowych. Natomiast inne pomijane oraz słabo widoczne na koncie.

Takim pomijanym raportem są właśnie “Statystyki wyświetlania”. Przyznaje, że sama trafiłam na niego przez przypadek, a przydaje się on bardzo w optymalizacji kampanii. Dzięki niemu dowiesz się, które zestawy nakładają się na siebie oraz który z nich już znudził się użytkownikom.

Gdzie znaleźć „Statystyki wyświetlenia”?

Raport znajdziesz w zakładce „Zestawy reklam”. Statystyki stają się dostępne, gdy zestaw reklam ma co najmniej 500 wyświetleń w ciągu ostatnich 7 dni. Pamiętaj jednak, żeby najechać na dany zestaw - inaczej ich nie zobaczysz.

statystyki-facebook-promotrafficNiestety, ale statystyki można wyświetlać tylko dla jednego zestawu naraz.

Domyślnie, u góry raportu wyświetla się wykres przedstawiający codzienne wydatki danego zestawu reklam. Zaznaczone są na nim także ważne aktywności, które mogły mieć wpływ na wyniki.

wykres

Oprócz wydatków na wykresie można także wyświetlać takie zmienne jak:

  • wyświetlenia
  • koszt/wynik
  • wyniki

Najwięcej informacji znajduje się jednak na dole strony. Można tam wybrać trzy tabele: Historia aktywności, Konkurencja na aukcji, Nasycenie grupy odbiorców.

 

Historia aktywności

 W historii znajdziesz najnowsze zmiany jakie zostały dokonane w zestawie. Dzięki temu będziesz miał kontekst tego, co się działo na koncie oraz jaki miało to wpływ na wyniki.

Jeśli w tym czasie aktualizowałeś reklamę po kliknięciu w “Zobacz więcej” wyświetl Ci się wersja przed i po zmianach. Nie musisz więc dokładnie pamiętać co robiłeś na koncie.

statystyki-promotraffic-facebook

Konkurencja na aukcji 

Nasze reklamy codziennie konkurują o odbiorców z innymi reklamodawcami. Staramy się, aby uzyskiwały więc jak najlepsze wyniki trafności oraz aby angażowały użytkowników, a dzięki temu wyświetlały się częściej.

Często jednak nie zdajemy sobie sprawy, że konkurujemy też sami ze sobą. Przyczyną jest nakładanie się grup odbiorców w różnych zestawach reklam na tym samym koncie. W takich sytuacjach Facebook wyświetla tylko tą najbardziej konkurencyjną reklamę. Z tego powodu zestaw z gorszymi wynikami wyświetla się znacznie rzadziej, niż by mógł.

Gdy zauważymy taką sytuację pomocny jest raport “Konkurencja na aukcji”, który przestawia wyniki z ostatnich 7 dni.

Raport zawiera trzy metryki:

  • Wydana kwota - dzienne koszty zestawu,
  • Współczynnik konkurencji na aukcji – procent, w którym zestaw reklam konkurował na aukcji z innym zestawem reklam, powodując usunięcie go z aukcji,
  • Nakładający się zestaw reklam - trzy zestawy reklam, które przyczyniły się do usunięcia wybranego zestawu z aukcji.

 wykres2q

Nie zawsze wysoki procent nakładania się zestawów reklam jest powodem do zmartwień. Jest to jedynie porównanie dwóch zestawów, a wyniki dla całego konta mogą być znacznie mniejsze.

Jak sobie poradzić z nakładaniem się reklam? Jest na to kilka sposobów. Po pierwsze można połączyć oba zestawy ze sobą. Jeśli są one do siebie tak podobne nie ma potrzeby ich rozdzielać, lepiej stworzyć jeden z większym budżetem. Drugim sposobem jest stosowanie wykluczeń. Z zestawu o większym zasięgu wyklucz ten z mniejszym. Dzięki temu żaden z nich nie będzie usuwany z aukcji.

Jeśli jednak oba zestawy mają dobre wyniki, nie trzeba nic robić. Dzieje się tak gdy grupy odbiorców są bardzo duże, a budżety małe. Zestawy reklam nie są w stanie wykorzystać potencjału całej grupy i nie wchodzą sobie w drogę.

Nasycenie grupy odbiorców

Ostatnim raportem jest nasycenie odbiorców, który mówi jak często użytkownicy widzą Twoje reklamy po raz pierwszy. Jest to bardzo ważny raport, gdy Twoje reklamy wyświetlają się w niezmienionej formie przez dłuższy czas. Tak samo jak wcześniej pokazane są w nim wyniki dla 7 ostatnich dni.

Raport zawiera 4 metryki:

  • wyświetlenia - liczba wyświetleń reklam
  • współczynnik wyświetleń za pierwszym razem - procent dzienny wyświetleń przez osoby, które zobaczyły dany zestaw po raz pierwszy
  • zasięg - liczba osób, które widziały reklamę przynajmniej raz w ciągu całego czasu trwania kampanii
  • współczynnik dotarcia do grupy - procent grupy odbiorców, do którego udało Ci się dotrzeć

wykres1

Im wyższy procent wyświetleń za pierwszym razem, tym lepiej. Im częściej użytkownik widzi Twoją reklamę tym większe prawdopodobieństwo, że się nią w końcu znudzi.

Brak reakcji z jego strony lub ukrywanie reklam może doprowadzić do podwyższenia stawek oraz spadku wyświetleń reklamy.

Gdy widzisz, że procent obejrzeń za pierwszym razem jest bardzo mały, zmień reklamę; zmień tekst, dodaj nową grafikę. Spraw, żeby stała się ona bardziej interesująca. Jeśli widzisz, że dotarłeś do całej grupy odbiorców, pomyśl nad zmianą targetowania, szczególnie jeśli zestaw nie uzyskiwał dobrych wyników.

Innym rozwiązaniem jest wykluczanie osób, które weszły w interakcję z reklamą. Dzięki temu reklamy w większości będą się wyświetlać nowym osobom.

 

Gdzie sprawdzić czy grupy się na siebie nakładają przed startem kampanii?

O tym czy zestawy reklam będą się na siebie nakładać można dowiedzieć się już na etapie ich tworzenia. Wystarczy, że wejdziesz w zakładkę “Grupy odbiorców”, a następnie utworzysz wszystkie grupy, dla których chcesz utworzyć osobne zestawy.

statystyki-raporty-facebook

Gdy będziesz miał już wszystkie grupy odbiorców zaznacz te które chcesz porównać, a następnie wybierz działanie „Pokaż nakładanie się grup odbiorców”.

raporty-facebook-promotraffic

Wyświetli się nowe okno z wykresem kołowym, który przedstawia procent nakładania się grup odbiorców.

raport-facebook-promotraffic

Jeśli procent nakładania jest wysoki, wyklucz z tej liczniejszej grupy tę mniejszą. Dla przykładu ze screena najlepiej ze studentów wykluczyć osoby z politechniki. W końcu im bardziej sprecyzowane kierowanie, tym lepiej.

Podsumowanie

Statystyki wyświetlenia to idealny raport dla rozbudowanych kont, na których działamy od dłuższego czasu. Pozwoli on znaleźć zestawy oraz reklamy, które potrzebują odświeżenia. Przede wszystkim jednak ułatwi ustalenie przyczyny spadków na koncie.

Jednak nie zawsze duże nakładanie się na siebie grup odbiorców wpływa negatywnie. Zawsze ważny jest kontekst, zatem zanim będzie przewracać swoje konta do góry nogami, zastanów się czy uzyskane informacje na pewno mają wpływ na wyniki.

 

Szkolenia

Poznaj Google Analytics i Google AdWords w jeden dzień!

 

Marketing w Internecie to branża, w której niezbędna jest umiejętność prawidłowej analizy danych dostępnych w Google Analytics oraz znajomość najpopularniejszego systemu reklamowego – AdWords.

 

Dzięki naszemu jednodniowemu szkoleniu poznasz wszystkie informacje niezbędne do swobodnego poruszania się po obu tych platformach.