Facebook
Promotraffic – marketing internetowy, pozycjonowanie stron wwww
Fundusze unijne
+48 512 044 729
PL EN

Optymalizacja AdWords w e-commerce

STAN WYJŚCIOWY
I WYZWANIE BIZNESOWE

Klient z branży drogeryjnej, który już od 2012 roku prowadzi działania w systemie AdWords, chciał zwiększyć sprzedaż e-commerce. Kampania, którą dostaliśmy od klienta, była już dość mocno rozbudowana. Naszym zadaniem było przedstawienie rozwiązań optymalizacyjnych

oraz ich wdrożenie, po to, by zwiększyć współczynnik konwersji.

DZIAŁANIA

Działania, które podjęliśmy, musiały zamknąć się w dość ograniczonym budżecie. Był on stosunkowo niski w porównaniu z dużym asortymentem oferowanym przez drogerię (ponad 30 marek dermokosmetyków). Skupiliśmy się więc tylko na sieci wyszukiwania. Z tego kanału pozyskaliśmy najwięcej przychodów. Wspomogliśmy się też remarketingiem GDN.

Testowo wprowadziliśmy zmiany w kampanii. Pozytywne efekty tych zmian były wyraźnie widoczne już po miesiącu.

cs_ecommerce_1

 Powyższa tabela przedstawia zakres porównawczy miesiąca, w którym prowadziliśmy optymalizację oraz tego samego miesiąca ubiegłego roku.

EFEKTY I WNIOSKI

Dzięki naszym działaniom współczynnik konwersji prowadzonych przez nas kampanii reklamowych wzrósł o ponad 100% przy niewielkim wzroście kosztów. Ważne jest, że reklamy, które stworzyliśmy, trafiły do odpowiedniej grupy docelowej. Współczynnik odrzuceń na stronie widocznie się zmniejszył, a 0 36% wzrosła ilość przeglądanych stron podczas jednej sesji. Dodatkowym potwierdzeniem poprawy jakości sesji jest fakt, że pomimo spadku ich ilości (w porównaniu do roku 2014 spadek o 28%) odnotowano wzrost przychodów z płatnych źródeł ruchu aż o 66%.

Odnotowano również poprawę jakości ruchu organicznego – o 16% wzrósł współczynnik konwersji, zaś przychody z pozyskane z tego źródła ruchu wzrosły o 34%.

Poniżej przedstawiamy tabelę porównawczą tego samego okresu z uwzględnieniem ruchu organicznego. Dzięki porównaniu obu tabel zauważyć można, że wyniki, jakie uzyskaliśmy, nie były efektem sezonowości fraz.

cs_ecommerce_2

Nasze działania kontynuujemy do tej pory z równie zadowalającym efektem.

cs_ecommerce_3

zobacz wszystkie case studies