Facebook
Promotraffic – marketing internetowy, pozycjonowanie stron wwww
+48 512 044 729
PL EN

Analiza hit map dla stron w wersji mobile

STAN WYJŚCIOWY
I WYZWANIE BIZNESOWE
Wykonaliśmy badanie zachowań użytkowników na stronie w wersji na telefony komórkowe dla klienta działającego w branży nieruchomości. Nieruchomości Północ to firma, która zajmuje się sprzedażą mieszkań na terenie całej Polski. Celem strony jest zainteresowanie użytkowników danym mieszkaniem. Realizację tego celu umożliwiania sprawnie działająca wyszukiwarka mieszkań znajdująca się na stronie główne. Naszym celem było zwiększenie liczby użytkowników korzystających z wyszukiwarki.
DZIAŁANIA
W celu pomiaru zachowań użytkowników wykorzystaliśmy mapy kliknięć oraz scroll mapy. Dzięki nim dowiedzieliśmy się, które elementy na stronie są klikane najczęściej oraz jak użytkownicy scrollują stronę. Dokonanie badania jest możliwe dzięki wklejeniu w skrypt strony, kodu który umożliwia pomiar zachowań użytkowników. Ważne jest również oznaczenie celu w Google Analitycs. W tym przypadku oznaczony został przycisk SZUKAJ.
EFEKTY I WNIOSKI
Efektem są mapy kliknięć oraz scoll mapy, które pokazały że pole z lokalizacją znajdujące się w formularzu jest klikane najczęściej:

Natomiast przycisk SZUKAJ zanotował o połowę mniej kliknięć. Naszym celem było zwiększenie jego klikalności, dlatego też zaproponowaliśmy zmianę koloru przycisku na jaśniejszy, ale współgrający kolorystyką strony:

Ciekawą obserwacją był fakt klikania użytkowników w mapkę Polski, która na stronie nie jest klikalna. Dzięki temu zostało znaleziona możliwość umieszczenia łącza, które może prowadzić do np. podstrony kontaktu.

zobacz wszystkie case studies