Facebook
Promotraffic – marketing internetowy, pozycjonowanie stron wwww
+48 512 044 729
PL EN

Analiza scroll map dla stron w wersji mobile

STAN WYJŚCIOWY
I WYZWANIE BIZNESOWE
Wykonaliśmy badanie zachowań użytkowników na stronie w wersji na telefony komórkowe dla firmy Techsterowniki działającej w branży sterowników do urządzeń grzewczych. Celem strony jest zainteresowanie użytkowników produktem oraz skontaktowanie się w celu dokonania zamówienia. Pod względem sprzedażowym istotne są również zapisy na newsletter, dzięki którym firma jest w posiadaniu dane kontaktowe do potencjalnych klientów.
DZIAŁANIA
W celu pomiaru zachowań użytkowników wykorzystaliśmy mapy kliknięć oraz scroll mapy. Dzięki nim dowiedzieliśmy się, które elementy na stronie są klikane najczęściej oraz jak użytkownicy scrollują stronę. Dokonanie badania jest możliwe dzięki wklejeniu w skrypt strony, kodu który możliwa zliczanie kliknięć użytkowników. Badaniu podaliśmy zarówno stronę główną jak i stronę kategorii. Ważne jest również oznaczenie celu w Google Analytics. W przypadku tej witryny zdecydowaliśmy się mierzyć liczbę kliknięć w przycisk WYŚLIJ znajdujący się w newsletterze. Zebrane dane analizowaliśmy w perspektywy zwiększenia liczby zapisów do newsletter’a.
EFEKTY I WNIOSKI
Pole z newsletterem znajduje się na końcu strony (zarówno na stronie głównej jak i na stronie kategorii), gdzie wg scroll mapy dociera mniej niż 25% użytkowników. Może to sugerować, że umieszczenie go w takim miejscu zmniejsza prawdopodobieństwo jego wypełnienia oraz wysłania. Wg danych z Google Analytics w okresie od 8.11 do 8.12 w przycisk WYŚLIJ za pośrednictwem strony głównej kliknięto 3 razy, natomiast ze strony kategorii - Sterowniki do kotłów, nie dokonano żadnego kliknięcia.

zobacz wszystkie case studies