• 8 min
  • Content
  • SEO
PromoTraffic
Napisane przez
PromoTraffic

We wrześniu 2016 roku przed działem SEO w PromoTraffic zostało postawione bardzo ambitne zadanie – zwiększenie widoczności i ruchu na stronie klienta z branży medycznej. Strona ta jest wizytówką marki, na której prezentowane są 4 produkty marki Sanostol. Nie można ich jednak zakupić poprzez witrynę, co utrudnia przyciągnięcie uwagi użytkownika i sprawia, że witryny tego typu często narażone są na duży współczynnik odrzuceń.

Mimo, że marka Sanostol jest znana i ceniona przez rodziców już od kilkunastu lat, to początkowo ruch na stronie sięgał zaledwie kilkuset wejść miesięcznie.

Pomysł i realizacja

Pomysłem na przyciągnięcie większej ilości użytkowników na stronę www.sanostol.pl było stworzenie i rozbudowa Poradnika dla Rodziców pod patronatem marki Sanostol. Pomysł nasunął się po analizie grupy docelowej, którą są w znacznej większości kobiety w wieku 25-34 lata. Jak wynika z badań Eurostatu, większość kobiet w tym wieku to matki:

 

 

Poradnik ten podzielony został na 4 kategorie:

  • Witaminy i substancje odżywcze
  • Zdrowe odżywianie
  • Zdrowie dziecka
  • Zdrowy rozwój dziecka

W każdej kategorii przez 12 miesięcy publikowane były artykuły pisane przez osoby specjalizujące się w branży medycznej i żywieniowej. Każdy z artykułów przeszedł także przez recenzje ekspertów współpracujących z marką Sanostol, co sprawiło, że były one dużą wartością dla rodziców czytających Poradnik, w którym znajdą potwierdzone informacje na temat zdrowia i diety swoich pociech.

Od września 2016 do września 2017 do Poradnika zostało dodanych 65 artykułów. Każdy z artykułów oprócz dokładnego sprawdzenia pod kątem merytorycznym został także zoptymalizowany pod kątem wyszukiwarki Google.

 

 

Optymalizacja ta polegała w dużej mierze na:

  • szczegółowym researchu tematów popularnych wśród matek na portalach społecznościowych,
  • researchu słów kluczowych odpowiadających wybranym tematom,
  • zadbaniu o odpowiednią długość tekstu i podział na sekcje,
  • dostosowaniu nagłówków Hx w gotowym artykule,
  • zadbanie o linkowanie wewnętrzne między artykułami i pozostałymi podstronami serwisu,
  • dostosowanie Meta Tagów dla wybranych słów kluczowych.

Rezultaty podjętych działań

  1. Pierwszym widocznym efektem rozbudowy Poradnika dla rodziców był wzrost ruchu organicznego. Można było go zauważyć już po pierwszych 2-óch miesiącach. Z każdym kolejnym artykułem ilość odwiedzin i nowych użytkowników rosła.

 

Obecnie w porównaniu do września 2016 ruch organiczny wzrósł o >500% w stosunku rok do roku:

 

 

Źródło: Google Analytics

 

2. Wraz z dodawaniem kolejnych artykułów wzrastała także liczba słów kluczowych, które nie były związane bezpośrednio z marką Sanostol.

Ostatecznie porównując liczbę słów “non brand” z września 2016 i liczbę z września 2017 zauważymy 730% wzrost “niebrandowych” wejść na stronę:

 

Źródło: Opracowanie własne

 

3. Sukcesywnie wzrastała także widoczność strony w TOP3 i TOP10 na coraz to większą liczbę słów kluczowych.

Obecnie zanotowaliśmy systematyczny wzrost widoczności strony w TOP3 w stosunku do września 2016:

 

oraz 470% wzrost widoczności strony w TOP10:

Źródło: https://www.senuto.com/

 

4. Warto dodać także, że monitorowana była także popularność artykułów publikowanych pod patronatem Sanostolu. Po analizie odnośników strony sanostol.pl okazało się, że użytkownicy w sposób naturalny dzielili się publikacjami z Poradnika na portalach społecznościowych, np.:

http://emaluszki.pl/forum/index.php?/topic/4095-przeziebienia/page__pid__31429__st__0&

http://fajnamama.pl/forum/temat/przedszkole-a-katar/4/

http://brzuchatki.pl/forum/index.php?&topic=425.msg16473

http://brzuchatki.pl/forum/index.php?&topic=536.0

Jakie artykuły były najpopularniejsze?

Na koniec polecamy się zapoznać z TOP5 najpopularniejszych artykułów z Poradnika dla Rodziców, które zostały opublikowane na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy:

Problemy z brakiem apetytu u dziecka. Poznaj 7 sposobów na niejadka.

Dlaczego witaminy i minerały są ważne dla naszych dzieci?

Poznaj nową piramidę zdrowego żywienia

Jakie witaminy na wzrost podawać dzieciom?

Jakie witaminy podawać dzieciom w wieku szkolnym?

Marzysz, żeby twoja marka również osiągała takie efekty? Nie ma sprawy – jako profesjonaliści, chętnie ci w tym pomożemy – wystarczy, że wypełnisz brief, a my się z tobą skontaktujemy!

 

PromoTraffic
Napisane przez
PromoTraffic