• 0
  • e-commerce
  • Facebook
  • PPC
Ula Ziemska
Napisane przez
Ula Ziemska

Z marką Surge Polonia, istniejącą na rynku od 5 lat, współpracujemy w zakresie kampanii PPC. W ciągu 6 miesięcy udało nam się doprowadzić do wzrostu przychodów z kampanii AdWords o 71% oraz z kampanii Facebook Ads o 158%.

 

Kim jest Klient?

Surge Polonia to pierwsza na świecie marka odzieży patriotycznej, łącząca tematykę patriotyczną z najnowszymi trendami w designie. Marka odzieży, kojarzonej z wysoką jakością oraz patriotycznym przekazem, promuje ideę nowoczesnego patriotyzmu oraz dowodzi, że może on być zarówno ciekawy, jak i niezwykle inspirujący. Dodatkowymi atutami firmy są niewątpliwie ciągły rozwój i wprowadzanie na rynek nowych wariantów produktów.

 

Cele współpracy

  • obniżenie kosztów kampanii AdWords i zwiększenie jej efektywności,

  • zwiększenie liczby transakcji z kampanii AdWords oraz Facebook Ads,

  • zwiększenie ruchu z mediów społecznościowych,

  • wykorzystanie pełnego potencjału linków sponsorowanych w wyszukiwarce,

  • pozyskanie większej ilości klientów.

 

Czas trwania

W tej publikacji przedstawiamy efekty współpracy obejmującej okres od maja 2016 do października 2016.

 

Działania AdWords

Pierwszym krokiem w tym zakresie było stworzenie nowej struktury kampanii AdWords, dzięki której marka zaczęła być zdecydowanie bardziej widoczna w wyszukiwarce. Nowa struktura pomogła w zwiększeniu udziału w wyświetleniach na słowa kluczowe, które były już na koncie. Zostały dodane również nowe słowa, przez co zasięg kampanii znaczne się zwiększył. Ponadto, odpowiednie skonfigurowanie narzędzi analitycznych pozwoliło na pozyskiwanie wartościowych i szczegółowych danych o odbiorcach, co z kolei umożliwiło kierowanie do nich bardziej dopasowanych przekazów i skłoniło do podejmowania określonych aktywności na stronie www.surgepolonia.pl.

 

Kolejnym etapem była przebudowa kampanii w sieci reklamowej, wraz z określeniem zaawansowanego remarketingu, docierającego do najbardziej wartościowej grupy użytkowników sklepu. Również kampania Product Listing Ads (Zakupy Google) wymagała optymalizacji pod względem pliku produktowego. Dzięki dobremu zrozumieniu potrzeb Klienta na etapie tworzenia kampanii, jak i już po analizie danych i optymalizacji, ten kanał stanowi obecnie główne źródło przychodów.


Kampania AdWords nastawiona jest na generowanie sprzedaży z uwzględnieniem sezonowości w każdej z kategorii. Wspólnie z Klientem opracowaliśmy strategię doboru słów kluczowych w zależności od potencjału i stanów magazynowych. Realizowanie przyjętej strategii pozwoliło również na obecność średnio na pierwszej pozycji w wynikach wyszukiwania na ogólne hasła typu: “koszulki patriotyczne”, “odzież patriotyczna” czy “koszulki do biegania”.

 

Działania na Facebooku

Najważniejsze aktywności promocyjne objęły działania społecznościowe na portalu Facebook (reklamy sponsorowane kierowane na użytkowników lubiących fanpage Surge Polonia, ich znajomych, tych, którzy odwiedzili stronę Klienta, a także na osoby mogące być zainteresowane produktami patriotycznymi) oraz promocję postów generowanych w tym medium. Przeprowadziliśmy znaczną optymalizację kampanii reklamowej na portalu społecznościowym Facebook, co poskutkowało przede wszystkim zwiększeniem świadomości marki oraz zasięgu wśród internautów. Przemyślana kampania Facebook Ads pozwoliła na przekierowanie wielu użytkowników Facebooka na stronę internetową Klienta i skłonienie ich do zakupu.

 

Dodatkowe działania

Poprawne skonfigurowanie rozszerzonego e-commerce dla Google Analytics poskutkowało zwiększeniem ilości danych potrzebnych do analizy i optymalizacji działań marketingowych, nie tylko z zakresu kampanii AdWords i Facebook Ads.

 

Podsumowanie działań

Opinia


Powierzyliśmy Agencji PromoTraffic obsługę kampanii Google AdWords i Facebook Ads stawiając przed nią konkretne cele. Specjaliści dedykowani do obsługi kampanii PPC wykazują się bardzo dobrą znajomością rynku, a podjęte przez nich działania przyczyniły się do zwiększenia sprzedaży i liczby transakcji w stosunku do poprzednich miesięcy o 83%. Ich zaangażowanie i solidność wielokrotnie pokazały, że ta współpraca to udana inwestycja. Za Agencją PromoTraffic zdecydowanie przemawiają jakość usług oraz zrozumienie potrzeb klienta

Dorota Jeżewska - Kierownik Działu Ecommerce i Marketingu Surge Polonia Sp. z o.o.

Ula Ziemska
Napisane przez
Ula Ziemska

Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną od Promotraffic Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-415), ul. Wadowicka 8a (dalej: „Promotraffic”) dotyczących produktów i usług Promotraffic zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. oświadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 1219 z późn. zm.). Zapoznałem/zapoznałam się z klauzulą informacyjną. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem moich danych osobowych przez Promotraffic.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowych przez Promotraffic Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-415), ul. Wadowicka 8a (dalej: „Promotraffic”) zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U. z 2016 r., poz. 922 z późn. zm.). Zapoznałem/zapoznałam się z klauzulą informacyjną. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem moich danych osobowych przez Promotraffic.