Facebook
Promotraffic – marketing internetowy, pozycjonowanie stron wwww
+48 512 044 729
PL EN

Kampania wizerunkowa i sprzedażowa – sprzedaż biletów na konferencję

STAN WYJŚCIOWY
I WYZWANIE BIZNESOWE

Pod koniec czerwca nasz klient – BNI Polska – zwrócił się do nas z prośbą o przeprowadzenie kampanii sprzedażowej w Internecie. Przedmiotem kampanii miały być bilety na październikową konferencję biznesową organizowaną przez BNI Polska.

Naszym zadaniem było zdobycie jak największej liczby nowych leadów i osiągnięcie jak najwyższego współczynnika konwersji, czyli zachęcenie jak największej ilości osób do zakupu biletu.

0

Pracę nad sprzedażą biletów rozpoczęliśmy od przeprowadzenia dokładnego researchu – zbadaliśmy konkurencję, przyjrzeliśmy się innym polskim konferencjom biznesowym i przeanalizowaliśmy, jakie metody promocji tego typu wydarzeń są najbardziej skuteczne. Na tej podstawie nasi specjaliści stworzyli strategię działań promocyjnych.

Wyznaczyliśmy trzy podstawowe etapy promocji:

1. Optymalizacja strony dedykowanej wydarzeniu – konferencjabni.pl (audyty SEO i UX).

2. Kampania wizerunkowa – promocja konferencji i zainteresowanie nią jak najszerszej grupy osób.

3. Kampania sprzedażowa – skierowanie reklam tekstowych i graficznych do osób, które kliknęły w banery z kampanii wizerunkowej i odwiedziły stronę konferencji. Dodatkowo przeprowadzenie kampanii FacebookAds.

 

DZIAŁANIA

 

Etap I – Ruch organiczny

Podstawą naszych działań było skierowanie wartościowego ruchu na stronę sprzedażową.  W tym celu stworzyliśmy dla strony dedykowanej wydarzeniu (konferencjabni.pl) zalecenia optymalizacyjne pod wyszukiwarkę Google. Dodatkowo przeprowadziliśmy kompleksowy audyt strony pod kątem jej użyteczności (Audyt UX). Zoptymalizowana strona zyskiwała z czasem coraz wyższe pozycje w wyszukiwarce Google na wybrane przez nas frazy.

4

Wysokie pozycje w wyszukiwarce przełożyły się na pozyskanie wartościowego ruchu organicznego. Dzięki dobrej widoczności witryny w okresie od 6 czerwca (powstanie strony) do 5 października (konferencja)  104 osoby kliknęły w button „kup” przekierowujący na stronę zakupową.

GA1

 

GA2

 

GA3

Etap II – kampania wizerunkowa

Działania reklamowe rozpoczęliśmy 29 czerwca od uruchomienia wizerunkowej kampanii displayowej. Przygotowaliśmy 2 różne kreacje banerów w różnych rozmiarach.

 

1 3
4 2

 

9 lipca rozpoczęliśmy kampanię w AdWords Search. Na tym etapie skupiliśmy się na podstawowych frazach związanych z konferencją: Brian Tracy w Polsce, Brian Tracy w Krakowie, konferencja z Brianem Tracy.

 

23 11
6 8

 

Etap III – kampania sprzedażowa na Facebooku

Dobre wyniki prowadzonych kampanii wizerunkowych skłoniły nas do wcześniejszego rozpoczęcia drugiego etapu działań: kampanii sprzedażowej. Już 16 lipca uruchomiliśmy kampanie na Facebook Ads i Facebook remarketing.

3

Etap IV – Optymalizacja kampanii AdWords i Facebook Ads

Nasi specjaliści uważnie obserwowali kampanie w AdWords Search i kampanie na Facebooku. Kampanie były stale optymalizowane na podstawie współczynnika konwersji.

W kampaniach prowadzonych w AdWords Search rozszerzliśmy frazy – dodaliśmy frazy branodwe: BNI Polska, konferencja BNI, konferencja biznesowa kraków, szkolenie biznesowe kraków, szkolenie dla przedsiębiorców kraków).

Dodatkowo w reklamach na facebooku zastosowaliśmy geofencing – reklamy wyświetlane były osobom przebywającym w centrach biznesowych w Krakowie, Katowicach, Opolu. Dodatkowo banery wyświetlane na facebooku były regularnie zmieniane (zmiana cen promocyjnych).

Etap V – podjęcie nowych działań

Aby dodatkowo zwiększyć zasięg naszych działań postanowiliśmy włączyć do kampanii także inne formaty reklamowe. 7 sierpnia rozpoczęliśmy kampanie displayową w formacie RTB, której odbiorcami byli przedsiębiorcy. W ciągu 3 tygodni trwania kampanii osiągnęliśmy wynik 709 kliknięć w reklamę. Kolejnym wybranym przez nas kanałem dotarcia do wybranej grupy docelowej były reklamy wyświetlane na skrzynkach pocztowych Gmail.

5

Etap VI – hellobar i SALES manago
W celu aktywizacji użytkowników odwiedzających stronę konferencjabni.pl wdrożyliśmy na niej hellobar zachęcający do zakupu biletów w promocyjnej cenie.

6

Hellobar wykorzystaliśmy też do gromadzenia adresów mailowych osób zainteresowanych szkoleniem.

7

Rosnącą bazę kontaktów (pop-upy, formularze) postanowiliśmy wykorzystać w systemie SALESmanago. Przygotowaliśmy zautomatyzowane reguły wysyłania maili oraz automatyczne przekazywanie kodów rabatowych na bilety.

Etap VII – behawioralna kampania displayowa

Aby dotrzeć do osób spoza dotychczasowej grupy docelowej i zainteresować wydarzeniem także przedsiębiorców z innych branż zdecydowaliśmy się na uruchomienie behawioralnej kampanii displayowej. Dzięki temu kanałowi mogliśmy dotrzeć do całkiem nowych grup odbiorców – nasze banery przyciągnęły uwagę osób zainteresowanych nie tylko finansami i biznesem, ale też np. kuchnią, czy podróżami.

8

Etap VIII – e-mail remarketing

Całą kampanię sprzedażową postanowiliśmy zamknąć poprzez mailing remarketingowy. Wysyłaliśmy wiadomości zachęcające do zakupu biletów na konferencję do osób spoza naszej bazy mailingowej, które odwiedziły stronę bnipolska.pl i konferencjabni.pl, a także do osób, które przeszły na platformę zakupową evenea.pl, ale nie dokonały zakupu.

9

 

EFEKTY I WNIOSKI

Podsumowanie użytych formatów reklamowych:

GDN, remarketing, Facebook Ads, AdWords Search, pozycjonowanie, RTB, Google GSP, Hellobar, mailing SALESmanago, display behawioralny, e-mail remarketing, e-mail retargeting, sponsorowane aktualizacje na linked inlinkedin Ads.

Podsumowanie kampanii:
Dzięki szeroko zakrojonej kampanii, podczas której użyliśmy wielu różnych formatów reklamowych, dotarliśmy do licznej grupy osób pierwotnie niezainteresowanych działalnością organizacji BNI. Dzięki naszym działaniom nie tylko wypromowaliśmy wydarzenie, ale osiągnęliśmy podstawowy cel klienta – sprzedaż biletów.Pozyskaliśmy 227 nowych, unikalnych leadów. Były to osoby do tej pory niezainteresowane działalnością organizacji BNI.
Podsumowanie sprzedaży:
Spośród osób, które udało nam się zainteresować konferencją, niemal połowa zdecydowała się na zakup biletów (107 biletów sprzedanych tej grupie).

 

zobacz wszystkie case studies