• 0
  • e-commerce
  • mobile
  • SEO
PromoTraffic
Napisane przez
PromoTraffic

Na początku grudnia 2015 roku wykonaliśmy audyt strony www.e-zikoapteka.pl, po którym podjęliśmy współpracę związaną z optymalizacją SEO. Głównym celem przyjętej strategii było wzmocnienie ruchu organicznego. W efekcie naszych działań wzrósł on o 409%. Zobaczcie, jak udało nam się to zrobić!

Kim jest Klient?

Ziko Apteka to jedna z największych sieci aptek w Polsce. Jej oferta jest kierowana głównie do kobiet w przedziale wiekowym 25-34, ponieważ ich udział w ogólnej grupie odbiorców przekracza 80%.

Ziko Apteka jako lider na rynku farmaceutycznym zapewnia klientom szeroką gamę produktów takich jak: leki bez recepty, suplementy diety, dermokosmetyki oraz produkty dla mamy i dziecka, dlatego też działania były prowadzone na dużą skalę.

 

Czas trwania

W tym wpisie publikujemy wyniki współpracy z okresu grudzień 2015-grudzień 2016.

Przyjęta strategia

W związku z oczekiwanym większym ruchem została przygotowana indywidualna strategia, w której najważniejsze było:
  • Wykonanie odpowiednich przekierowań dla wszystkich stron kategorii (ok. 200) i produktów (ok. 2000-3000),
  • Uzupełnienie treści i najważniejszych elementów SEO na stronach kategorii, co wpłynęło na widoczność strony i jej pozycje na wybrane słowa kluczowe,
  • Wieloetapowa rozbudowa contentu, prowadząca do wzrostu widoczności witryny na jak największą liczbę słów kluczowych ogólnych oraz o dopasowaniu ścisłym (long tail) oraz budowania wizerunku firmy jako eksperta w swojej branży (m.in. dzięki wpisom poradnikowym),
  • Stopniowa i regularna optymalizacja stron produktowych pod słowa long tailowe, która miała na celu maksymalne dopasowanie stron produktowych do różnorodnych użytkowników.
Ponadto skupiliśmy się na działaniach zmierzających do wzrostu widoczności witryny na jak największą liczbę niebrandowych słów kluczowych, które przyczyniłyby się do zwiększenia liczby transakcji minimum o 10%.

Podjęte działania

Aby doprowadzić do realizacji celów wyznaczonych w strategii skupiliśmy się głównie na poniższych działaniach:
  1. Rozbudowa opisów kategorii – implementacja 160 opisów.
  2. Koordynacja przekierowań ze stron z błędami 404 pozwalająca na odzyskanie ruchu ze starych adresów kategorii i produktów.
  3. Uzupełnienie meta tagów na podstronach podkategorii i produktach.
  4. Optymalizacja ponad 200 stron produktowych pod kątem słów kluczowych o dopasowaniu ścisłym (long tail).
  5. Wedle naszych wskazówek Ziko Apteka zadbała o wysokiej jakości artykuły do działu porady.

 

Efekty działań

Po 12 miesiącach współpracy udało się zrealizować nadrzędny cel, jakim był wzrost ruchu organicznego o 33%. Przybyło również 38% nowych użytkowników. Ich liczba wzrosła, a także zwiększyła się liczba transakcji o 32%, znacząco również wzrosły przychody. 

Z kolei porównując wyniki z 2016 roku z wynikami z roku 2015, widoczne są wyraźne wzrosty w następujących obszarach:

  1. wzrost ruchu organicznego o ponad 409%,
  2. zwiększenie liczby nowych użytkowników o 440%,
  3. istotny wzrost liczby transakcji,
  4. istotne zwiększenie przychodów.

 

Podsumowanie

Odpowiednio zoptymalizowane działania SEO umożliwiły nie tylko na wzmocnienie ruchu na stronie www.e-zikoapteka.pl, ale też na zmniejszenie kosztu pozyskania użytkownika do witryny.

Imponujące wyniki działań pozwalają jednej z największych polskich sieci aptek na ciągłe utrzymywanie się na pozycji lidera.

Opinia


Współpracę z Agencją PromoTraffic rozpoczęliśmy od działań SEO. Po kilku miesiącach owocnej współpracy w tym obszarze zdecydowaliśmy się na powierzenie Agencji również prowadzenia naszych kampanii AdWords. Przebudowa kampanii, jej systematyczne prowadzenie i optymalizowanie, bieżące uzupełnianie o pojawiające się promocje spowodowały znaczne wzrosty tak ruchu, jak – co dla nas najważniejsze – przychodów z kampanii. Mam nadzieję, że dalsza współpraca przyniesie nam jeszcze więcej korzyści.

Piotr Kowalski - Pełnomocnik Zarządu

PromoTraffic
Napisane przez
PromoTraffic

Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną od Promotraffic Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-415), ul. Wadowicka 8a (dalej: „Promotraffic”) dotyczących produktów i usług Promotraffic zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. oświadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 1219 z późn. zm.). Zapoznałem/zapoznałam się z klauzulą informacyjną. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem moich danych osobowych przez Promotraffic.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowych przez Promotraffic Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-415), ul. Wadowicka 8a (dalej: „Promotraffic”) zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U. z 2016 r., poz. 922 z późn. zm.). Zapoznałem/zapoznałam się z klauzulą informacyjną. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem moich danych osobowych przez Promotraffic.