• 0
  • e-commerce
  • PPC
PromoTraffic
Napisane przez
PromoTraffic

Plantwear to największy na rynku europejskim producent drewnianych zegarków i okularów. Nasza niemal roczna współpraca zaowocowała wzrostem przychodów w 2016 roku o 260% w porównaniu do roku poprzedniego. Jak udało nam się tego dokonać? Sprawdźcie!

Kim jest Klient?

Firma Plantwear istnieje na rynku od trzech lat. Wszystkie akcesoria wykonywane są ręcznie, przy użyciu najlepszych materiałów. Dlatego też, cechują je oryginalność, trwałość oraz unikatowość.  Duże doświadczenie w przemyśle stolarskim wraz z wysokim poczuciem stylu poskutkowały imponującymi efektami. Marka stale się rozwija, prowadzi sprzedaż zarówno na rynku polskim, jak i za granicą, notując wzrosty na poziomie nawet 10-krotnym.

Cele działań

Głównym celem kampanii płatnych prowadzonych na wielu platformach, takich jak Facebook, Google AdWords, sieci RTB, Criteo, było doprowadzenie do zwiększenia ruchu na stronie o minimum 50% ze wszystkich kanałów.

Ponadto korzystając z różnorodnych kanałów płatnych, jak i decydując się na zakup mediów w jednych z największych serwisów, tj. Onet, Skąpiec, Ceneo, mieliśmy na celu zwiększenie świadomości marki.

Grupa docelowa i przyjęta strategia

Oryginalne produkty Plantwear – ręcznie wykonywane, drewniane akcesoria, inspirowane naturą i miejskim stylem – kierowaliśmy do ściśle określonej grupy docelowej, kreującej swój wizerunek w sieci poprzez naśladowanie stylu życia internetowych celebrytów. Chcąc w dynamicznym tempie pozyskiwać nowych klientów zwiększyliśmy liczbę kanałów, dostarczających ruch do witryny. Zdecydowaliśmy się na wykorzystanie większości kanałów z obszaru BTL dostępnych na polskim rynku.
W przyjętej strategii postawiliśmy na automatyzację pracy, poprzez wykorzystanie najlepszych narzędzi w marketingu internetowym w obszarze kampanii AdWords i Facebook: Optmzyr oraz Fasttony. Za pomocą Optmzyr zaoszczędziliśmy czas i tym samym mogliśmy wprowadzić więcej zmian na koncie, popartych dokładnie zebranymi danymi. Z kolei narzędzie Fasttony pozwoliło na stworzenie bardziej rozbudowanych kampanii oraz zaktywizowanie użytkowników za pomocą live reactions.
W ciągu 12 miesięcy w kampaniach AdWords utworzyliśmy aż 56 kampanii kierowanych do 292 grup reklamowych. Wybrane kampanie miały na celu wykorzystanie wszystkich możliwości platformy Google AdWords. Składały się one z:
  • kampanii w wyszukiwarce,
  • kampanii remarketingowych w wyszukiwarce (RLSA), mających na celu powrót z komunikatem do osób, które wcześniej odwiedziły witrynę,
  • kampanii w sieci reklamowej nakierowanych kontekstowo, związanych z tematami, zainteresowaniami użytkowników czy zachowaniami potencjalnych klientów,
  • kampanii mailingowych Gmail Sponsor Promotion, opartych na słowach kluczowych zawartych w 300 ostatnich mailach.
Naszą intencją było zwiększenie udziału w wyświetleniach przede wszystkim na zapytania dotyczące modnych zegarków, nowoczesnego stylu, oryginalnego designu. Dlatego też uzupełnieniem kampanii było przedstawianie produktów w formie obrazków w kampanii produktowej w wyszukiwarce.
Ponadto istotnym elementem mającym za zadanie zwiększenie lojalności użytkowników było zbudowanie zaawansowanych grup odbiorców na podstawie ruchu na stronie. W celu przypominania się internautom na każdym etapie lejka zakupowego stworzyliśmy kampanie remarketingowe oraz kampanie wideo na Youtube, przedstawiające ofertę produktową, wyświetlaną na materiale promocyjnym, prezentującą produkt, który klient widział wcześniej w koszyku.
Odnosząc się do social mediów, wybraliśmy Facebook ze względu na to, że docieramy do grupy millenialsów oraz osób ceniących sobie oryginalność i nietuzinkowy design, skupionej głównie wokół tego medium. Na początku działań promocyjnych zostały zbudowane persony potencjalnie zainteresowane zakupem produktów Plantwear. Następnie na ich podstawie stworzyliśmy kampanie mające na celu pozyskanie nowych klientów, będących na najwyższym etapie lejka zakupowego. Do osób, które znają już markę, kierowane były posty utworzone na fanpage’u. Na tym etapie wykorzystywane było także narzędzie Fasttony, a w szczególności live reactions stream.

Szczegółowe działania

Kierując się celami wyznaczonymi na etapie tworzenia strategii, skupiliśmy się głównie na poniższych działaniach:
  1. Kampaniach remarketingowych kierowanych na zaawansowane listy odbiorców utworzonych na podstawie ruchu na stronie.
  2. Reklamach typu TrueView In-Stream w kampanii produktowej na Youtube.
  3. Reklamach GSP na Gmailu.

Punktem przełomowym w działaniach była promocja związana z Black Friday. Obejmowała ona:

  • reklamy graficzne w GDN kierowane na największe strony z modą, zegarkami oraz wyrobami handmade
  • remarketing produktowy ze specjalnie przygotowanymi grafikami na Black Friday
  • promocję postów na Facebooku związanych z Black Friday
  • szerokie kierowanie reklam na Facebooku na całą Polskę, a przede wszystkim na fanów, znajomych oraz osoby, które były już na stronie

W odniesieniu do Facebooka dużym sukcesem okazały się posty typu live reactions. W pierwszym z nich użytkownicy głosowali na najlepszy pierścionek spośród czterech przedstawionych. Drugi natomiast umożliwiał odsłonięcie nowej kategorii produktów poprzez różne reakcje internautów.

Efekty działań

Strategia wdrożona na początku 2016 roku poskutkowała znacznym wzrostem przychodów oraz utrzymaniem tego poziomu przez cały rok. W porównaniu do roku 2015 liczba transakcji wzrosła o 239%, natomiast przychody aż o 260%. Co więcej, doszło do wzrostu ruchu w witrynie o 168% w roku 2016 w porównaniu do roku poprzedniego.

Opinia


W umiejętny sposób wykorzystaliśmy płatne reklamy dopasowując komunikat do sezonowości i zarządzając budżetem przy pomocy Google Trends. Dzięki temu udało nam się nie tylko osiągnąć wcześniej założone rezultaty, ale także znacznie przekroczyć cele i oczekiwania klienta. Rozpoczynając działania związane z kampanią płatną poszerzaliśmy kanały dobierając dodatkowe media tak, aby przy utrzymaniu ROI cały czas osiągać wzrosty.

Krystian Kucharski, PPC Manager

PromoTraffic
Napisane przez
PromoTraffic

Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną od Promotraffic Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-415), ul. Wadowicka 8a (dalej: „Promotraffic”) dotyczących produktów i usług Promotraffic zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. oświadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 1219 z późn. zm.). Zapoznałem/zapoznałam się z klauzulą informacyjną. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem moich danych osobowych przez Promotraffic.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowych przez Promotraffic Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-415), ul. Wadowicka 8a (dalej: „Promotraffic”) zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U. z 2016 r., poz. 922 z późn. zm.). Zapoznałem/zapoznałam się z klauzulą informacyjną. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem moich danych osobowych przez Promotraffic.