Facebook
Promotraffic – marketing internetowy, pozycjonowanie stron wwww
Fundusze unijne
+48 512 044 729
PL EN

Case study - pozycjonowanie - klient z branży produkcyjnej.

STAN WYJŚCIOWY
I WYZWANIE BIZNESOWE
Klient z branży produkcyjnej zwrócił się do nas z prośbą o pomoc w poprawie pozycji strony na wybrane frazy w Google. Ponieważ widoczność jego strony zmalała - spadła też ilość zapytań (leadów) na stronie. Po analizie witryny dostrzeżony został jej duży potencjał SEO. Domena posiadała stosunkowo długą historię w Google (blisko 6 lat), niestety prowadziła do niej duża ilość nienaturalnych odsyłaczy internetowych (linków) ze stron o niskiej jakości. W narzędziach dla Webmasterów nie było komunikatu o działaniach ręcznych, więc stwierdziliśmy nałożenie przez Google filtra algorytmicznego na stornę.
DZIAŁANIA
Profil linków został dokładnie przeanalizowany przez specjalistę od link buildingu. Diagnoza: profil linków należało podmienić niemal całkowicie, ponieważ większość z nich pochodziła ze stron o niskiej jakości. Rozpoczęto prace związane z usuwaniem niechcianych linków. Wysyłaliśmy zapytania indywidualne do właścicieli linkujących do strony witryn, a także korzystaliśmy z Disavow Tools w przypadku braku możliwości kontaktu z Webmasterami stron, np. kiedy linki umieszczane były na rosyjskich, hinduskich, czy chińskich forach. Równocześnie w tym samym czasie pozyskiwaliśmy wartościowe linki, np. z portali społecznościowych, katalogów branżowych i miejsc, które dostarczają wartościowego ruchu stronie. Oprócz tych działań postanowiliśmy również przebudować w całości stronę: zadbaliśmy o nowy content, nowy design i nową strukturę adresów URL.
EFEKTY I WNIOSKI
Nieco ponad tydzień po wdrożeniu nowej wersji strony nastąpiła natychmiastowa poprawa widoczności 7 z 11 fraz w wyszukiwarce Google.pl. Wykres przedstawia poprawę pozycji poszczególnych fraz kluczowych, które wzięte były pod uwagę w trakcie procesu optymalizacji. Nasz system codziennie sprawdza na jakiej pozycji znajduje się witryna na określone słowa kluczowe oraz zapisuje tę wartość, dzięki czemu jesteśmy w stanie śledzić trendy oraz mierzyć naszą efektywność. Wyszukiwarka Google potrzebowała około 8 dni na całkowite przeindeksowanie witryny (odnotowanie wdrożonych zmian). Po tym okresie nastąpiła natychmiastowa poprawa pozycji. Obecnie 8 spośród 11 fraz wobec których podjęto działania ręczne ze strony Google wróciło na swoje wcześniejsze pozycje. Od Klienta dostaliśmy informację, że ilość zapytań ofertowych znacznie wzrosła.

zobacz wszystkie case studies