Facebook
Promotraffic – marketing internetowy, pozycjonowanie stron wwww
Fundusze unijne
+48 512 044 729
PL EN

Case study - pozycjonowanie - klient z branży usługowej

STAN WYJŚCIOWY
I WYZWANIE BIZNESOWE
Klient z branży usługowej zwrócił się do nas w sprawie działań marketingowych, które zwiększyłyby ruch na jego stronie internetowej. Celem strony jest generowanie zapytań ofertowych (tzw. leadów). Po analizie strony dostrzeżony został duży potencjał SEO witryny. Domena posiadała stosunkowo długą historię w Google (4 lata), dodatkowo prowadziła do niej duża ilość naturalnych odsyłaczy (linków) z innych stron internetowych (partnerzy, fora, klienci etc.). Oba te czynniki są postrzegane jako wartościowe przez wyszukiwarki internetowe. Jednak poziom widoczności strony w Google na wybrane frazy był dla Klienta zdecydowanie niezadowalający.
DZIAŁANIA
Strona została dokładnie przeanalizowana przez specjalistę SEO. Diagnoza: niemal całkowity brak optymalizacji witryny pod kątem SEO. Oznacza to, że strona nie była przystosowana do aktualnych wytycznych wyszukiwarki Google.

Zaczęto przygotowywać szczegółowe zalecenia optymalizacyjne, które dotyczyły warstwy tekstowej przeznaczonej dla użytkowników, tagów przeznaczonych dla robotów wyszukiwarek oraz szeregu kwestii o charakterze technicznym. Tak powstały dokument został przesłany do zatwierdzenia przez klienta. Ostatnim etapem było uwzględnienie uwag klienta oraz wdrożenie zaleceń SEO na stronie.
EFEKTY I WNIOSKI
Optymalizacja przy współpracy z klientem została wdrożona w ciągu 2 dni. 4 dni później nastąpiła skokowa poprawa widoczności strony na wybrane frazy w wyszukiwarce Google.pl.

Wykres przedstawia zmianę (awans) pozycji poszczególnych fraz kluczowych, które interesowały Klienta. Nasz system codziennie sprawdza na jakiej pozycji znajduje się witryna na określone słowa kluczowe oraz zapisuje tę wartość, dzięki czemu jesteśmy w stanie śledzić trendy oraz mierzyć naszą efektywność.
Wyszukiwarka Google potrzebowała około 3 dni na przeindeksowanie witryny - odnotowanie w swoim indeksie wdrożonych zmian oraz rekalkulację rankingu. Po tym okresie nastąpiła gwałtowna, skokowa poprawa pozycji. Dzięki optymalizacji strony, został wykorzystany potencjał SEO strony.

Oczywiście pozycje poszczególnych fraz nie są jedyną miarą skuteczności naszych działań. Znacznie efektywniejszym wskaźnikiem są statystyki Google Analytics, przedstawiające między innymi ruch z bezpłatnych wyników wyszukiwania (tzw. ruch organiczny).
Wykres przedstawia ilość odwiedzin (sesji) strony klienta przed oraz po wdrożeniu optymalizacji. Na wykresie widać niemal dwukrotny wzrost ruchu pozyskiwanego dzięki bezpłatnym wynikom wyszukiwarki Google w czasie jednego miesiąca.
Powyższe dane pokrywają się z wykresem zaprezentowanym obok. Wykres pochodzi z Google Webmaster Tools, przedstawia ilość wyświetleń strony (niebieska linia) w wynikach wyszukiwarki Google oraz ilość kliknięć.
Prawidłowe wdrożenie przygotowanych przez naszą firmę zaleceń optymalizacyjnych SEO wyzwoliło potencjał strony przekładający się na widoczność w bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google. Na dalszym etapie skupiono się na tworzeniu właściwego profilu odsyłaczy internetowych prowadzących do strony, co zapewniło witrynie stabilne pozycje oraz kolejne awanse na wybrane do pozycjonowania słowa kluczowe.
zobacz wszystkie case studies