• 0
  • e-commerce
  • PPC
  • SEO
Ula Ziemska
Napisane przez
Ula Ziemska

Ze sklepem internetowym tanie-odzywki.pl współpracujemy w zakresie kampanii SEO oraz PPC. Jakie wyniki uzyskaliśmy? Współpraca zaowocowała 450-procentowym wzrostem widoczności w Top10, 400-procentowym w Top3 oraz zwiększeniem współczynnika konwersji o 73%. Przyjrzyjcie się historii sukcesu tanie-odzywki.pl!

 

Kim jest Klient?

Tanie odżywki to sklep internetowy, oferujący szeroką gamę produktów dla osób aktywnych, np. biegaczy, rowerzystów czy osób uprawiających różne sporty wyczynowe. Posiada on liczne certyfikaty, pochodzące od najlepszych producentów suplementów diety i odżywek. Sklep tanie-odzywki.pl był wielokrotnie doceniany i nagradzany. W 2014 roku otrzymał wyróżnienie za uzyskanie wysokich ocen konsumenckich w Rankingu Sklepów Internetowych w kategorii SPORT, prowadzonym przez serwis OPINEO.

 

Czas trwania

W tym wpisie publikujemy wyniki współpracy z okresu kwiecień 2015 – grudzień 2016.

 

Cele współpracy

  • zwiększenie ruchu na stronie,
  • wzrost przychodu ze sprzedaży,
  • wzrost liczby transakcji,
  • wzrost liczby nowych użytkowników,
  • zwiększenie współczynnika konwersji.

 

Działania SEO

Aby doprowadzić do realizacji wcześniej określonych celów, skupiliśmy się głównie na poprawie warstwy contentowej w witrynie. Jeszcze przed wdrożeniem naszych rozwiązań na stronie znajdowały się krótkie opisy kategorii oraz nie do końca zgodne z wymaganiami SEO opisy produktów. Pierwszym krokiem była więc poprawa tych dwóch elementów, z uwzględnieniem takich czynników, jak: długość tekstu, nagłówki, słowa kluczowe, podział na sekcje.

 

Stopniowo aktualizowane były również kolejne części strony, w celu rozbudowy treści, która pozwoliła na lepsze sprostanie potrzebom klientów i umieszczenie w witrynie większej ilości ważnych z punktu widzenia Klienta informacji. Treści dostosowywane były do słów kluczowych wybranych przez Klienta oraz do tych fraz o największej wyszukiwalności.

 

Następnym krokiem było uproszczenie ścieżki zakupowej użytkownika. Aby to zrobić w kwietniu 2016 roku strona została uzupełniona o dodatkową sekcję – ‘Twój cel’. Składa się ona z kilku głównych kategorii, np. ‘odżywki dla biegaczy’, ‘odżywki dla kolarzy’. Dzięki temu, potencjalni klienci są w stanie szybciej i łatwiej dotrzeć do interesujących ich produktów. Inną korzyścią płynącą z tego rozwiązania jest zoptymalizowanie strony pod dodatkowe słowa kluczowe.

 

 

W ciągu dziewięciu miesięcy sekcja ‘Twój cel’ wygenerowała prawie 3000 dodatkowych sesji, a każda z kategorii mieszczących się w jej ramach średnio 1000-1500 sesji.

 

Kolejnym działaniem było dodanie w lipcu 2016 roku sekcji ‘Encyklopedia’, gdzie w kolejności alfabetycznej ułożone są składniki poszczególnych preparatów. Ich opisy zawierają m.in pochodzenie, miejsca występowania oraz właściwości. Dzięki tej sekcji udało się zwiększyć liczbę zapytań long tailowych, a co za tym idzie dotrzeć do zdecydowanych użytkowników, którzy wiedzą, co chcą kupić. Ta część strony również wpływa na ułatwienie procesu zakupowego, poprzez połączenie składników z konkretnymi produktami (po opisie danego składnika widnieją propozycje preparatów, które mają go w swoim składzie).

 

Zarekomendowaliśmy również Klientowi poszerzenie strony o blog, który oprócz zbudowania zaangażowania i więzi z Klientami, wspiera sprzedaż, dzięki umieszczaniu w treści artykułów blogowych linków wewnętrznych do konkretnych kategorii oraz produktów. Założony w połowie listopada 2016 roku wygenerował do końca grudnia ponad 450 sesji, z czego ⅓ z nich to wejścia z organicznych wyników wyszukiwania.

 

Ponadto, w ramach działań off-site uwzględniliśmy przygotowanie oraz realizację indywidualnej strategii link buildingu, co pozwoliło na skierowanie wartościowego ruchu do witryny Klienta.

 

Powyższe działania poskutkowały znacznym wzrostem widoczności w wynikach wyszukiwania w TOP10 i TOP3:

Widoczność na słowa kluczowe w Top10 wzrosła o 450% a w Top3 o 400%.

 

Efektem podjętych działań był również wzrost liczby Landing Page, odwiedzanych bezpośrednio z wyszukiwarki Google, o 25% w okresie styczeń – grudzień 2016 roku.

Wzrost liczby Landing Page przedstawiony na powyższym wykresie świadczy o większej popularności i widoczności w sieci, nie tylko strony głównej, ale również jej poszczególnych podstron.

 

Jeżeli chodzi o ruch organiczny, w przedziale grudzień 2015 – grudzień 2016 wzrósł on o prawie 107%, co widać na poniższym zrzucie ekranu.

Warto również dodać, że zaproponowane działania zaowocowały stale zwiększającą się liczbą wejść poprzez zapytania niebrandowe w stosunku do zapytań brandowych. Przedstawia to poniższy wykres.

Dziania PPC

Za główny kanał działań PPC obraliśmy wyszukiwarkę, gdzie skupiliśmy się na prowadzeniu akcji promocyjnych, skoncentrowanych na brandzie, ogólnych słowach oraz na promocji konkretnych kategorii produktów i asortymentu.

 

W kwestii wyszukiwarki, dużą przewagę nad konkurencją dało wprowadzenie zaraz po aktualizacji rozszerzonych reklam tekstowych.

 

Na zwiększenie skuteczności działań wpływ miała również przebudowa strony docelowej, na którą kierowane są reklamy. Celem tego było lepsze dostosowanie do wymagań użytkowników tak, aby mogli oni szybciej i prościej odnaleźć poszukiwane produkty. Kanał wspierający wyżej opisane działania PPC to Youtube, a dokładnie reklamy typu In-Stream. W kierowaniu skupiliśmy się na użytkownikach, jak i na kategoriach filmów, związanych z szeroko pojętymi ćwiczeniami fizycznymi i kulturystyką. Co ważne, niemal połowa użytkowników ogląda film promocyjny do końca, natomiast średni koszt interakcji wynosi 2 grosze.

 

Podsumowanie działań SEO

*wzrost w okresie lipiec-grudzień 2016 rok

 

Podsumowanie działań PPC

Opinia


Agencja bez wątpienia zasługuje na uznanie za wysoką jakość świadczonych usług. Dzięki zaproponowanym przez specjalistów działaniom, doszło do znacznej poprawy widoczności naszej strony w wyszukiwarce Google. Liczba transakcji wzrosła o 59%, a ogólne przychody prawie o 40%. Zdecydowanie polecam agencję PromoTraffic, jeżeli chodzi o kampanie online.

Daniel Augustyn Dyrektor Generalny / Managing Director Tanie-odzywki.pl

Ula Ziemska
Napisane przez
Ula Ziemska

Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną od Promotraffic Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-415), ul. Wadowicka 8a (dalej: „Promotraffic”) dotyczących produktów i usług Promotraffic zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. oświadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 1219 z późn. zm.). Zapoznałem/zapoznałam się z klauzulą informacyjną. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem moich danych osobowych przez Promotraffic.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowych przez Promotraffic Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-415), ul. Wadowicka 8a (dalej: „Promotraffic”) zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U. z 2016 r., poz. 922 z późn. zm.). Zapoznałem/zapoznałam się z klauzulą informacyjną. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem moich danych osobowych przez Promotraffic.