Facebook
Promotraffic – marketing internetowy, pozycjonowanie stron wwww
Fundusze unijne
+48 512 044 729
PL EN

Wzrost widoczności fraz kluczowych w wyszukiwarce o 1028% i 325 pozyskanych leadów w ciągu 6 miesięcy

STAN WYJŚCIOWY
I WYZWANIE BIZNESOWE

Rzetelna i systematyczna praca całego zespołu PromoTraffic zaowocowała doskonałymi wynikami osiągniętymi we współpracy z ABC Data Marketing (dedykowaną spółką marketingową ABC Data SA), która powierzyła nam prowadzenie działań marketingowych w wyszukiwarce. Dzięki kompleksowym działaniom SEO widoczność fraz kluczowych w TOP100 wzrosła o 1 028% w porównaniu do sytuacji wyjściowej. Wprowadzenie wersji mobilnej strony spowodowało zwiększenie liczby sesji pochodzących z urządzeń mobilnych oraz obniżenie współczynnika odrzuceń. Rozbudowanie struktury strony ułatwiło użytkownikom odnajdywanie poszukiwanych produktów i zwiększyło ich satysfakcję z użytkowania serwisu. Z kolei kampania linków sponsorowanych AdWords skierowała ruch na dedykowane langing page poświęcone nowym grupom produktowym oraz wygenerowała wartościowe leady. Chcesz dowiedzieć się, jak tego dokonaliśmy? Przeczytaj naszą historię sukcesu!

 

Nasza współpraca z firmą ABC Data rozpoczęła się we wrześniu 2015 roku. Postawionymi przed nami celami było pozyskanie dla Klienta nowych partnerów do współpracy z branży B2B chętnych do zakupu przedmiotów z nowych kategorii produktowych oraz wzmocnienie widoczności strony korporacyjnej w wyszukiwarce Google. Trudność w kwestii realizacji pierwszego celu polegała na tym, że firma ABC Data na rynku kojarzona była głównie ze sprzedaży sprzętu IT i RTV, a tymczasem nowe grupy produktowe dotyczyły zupełnie innych kategorii, tj. zabawki, artykuły biurowe i narzędzia.

 

Z naszej strony przeprowadzony został kompleksowy audyt SEO, który ujawnił pewne uchybienia na stronie wpływające na widoczność poszczególnych fraz w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Wykryte nieprawidłowości pozwoliły odpowiednio zoptymalizować serwis zgodnie z wytycznymi Google.

 

Nasze rekomendacje

 

Zaproponowaliśmy poprawę błędów optymalizacyjnych występujących w serwisie oraz zmodyfikowane linkowania wewnętrznego. Kolejnym zaleceniem była rozbudowa struktury strony oraz znajdującej się na niej treści. Nie zapomnieliśmy również o tak istotnych aspektach jak optymalizacja grafik na stronie pod kątem graficznej wyszukiwarki Google oraz dostosowanie serwisu do urządzeń mobilnych.

 

Poddaliśmy również propozycję stworzenia dedykowanych landing page nawiązujących do nowej grupy produktowej firmy, celem dotarcia do klientów z branży B2B – sklepów czy hurtowni.

DZIAŁANIA

W ramach pracy nad projektem sprawowaliśmy nadzór nad wdrażanym audytem. Stworzyliśmy strony wspomagające proces pozycjonowania oraz realizowaliśmy strategię budowania linków. Dostarczaliśmy również wartościowe teksty branżowe. Braliśmy też udział w konsultacjach SEO, wyjaśnialiśmy wszystkie wątpliwości i odpowiadaliśmy na pytania Klienta oraz zapewniliśmy fachowe doradztwo w kwestii optymalizacji SEO nowej witryny.

 

W ramach kampanii AdWords stworzyliśmy 3 landing page, co miało na celu pozyskanie zapytań ze strony potencjalnych Klientów ABC Data.

Landing page były bezpośrednio związane z nowymi grupami produktowymi dostępnymi w ofercie firmy, tj:

 

 

- zabawki – http://www.abcdata.com.pl/zabawki/ 

- narzędzia – http://www.abcdata.com.pl/narzedzia

- artykuły biurowe – http://www.abcdata.com.pl/artykuly_biurowe

EFEKTY I WNIOSKI

Frazy kluczowe- ABC Data

 

Bezpośrednim efektem realizowanych przez nas działań jest wzrost widoczności strony w wyszukiwarce Google. Spośród wszystkich pozycjonowanych fraz:

 

- 72 zajmują miejsca w  TOP100 

- 37 znajduje się na miejscach w TOP10

- 18 fraz zajmuje pozycje w TOP3

 

Porównując wyniki do sytuacji wyjściowej z września 2015 wszystkich fraz w TOP100 było tylko 7. Jest to więc wzrost o 1 028%.

 

Z każdym miesiącem rośnie również widoczność strony abcdata.com.pl na kolejne słowa kluczowe, a kontynuowane działania mają na celu wprowadzać pozostałe frazy na coraz wyższe pozycje. Podsumowując – ABC Data w TOP10 jest widoczna na około 330 frazy.

 

Zarekomendowanie w audycie SEO oraz wprowadzenie mobilnej wersji strony (RWD) spowodowało wzrost liczby sesji (odwiedzin) pochodzących z urządzeń mobilnych oraz spadek współczynnika odrzuceń. Oznacza to, że mniej osób opuszczało serwis po odwiedzeniu pierwszej strony, na rzecz przechodzenia na kolejne podstrony.

 

Zalecenie dotyczące rozbudowania struktury strony zaowocowało stworzeniem podstron pod każdą z kategorii produktowych. Dzięki temu użytkownicy trafiają od razu na odpowiednią podstronę korespondującą z ich zapytaniem w Google.

 

Natomiast stworzenie dedykowanych landing page zapewniło dotarcie z nową oferta produktową do zainteresowanych grup klientów, którzy wykazują intencje zakupowe wpisując odpowiednie słowa kluczowe w wyszukiwarce. Działania prowadzone były w sposób stały i w przeciągu kilku miesięcy wygenerowały 325 leadów, z czego większość to zapytania wartościowe.

 

Podsumowanie współpracy

 

Po 6 miesiącach współpracy można stwierdzić widoczne efekty, przekładające się na realizację celów biznesowych Klienta. Dzięki stałym działaniom optymalizacyjnym, rozbudowywaniu stron tematycznych, tworzeniu wartościowej treści oraz realizowaniu strategii link buildingowej z miesiąca na miesiąc rośnie widoczność fraz kluczowych w wynikach wyszukiwania. Z drugiej strony stale prowadzone kampanie SEM generują wartościowe zapytania ofertowe.

 

Kompleksowo realizowane działania przynoszą realny efekt w postaci pozyskania przez firmę nowych Klientów, a co za tym idzie – wzrostu sprzedaży wybranych kategorii produktowych. 

 

 

Chcesz zdobyć wysoką pozycję w Google-

 

 

zobacz wszystkie case studies