• 0
  • e-commerce
  • PPC
  • SEO
Ula Ziemska
Napisane przez
Ula Ziemska

Dla sklepu internetowego Topsanit.pl, istniejącego na rynku od 2013 roku, realizujemy kompleksowe działania e-marketingowe z zakresu SEO oraz PPC. W ciągu zaledwie 10 miesięcy poskutkowały one wzrostem przychodów aż o 85% z organicznych wyników wyszukiwania oraz o 519% z płatnych kampanii. Sprawdź, jak udało nam się to zrobić.

 

Kim jest Klient?

Topsanit.pl to sklep internetowy, którego flagowymi produktami są elementy wysposażenia kuchni oraz łazienek. Firma zajmuje się zarówno bardziej skomplikowanymi, większymi zamówieniami, jak i przeznaczonymi dla klientów indywidualnych.

 

Cele współpracy

  • zwiększenie widoczności witryny w płatnych oraz bezpłatnych wynikach wyszukiwania,
  • wzrost liczby klientów,
  • zwiększenie średniej wartości koszyka oraz ogólnych przychodów sklepu,
  • zmniejszenie kosztów kampanii AdWords i zwiększenie ich efektywności.

 

Czas trwania

W tym wpisie podsumowujemy współpracę z okresu styczeń 2016 – wrzesień 2016.

 

Działania SEO

W ramach synergicznych usług e-marketingowych podjęliśmy się poprawy warstwy content marketingowej na stronie Klienta. W znacznym stopniu rozbudowaliśmy treści serwisu, aby informacje w nim zawarte odpowiadały na różnorodne potrzeby i pytania potencjalnych klientów. Zwiększenie ilości tekstu na stronie Topsanit.pl umożliwiło umieszczenie na niej większej ilości słów kluczowych, co z kolei przyczyniło się do zwiększenia ruchu na stronie oraz osiąnięcia wysokiej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania.


W działaniach off-site uwzględniliśmy
analizę profilu linków. Pozwoliło to na podniesienie jakości linków, prowadzących do witryny Klienta oraz skierowanie na nią wartościowego ruchu. Dokładna analiza była podstawą do zbudowania, a następnie realizacji indywidualnej strategii linkbulidingu. Zaproponowaliśmy także Klientowi optymalizację serwisu pod kątem SEO. Polegała ona na: analizie witryny, z uwzględnieniem technicznych udoskonaleń (zgodnych z wytycznymi narzędzi dla webmasterów), analizie słów kluczowych ze względu na tematykę i dostępność produktów w sklepie oraz rozbudowaniu treści na stronie, wraz z nasyceniem jej odpowiednimi słowami kluczowymi.

 

Efekty działań SEO

Po przeprowadzonym audycie oraz wdrożeniu zalecanych przez nas modyfikacji, witryna zanotowała 100-procentowy wzrost widoczności w wynikach wyszukiwania, zarówno na frazy wybrane do procesu pozycjonowania, jak i zapytania z tzw. długiego ogona.

 

 

Od momentu współpracy z klientem widać regularny wzrost widoczności witryny w wynikach wyszukiwania. We wrześniu 2016 roku, w porównaniu do października 2015 roku nastąpił 100-procentowy wzrost ilości słów kluczowych w TOP3 oraz ponad 300-procentowy wzrost w TOP10.

Wzrost widoczności witryny przyczynił się do zwiększenia ruchu organicznego z wyników wyszukiwania oraz zaangażowania użytkowników na stronie. Nastąpił blisko 150-procentowy wzrost ruchu organicznego w porównaniu do analogicznego okresu w 2015 roku, kiedy nie były prowadzone działania SEO.

 

 

Przemyślane zabiegi SEO przyczyniły się również do zwiększenia przychodów generowanych z naturalnych wyników wyszukiwania. Witryna odnotowała 85-procentowy wzrost przychodów w roku 2016 w porównaniu do poprzedniego roku.

 

Działania PPC

Oprócz synergicznych działań SEO, od lutego 2016 roku realizujemy dla Klienta kampanie reklamowe AdWords. W tym czasie obniżyliśmy koszty kampanii, jednocześnie znacznie polepszając jej wyniki. W związku z bardzo dużą konkurencją na rynku największym problemem był bardzo niski udział w wyświetleniach reklam. Dzięki właściwej optymalizacji kampanii poprzez zmianę jej kierowania oraz wykluczanie słów kluczowych zwiększyliśmy udział o 319,41% dla kampanii produktowych.

 

 

  1. Ograniczenie kierowania kampanii – aby zwiększyć udział w wyświetleniach. Zawężona grupa docelowa pozwoliła na częstsze wyświetlanie się reklam, co przyczyniło się do zwiększenia przychodów.
  2. Poszerzenie bazy słów kluczowych o słowa z długiego ogona – przyczyniło się do zmniejszenia kosztów kampanii, w szczególności stawek CPC.
  3. Optymalizacja pliku produktowego – częstsze wyświetlanie bestsellerowych produktów, aby zwiększyć konwersyjność kampanii.

 

Podsumowanie działań SEO

 

Podsumowanie działań PPC

Opinia


Chcąc poprawić widoczność w sieci oraz zwiększyć sprzedaż naszych produktów zdecydowaliśmy się na współpracę z agencją PromoTraffic. Przemyślane kroki oraz duże zaangażowanie ze strony agencji poskutkowały znacznym wzrostem efektywności działań online. W ciągu zaledwie 10 miesięcy udało się zwiększyć przychody z wyszukiwarki Google o 85%. Jesteśmy zadowoleni ze współpracy i mamy nadzieję, że przyniesie ona jeszcze więcej korzyści.

Paweł Mochol - Topsanit.pl

Ula Ziemska
Napisane przez
Ula Ziemska

Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną od Promotraffic Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-415), ul. Wadowicka 8a (dalej: „Promotraffic”) dotyczących produktów i usług Promotraffic zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. oświadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 1219 z późn. zm.). Zapoznałem/zapoznałam się z klauzulą informacyjną. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem moich danych osobowych przez Promotraffic.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowych przez Promotraffic Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-415), ul. Wadowicka 8a (dalej: „Promotraffic”) zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U. z 2016 r., poz. 922 z późn. zm.). Zapoznałem/zapoznałam się z klauzulą informacyjną. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem moich danych osobowych przez Promotraffic.