Google Hangouts: Wideokonferencję z klientem lub zespołem zdalnie. Praktyczny poradnik w kilku krokach
Jeżeli pracujesz zdalnie, lub potrzebujesz zorganizować spotkanie projektowe z klientem łącząc się z zespołem specjalistów znajdujących się w różnych miejscach - Google Hangouts jest dla Ciebie!
Google Hangouts Meet to platforma komunikacyjna, którą Google stworzył z myślą o zespołach. Usługa daje możliwość prowadzenia rozmów indywidualnych oraz grupowych w wirtualnych pokojach, które mieszczą do 8000 osób.
Komunikator jest w pełni zintegrowany z pakietem G Suite. Daje możliwość udostępniania ekranu, przesyłania treści z Dysku, współpracę z wykorzystaniem Dokumentów, Arkuszy i Prezentacji oraz dołączanie do spotkań online w Hangouts Meet.
Jak uruchomić wideokonferencję zespołową w narzędziu Google Hangouts?
Kilka prostych kroków do uruchomienia wideokonferencji:
- Zaloguj się na swoje konto Google. Jeżeli go nie posiadasz, załóż je tutaj.
- Wejdź na Google Hangouts: https://hangouts.google.com/
- Kliknij link „ROZMOWA WIDEO”:
- Aby utworzyć dedykowany “pokój” do wideokonferencji z unikalnym linkiem dla wybranych osób musisz kliknąć przycisk “rozpocznij spotkanie lub dołącz do spotkania”:
- Następnie określ nazwę spotkania, która będzie wyświetlana zaproszonym uczestnikom:
- Właśnie utworzyłeś „pokój” do wideokonferencji. Aby do niego osobiście dołączyć, musisz kliknąć przycisk „dołącz”:
- Aby zaprosić gości, wystarczy podesłać im link wyświetlany na kolejnej części ekranu:
- Aby zaprosić gości, wystarczy podesłać im ten link:
- Możesz także zapraszać gości po wejściu do pokoju:
- Rozpocząłeś właśnie wideokonferencję, pamiętaj o opcjach jakie posiada narzędzie Google. W każdej chwili możesz włączyć lub wyłączyć mikrofon lub kamerę podczas spotkania.
- Pamiętaj również o możliwości udostępniania swojego ekranu (np. narzędzi Google Analytics), lub też prezentacji, którą chcesz omówić w formie wideokonferencji. W celu udostępnienia ekranu kliknij prawy dolny róg “zaprezentuj teraz”:
Krystian Kucharski
Wiceprezes Zarządu / Performance Director
Wiceprezes Zarządu i Performance Director w PromoTraffic. Certyfikowany specjalista Google Adwords i Analytics, w branży marketingu internetowego działa od 2009 roku. Specjalizuje się w budowaniu, prowadzeniu i optymalizacji kampanii PPC najbardziej popularnych płatnych platform nastawionych na konwersję lub/i budowę świadomości marki. Jak sam zauważył – dynamiczne wzrosty budżetu firmy są wprost proporcjonalne do wzrostu jego wagi. A zważywszy na to, że firma wciąż rośnie, Krystian próbuje zapanować nad wagą poprzez bieganie i udział w maratonach górskich. Mimo, że skacze po górach jak prawdziwa kozica, nie zapuścił jeszcze koziej bródki.
Zobacz wszystkie artykuły tego autora