Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Poznaj szczegóły kampanii PPC dla Ekomaluch, która została uznana najlepszą w Europie w kategorii Best Low Budget Campaign (PPC)

SEO

May 2020 Core Update - co powinieneś wiedzieć o najnowszej aktualizacji algorytmu Google?

8 1640
Monika Śmigla | 14.05.2020

4 maja 2020 Google znów postanowiło zaskoczyć wszystkich i w trakcie trwania globalnej pandemii koronawirusa dało branży SEO kolejny powód do obaw - May 2020 Core Update.

Czego dotyczy May 2020 Core Update?

Zaledwie 3 miesiące od ostatniej aktualizacji algorytmu Google wypuszcza w świat kolejną zmianę. To, co do tej pory wiemy o May 2020 Core Update, to: 

  • choć minęło już 10 dni od dnia, kiedy ją ogłoszono, aktualizacja wciąż trwa,

  • jest to aktualizacja globalna, bez rozróżnienia na regiony i języki,

  • prawdopodobnie dotknie większości branż,

  • prawdopodobnie jest to kolejna aktualizacja skupiająca się na wartości contentu w obrębie strony

  • są przesłanki, by sądzić, że aktualizacja ta dotyczyć będzie także jakości linków kierujących do strony.

Majowa aktualizacja jest silniejsza i wpływa na większą liczbę SERP i pozycji. SEMRush pokazuje wynik 9,4, podczas gdy styczniowa aktualizacja była bliższa 8:

Według narzędzia MOZ, które śledzi aktualizacje według temperatury i pokazuje kilka poziomów ciepła, w ciągu ostatnich kilku dniach poziom ten wynosił 103 stopnie 4 maja i 112 stopni 5 maja:

MOZ wskazuje także, że May 2020 Core Update była drugą najwyższą aktualizacją Google na MozCast od sierpnia 2018 r.

To, czego możemy się spodziewać po najnowszej aktualizacji, to z całą pewnością skupienie się na poprawie jakości globalnych wyników wyszukiwania poprzez dostarczanie użytkownikowi wartościowego contentu. Warto więc zastanowić się, czy treść, którą publikujemy na naszych stronach, jest aktualna, poprawna merytorycznie i stylistycznie, a także wyczerpuje dany temat w 100%. W tym przypadku pomocny może okazać się poradnik dla webmasterów przygotowany przez Google.

Wpływ Covid-19 na algorytm wyszukiwarki

Wszyscy zastanawiamy się także, czy majowa aktualizacja algorytmu jest powiązana z pandemią koronawirusa. Wszystko wskazuje na to, że zmiany w wynikach wyszukiwania będą dotyczyć tzw. “nowej normalności” i prawdopodobnie zyskają te branże, które w obecnych czasach stały się nam niezbędne i dostarczają potrzebnych nam informacji. 

W czasach zdominowanych przez Covid-19 obserwujemy zmianę zachowania usera, który jest bardziej zainteresowany tematami i newsami medycznymi, częściej korzysta on z zakupów on-line, serwisów streamingowych, platform edukacyjnych czy serwisów z grami. Google, który maksymalnie skupia się na użytkownikach, z pewnością bierze pod uwagę obecną sytuację na świecie.

W jednym z naszych ostatnich wpisów przeczytacie także o tym, jak koronawirus wpłynął na ruch organiczny w poszczególnych branżach.

Nastroje w branży SEO po aktualizacji algorytmu 

Aktualizacja algorytmu dla branży SEO to dodatkowa trudność w niepewnych czasach koronawirusa, recesji i zmniejszania budżetów przez wielu klientów. Nie brakuje dyskusji w społeczności SEO wokół tej aktualizacji, zarówno na forach dyskusyjnych online, jak i w mediach społecznościowych. Niektórzy już teraz widzą, że stracili nawet ponad 90% ruchu organicznego, podczas gdy inni radzą sobie dobrze i odczuwają tylko pozytywny wpływ May 2020 Core Update. Z całą pewnością zależy to od dotychczas prowadzonych działań SEO.

Forum Google dla Webmasterów:

Twitter:

Fora internetowe, na których też poruszany był temat najnowszej aktualizacji: 

Webmaster World

Black Hat World

Jak May 2020 Core Update wpłynął na klientów PromoTraffic? 

Ponieważ aktualizacja algorytmu jeszcze się nie zakończyła, to nie możemy na 100% stwierdzić, jaki wpływ miała ona na klientów PromoTraffic. Jednak stale analizujemy powierzone nam strony i mamy już pierwsze obserwacje oraz pierwszych zwycięzców May 2020 Core Update. Spośród wszystkich klientów SEO Promotraffic na aktualizacji algorytmu zyskało do tej pory 32%, a niewielkie straty odnotowało 9%. Pozostali nie odczuli zmian wynikających z update’u. Na bieżąco jednak analizujemy sytuację i reagujemy. 

Poniżej przedstawiamy reakcje witryn z różnych branż. Widoczność badana za pomocą narzędzia Senuto. 

Branża odzieżowa: 

Branża farmaceutyczna:

Branża budowlana:

Podsumowując, May 2020 Core Update przysporzył branży SEO oraz jej klientom dodatkowych zmartwień w sytuacji, w której i tak byliśmy już obciążeni tematem koronawirusa i jego wpływu na gospodarkę. To, co chcielibyśmy wam zarekomendować, to przyjęcie tych zmian ze spokojem i dogłębną analizę, zarówno spadków, jak i wzrostów na stronach, które macie pod opieką. W przypadku spadków jest to szansa na zmianę dotychczasowych działań i nową strategię SEO dostosowaną do obecnych standardów Google. Warto cały czas pracować nad witryną niezależnie od sytuacji, ponieważ tylko długofalowe działania przynoszą pożądane efekty. 

Monika Śmigla

SEO Team Leader

Doświadczenie zdobywała prowadząc duże projekty, głównie e-commerce. Oprócz zamiłowania do SEO jest także certyfikowaną specjalistką User Experience i podczas pracy stara się łączyć ze sobą te dwie dziedziny. Po pracy śledzi nowinki branżowe, urządza dom oraz realizuje się jako mama rocznego urwisa.

Zobacz wszystkie artykuły tego autora
ebook image

Darmowy ebook

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "Digital marketing dla e-commerce " bezpośrednio na Twoją skrzynkę.