Home Blog Inspiration Day – subiektywnie najciekawsze prezentacje

Inspiration Day – subiektywnie najciekawsze prezentacje

Czas czytania : 2 min
03 marca 2016

O udziale w drugim dniu Mobile Trends Conference, wybranych case studies i wykorzystaniu ich w swojej pracy opowiada nasza Specjalistka SEM, Katarzyna Janiuś.

Program drugiego dnia Mobile Trend Conference składał się z dwóch części: Inspiration Day oraz Case Study. W pierwszym bloku tematycznym wystąpiło 13 prelegentów z 15-40—minutowymi prezentacjami. Jednym z nich był Maciej Budzich, prowadzący blog mediafun.pl. W swojej wypowiedzi na temat Digital Influencerów zwrócił on uwagę, jak ważny w Internecie jest kontekst przekazu i odpowiedni moment dotarcia do internauty. Charakterystyczne w sieci jest zainteresowanie użytkowników: intensywne,  ale krótkotrwałe, czego przykładem są memy. Jest to szczególnie duże wyzwanie dla reklamodawców w Internecie, którzy muszą działać elastycznie i dynamicznie.

Z pomocą przychodzi naturalnie RTB, ale nie tylko. Również Google stara się w swoim podstawowym narzędziu dla reklamodawców – Adwords – wprowadzać rozwiązania bliskie idei przekazu „do kogo, gdzie, jak, kiedy?”. Przykładem może być choćby automatyczna strategia ustalania stawek według docelowego ROAS. W drugiej części konferencji jednym z ciekawszych case study był przedstawiony przez Monikę Mikowską: „Jak NIE powstała aplikacja mobilna dla Press Service Monitoring Mediów?”. Plany stworzenia wspomnianej aplikacji opierały się na świetnym pomyśle, przemyślanym procesie realizacji i znajomości grupy odbiorców. Po badaniach potencjalnych klientów okazało się jednak, że nie korzystaliby oni z aplikacji. Dlaczego ten case jest tak ważny? Niejednokrotnie zdarza się, że klienci mają swoją wizję kampanii, a agencje perspektywę na oryginalny case study.

Należy jednak pamiętać, że kampanie PPC są prowadzone przede wszystkim po to, aby osiągnąć konkretny cel biznesowy klienta. Jako specjaliści staramy się proponować najlepsze rozwiązania właśnie pod tym kątem. Oznacza to, że potrafimy również odradzić działania, które prawdopodobnie się nie sprawdzą. Nie mogę nie wspomnieć o wystąpieniu naszego prezesa, Roberta Stolarczyka, z prezentacją „Badania mapami ciepła jako sposób na optymalizację konwersji strony mobilnej – case study”.

Z jednej strony case pokazuje, jak ważne jest badanie użyteczności strony, z drugiej zwraca uwagę na rolę ruchu mobilnego w pozyskiwaniu klientów. Sądzę, że wybór takiego tematu nie był przypadkowy. Mapy ciepła są istotnym elementem przeprowadzanych w PromoTraffic audytów UX, natomiast dział SEO skrupulatnie pilnuje, aby strony mobilne klientów SEO były idealnie zoptymalizowane. Dla specjalisty PPC poprawne mobilne wersje stron oznaczają wysoką skuteczność działań reklamowych przy niższym niż na Desktopie koszcie CPC.

Inspiration Day, choć skierowany w dużym stopniu do twórców aplikacji mobilnych, okazał się być inspirujący również dla mnie – osoby, która aplikacji mobilnych nie  tworzy, ale prywatnie korzysta z nich lub jako specjalista PPC – reklamuje je. Wiele informacji przekazanych podczas konferencji, mimo że niezwiązanych bezpośrednio z kampaniami PPC, mogę przenieść na grunt działań w pionie PPC PromoTraffic, w którym pracuję. I taka możliwość okazała się najważniejszym, co wyniosłam z udziału w Mobile Trends Conference.

źródło zdjęć: Mobile Trends Conference

Udostępnij wpis jako PROtip

Porozmawiajmy

Opowiedz nam o swojej marce

Grzegorz
Maliszewski

HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT

tel. +48 577 997 701

e-mail g.maliszewski@promotraffic.pl

PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.

Przeprowadzane przez PromoTraffic kampanie są kluczowe dla naszego biznesu. Razem skutecznie realizujemy je na ponad 20 rynkach.

Zaufaj jakości PRO

Ponad 11 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.