FreshMail.pl
    • 2
    • 5 min
    Aneta Piętoń
    Napisane przez
    Aneta Piętoń

    Zapoznaj się z poniższym artykułem, a dowiesz się, jak uzyskać darmową reklamę w Google o wartości 40 000 zł miesięcznie. Dzięki płatnym kampaniom AdWords będziesz mógł promować swoją organizację zupełnie za darmo.

    Czym jest program Google Ad Grants?

    Google Ad Grants to program stworzony w 2003 r. przez firmę Google. Wszystkie organizacje non-profit po spełnieniu wymogów formalno-prawnych mogą bezpłatnie promować swoją działalność w Google. Obecnie miesięczny budżet na kampanie płatne w Google AdWords wynosi 10 000$ miesięcznie.

    Dla kogo jest przeznaczony program Google Ad Grants?

    Z programu mogą skorzystać:

    • organizacje Pożytku Publicznego zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym prowadzonym przez Ministerstwo Sprawiedliwości,
    • fundacje i stowarzyszenia niemające statusu Organizacji Pożytku Publicznego, ale zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym.

    Natomiast do programu nie mogą dołączyć:

    • podmioty i organizacje państwowe,
    • szpitale, firmy medyczne,
    • szkoły, placówki opiekuńczo-wychowawcze, uniwersytety (wyjątek stanowią działy instytucji edukacyjnych, które prowadzą działalność filantropijną  – one mogą starać się o uczestnictwo w programie Google Grants).

    Jak zakwalifikować się do programu Google Ad Grants?

    Aby skorzystać z programu Google Ad Grants należy spełnić kilka wymogów formalnych i prawnych.  Po pierwsze należy wypełnić odpowiedni wniosek o członkostwo na stronie Google:

    Przejdź przez formularz krok po kroku: https://www.google.com/nonprofits/account/signup?hl=pl&locality=pl

    W dalszej części formularza należy podać nazwę fundacji, dołączyć aktualny i ważny status  organizacji non-profit oraz opisać działalność organizacji. Warunkiem uczestnictwa jest posiadanie działającej strony WWW z merytoryczną treścią. Po pozytywnej odpowiedzi można przystąpić do tworzenia nowego konta AdWords. Ważne jest, że nie można działać w ramach istniejącego już konta. Bez względu na to, w jakim kraju będzie prowadzona kampania jako walutę należy ustawić dolar amerykański. Ponadto należy nie wpisywać żadnych informacji na temat sposobu rozliczenia. Po utworzeniu konta AdWords można przystąpić do tworzenia kampanii, a po zakończeniu należy poddać konto weryfikacji.

    Jakie korzyści daje kampania Google Grants?

    Reklamy płatne przestały być dostępne tylko dla dużych reklamodawców. Wykorzystując kampanie AdWords dla organizacji non-profit możemy:

    • przedstawić działalność stowarzyszenia/fundacji,
    • docierać do inwestorów, ofiarodawców i dobroczyńców,
    • pozyskać nowych wolontariuszy,
    • promować akcji specjalne, pomocowe, inicjatywy np. kampanie 1%.

    Warunki prowadzenia kampanii AdWords

    Konto i kampanie AdWords prowadzi się w taki sam sposób jak robią to inni reklamodawcy, którzy płacą za swoje reklamy. W przypadku uczestników Google Ad Grants prowadzenie kampanii jest bezpłatne oraz należy spełnić kilka ogólnych warunków:

    1. Kampanie prowadzone są tylko w sieci wyszukiwania i obejmują tyko kampanie tekstowe.
    2. Reklamy i słowa kluczowe muszą odzwierciedlać działalność organizacji non-profit.
    3. Reklamy mogą prowadzić tylko do jednej domeny witryny, którą podaliśmy w zgłoszeniu.
    4. Reklamy nie mogą mieć charakteru komercyjnego.
    5. Miesięczny budżet na kampanie wynosi maksymalnie 10 000$.
    6. Budżet dzienny kampanii może wynosić maksymalnie 329 USD (niewykorzystany budżet dzienny przepada, przez co nie można go wykorzystać innego dnia).
    7. Maksymalny koszt kliknięcia nie może przekroczyć 2$, chyba że strategia ustalania stawek zostanie zmieniona na: Maksymalizuj liczbę konwersji (w tej sytuacji system sam ustali stawkę, aby móc uzyskać jak najwięcej konwersji w danym budżecie).

    W celu zwiększenia przejrzystości i podniesienia standardów kampanii Google Grants od 1 stycznia 2018 r. wprowadzone są istotne zmiany zasad w prowadzeniu kampanii:

    1. Kampanie muszą mieć określone kierowane geograficznie, tak by reklamy wyświetlały się w lokalizacjach objętych działalnością organizacji
    2. Jedna kampania musi zawierać co najmniej dwie aktywne grupy reklam, a każda grupa dwa aktywne teksty reklamowe
    3. Konto musi posiadać minimum dwa rozszerzenia reklam z linkami do podstron
    4. Skuteczność konta AdWords będzie określana na podstawie minimalnego współczynnika klikalności w każdym miesiącu na poziomie co najmniej 5%. Jeśli przez 2 następne miesiące wymóg ten nie będzie spełniony, kont AdWords zostanie zawieszone.
    5. Kampanie AdWords muszą odpowiadać na intencje i zapytania użytkownika oraz uwzględniać misję organizacji. W związku z tym w reklamach nie można stosować:
    • słów uwzględniających brand konkurencji
    • słów kluczowych o wyniku jakości 2 lub mniej
    • jednowyrazowych lub ogólnych słów kluczowych, np. nazwy miejsc, wydarzeń, imion (za wyjątkiem słów określających własną markę.

     

    6. Średni koszt za kliknięcie na poziomie 2$ przestanie obowiązywać, jeśli zmienimy na automatyczne strategie ustalania stawek: Maksymalizuj liczbę konwersji.

    Wszyscy uczestnicy, którzy nie dostosują się do powyższych zaleceń zostaną usunięci z programu.

    Czy można promować drugą witrynę w ramach programu Google Ad Grants?

    W ramach programu Google Ad Grants można wnioskować o możliwość promocji drugiej witryny w ramach tego samego konta AdWords. W tym celu należy wypełnić stosowny wniosek ze strony https://support.google.com/grants/contact/grants_v oraz uzasadnić swoją prośbę. Zgłoszenie jest sprawdzane w ciągu 10 dni roboczych.

    Podsumowanie

    Kampanie Google Grants są doskonałą formę reklam dla organizacji non-profit. Wykorzystując 40 000 zł miesięcznie na kampanie płatne można dotrzeć do osób potrzebujących, wolontariuszy czy darczyńców. Jednakże ze względu na wprowadzane zmiany w programie, kampanie będą wymagały wielu ulepszeń i modyfikacji. Google tłumaczy swoje zmiany chęcią podniesienia standardów jakościowych oraz wykluczeniu mało efektywnych działań. Wiele organizacji, które do tej pory same  prowadziły działania będą musiały skorzystać z pomocy Agencji, aby program Google Grants nie został im cofnięty, a konto AdWords nie zostało zawieszone. Bardzo ważne jest doświadczenie w odpowiednim zaplanowaniu i ustawieniu kampanii, co przełoży się na możliwość kontynuowania programu Google Grants, a w konsekwencji na realne efekty.

    Chcesz się dowiedzieć więcej o kampaniach dla fundacji Google Grants? Zobacz, w czym możemy Ci pomóc

    Aneta Piętoń
    Napisane przez
    Aneta Piętoń

    Dodaj komentarz

    2 komentarzy do "Jak uzyskać 40 000 zł/mc na kampanie AdWords Google Grants dla fundacji"

    Powiadom o
    avatar
    Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
    trackback

    […] JAK UZYSKAĆ 160 000 ZŁ NA KAMPANIE ADWORDS GOOGLE GRANTS DLA FUNDACJI […]

    Paula
    Gość

    Czy w tym przypadku AdWordsy rozlicza się jakoś inaczej? Jak to wygląda? Zastanawia mnie, czy można stosować się do tych zasad: http://maxmag.pl/google-adwords-a-podatek-vat-jak-rozliczac/ . Z góry dzięki za odpowiedź.

    wpDiscuz

    Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną od Promotraffic Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-415), ul. Wadowicka 8a (dalej: „Promotraffic”) dotyczących produktów i usług Promotraffic zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. oświadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 1219 z późn. zm.). Zapoznałem/zapoznałam się z klauzulą informacyjną. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem moich danych osobowych przez Promotraffic.

    FreshMail.pl
     

    FreshMail.pl