• 0
    • 5 min
    Aneta Piętoń
    Napisane przez
    Aneta Piętoń

    System reklamy Google AdWords funkcjonował od 2000 r. Przez 18 lat poddawany był licznym zmianom, pojawiały się nowe funkcje i udogodnienia, które miały na celu podążać za nowymi trendami oraz zwiększać efektywność działań płatnych. 24 lipca 2018 r. Google AdWords został zastąpiony systemem Google Ads. Wbrew pozorom nie zmieniła się tylko nazwa, logotyp i adres URL. Ponadto integracji uległy osobne narzędzia i platformy reklamowe.

    Co sądzimy o metamorfozie Google AdWords?

    Pierwsze kroki w kampaniach płatnych stawiałam w systemie reklamowym Google AdWords. Z ciekawością i dozą niepewności oczekiwałam na nowy panel Google Ads. Zmiany okazały się znaczące. Zmieniła się cała nawigacja na koncie Google Ads. Dostęp do najważniejszych danych jest dużo łatwiejszy, a wygląd bardzo nowoczesny. Jednakże płynne poruszanie się po nowym interfejsie wymaga  poświecenia czasu i odrobinę cierpliwości. Niemniej jednak zmiany są nieodwracalne i trzeba przyzwyczaić się do nowej rzeczywistości.

    Co o zmianie myśli Magdalena Majewska, PPC Team Leader?

    „Przygodę z Google AdWords rozpoczęłam jeszcze od zielonego panelu, który szybko zmienił swoją formę na tę, którą znaliśmy do niedawna. W panelu AdWords spędziłam wiele godzin jako praktykantka, specjalistka i ostatecznie team leaderka. W międzyczasie dochodziły nowe typy kampanii, kierowań oraz pomysły optymalizacji kampanii. Można więc szczerze powiedzieć, że zmiana panelu oraz nazwy na Google Ads jest dla mnie końcem pewnej epoki. Pomimo mieszanych odczuć (w końcu stary panel był mi tak bardzo bliski :)), wierzę, że obecna zmiana będzie na lepsze, a szybkie przemieszczanie się po wszystkich funkcjonalnościach szybko wejdzie nam w krew. Tym samym nie mogę się doczekać kolejnych zmian, które na pewno już planuje gigant z Doliny Krzemowej”.

     

    Google AdWords zmienia się w Google Ads

     

    Google AdWords zmieniło nazwę na Google Ads i w swojej strukturze będzie zawierało kampanie AdWords Express. Zmiana ta nie będzie miała wpływu na funkcjonowanie i skuteczność aktywnych kampanii.

    Dodatkowo narzędzie Google Ads ma zawierać nowy typ kampanii dedykowany małym przedsiębiorstwom. Według Google wykorzystując mechanizm sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego takie rozwiązanie będzie dobre dla małych firm.

    Koniec Doubleclick i Google Analytics 360, początek Google Marketing Platform

     

    Google odrębne do tej pory usługi: DoubleClick i Google Analytics 360 Suite połączył w jedną platformę pod nazwą Google Marketing Platform. Argumentował to faktem, że dzięki temu marketerzy będą mieli silną współprace między system reklamowym i analitycznym. Taki sposób działania przełoży się na lepsze efekty biznesowe i lepsze zrozumienie potrzeb konsumentów. Dzięki tej jednej platformie będzie możliwość planowania, mierzenia i optymalizowania działań w jednym miejscu.

    Dodatkowo w ramach usługi Google Marketing Platform będzie włączona usługa Display&Video 360, które łączy produkty DoubleClick Big Manager, Campaing Manager oraz Studio and   Audience Center. Takie rozwiązanie umożliwi realizację kampanii reklamowych w jednym miejscu, dzięki połączeniu zespołów kreatywnych, medialnych i agencyjnych.

    Znika DoubleClick for Publisher i DoubleClick Ad Exchange, powstaje Google Ad Manager

     

    Kolejną zmianą wprowadzaną przez giganta z Mountain View jest połączenie usługi DoubleClick for Publisher i DoubleClick Ad Exchange  w jedną usługę pod brandem: Google Ad Manager. Stworzenie takiej platformy dla wydawców ma ułatwić zarządzanie produktami reklamowymi. Dzięki temu działania będą efektywniejsze wszędzie tam, gdzie obecni są użytkownicy, m.in. filmy, gry, angażujące treści.

     

    Po co te wszystkie zmiany?

     

    Rebranding ma na celu przede wszystkim łatwy dostęp do wszystkich produktów Google dedykowanych reklamodawcom. Takie rozwiązanie pozwoli konfigurować, mierzyć i optymalizować kampanie z jednego miejsca. Jest to szczególnie ważne w chwili, kiedy aktywność użytkowników w przeciągu ostatnich lat znacznie się zmieniła. Ta zmiana może również wpłynąć na model pracy agencji. Połączenie w jednym miejscu narzędzi reklamowych i analitycznych wymagać będzie większej synergii działań pomiędzy osobami odpowiedzialnymi za działania reklamowe, a pracownikami zajmującymi się kwestiami analitycznymi.

     

    Źródło:

    https://www.blog.google/technology/ads/new-advertising-brands/

    Aneta Piętoń
    Napisane przez
    Aneta Piętoń

    Dodaj komentarz

    Bądź pierwszy!

    Powiadom o
    avatar
    wpDiscuz