• 0
    • 5 min
    Aneta Piętoń
    Napisane przez
    Aneta Piętoń

    W lipcu 2016 roku Google wprowadził zmiany w wielkości reklam tekstowych, które sam określał jako „największe zmiany od premiery systemu AdWords w ciągu ostatnich 15 lat”. Nowe reklamy tworzone są w tym samym miejscu, co wcześniejsze, jednak zapewniają więcej miejsca na treść niż uprzednio istniejące, standardowe reklamy tekstowe. Dzięki temu możemy przekazywać bardziej skuteczne i precyzyjne teksty reklamowe.

    Dlaczego taka zmiana?

    Google na bieżąco wprowadza szereg modyfikacji. Po usunięciu prawej kolumny w sieci wyszukiwania, także wyświetlane reklamy tekstowe doczekały się aktualizacji. W świecie ciągłych rewolucji technologicznych użytkownicy coraz częściej korzystają z urządzeń mobilnych, mających dostęp do Internetu. Google chcąc nadążyć za zmianami, próbuje ułatwić korzystanie z wyszukiwarki także ze smartfonów. Celem stworzenia rozszerzonych reklam jest to, aby wyświetlały się one w ten sam sposób zarówno na desktopach, jak i na ekranach telefonów komórkowych.

    Na czym dokładnie polega modyfikacja?

    Rozszerzone reklamy tekstowe różni od standardowych reklam tekstowych kilka znaczących elementów:

    • Dwie linie nagłówka zamiast jednej – w wyniku wprowadzonych zmian zwiększyła się liczba nagłówków z jednego do dwóch. Dzięki temu w jednym nagłówku możemy wprowadzić większą ilość tekstu w ilości do 30 znaków, zamiast 25
    • Jedna linia tekstu zamiast dwóch – w nowych reklamach tekstowych występuje jedna linia tekstu do 80 znaków, zamiast dwóch po 35 znaków
    • Domena wyświetlanego URL zawiera adres URL docelowego adresu – w rozszerzonych reklamach tekstowych nie ma już pola, wymagającego wpisanie wyświetlanego adresu URL. Obecnie wyświetlany URL automatycznie zawiera docelowy adres URL, a dodatkowo możemy tworzyć dwie określone ścieżki po 15 znaków. Dzięki nim można pokazać, gdzie dotrze użytkownik po kliknięciu w reklamę

     

    Podgląd z tworzenia rozszerzonej reklamy tekstowej:

    Nowe, rozszerzone reklamy tekstowe zwiększają skuteczność swojego działania na urządzeniach mobilnych. Tworząc kolejne wersje reklamy, nie musimy już wybierać opcji dla urządzeń mobilnych, dzięki czemu reklamy tworzone są automatycznie w odpowiednim formacie zarówno na smartfony, jak i na komputery.

    Podgląd standardowej reklamy na komputerze:

    Podgląd rozszerzonej reklamy na komputerze:

    Podgląd standardowej reklamy na mobile:

    Podgląd rozszerzonej reklamy na mobile:

    Jak wykorzystywać nowe rozszerzone reklamy tekstowe?

    W nowych reklamach długość tekstu jest prawie dwukrotnie zwiększona. Pojawił się dodatkowy nagłówek. Dzięki temu możemy przekazać większą ilość informacji, poprawiając w ten sposób jeden z najważniejszych współczynników CTR.

    Tworząc reklamy tekstowe, pamiętaj o:

    • wykorzystaniu limitu wszystkich znaków – Google oferuje nam więcej miejsca na dotarcie do potencjalnych użytkowników, dlatego staraj się w pełni wykorzystać wszystkie znaki i w ten sposób dotrzeć do pożądanej grupy docelowej
    • optymalizacji nagłówków – dwa nagłówki są doskonałą okazją do zawarcia kluczowych informacji, które mogą zadecydować o kliknięciu Twojej reklamy. Pamiętaj, że właśnie nagłówki są najczęściej czytane przez użytkowników, dlatego umieszczaj w nich wartościowe słowa kluczowe. Dodatkowo warto przemyśleć konstrukcję tworzenia nagłówków, ponieważ na ekranie komputera wyświetlane są w jednej linii i oddzielane za pomocą myślnika, a w przypadku urządzeń mobilnych drugi nagłówek może zostać przeniesiony do drugiej linii tekstu.
    • dodaniu rozszerzeń reklam – dzięki nim nasza reklama będzie zawierała dodatkowe informacje, zwiększała zajmowaną pozycję reklamową, a tym samym wpływa na skuteczność i kliknięcia reklamy.
    • dodaniu CTA – w tekście reklamy, opisując szczegóły naszej oferty, warto zawrzeć słowa zachęcające do działania. Należy pamiętać, że wcześniej występował podział na urządzenia mobilne i desktopy, przez co mogliśmy różnicować CTA np. „Zadzwoń!”, „Sprawdź!” i tak dalej. Teraz tej funkcji nie ma, więc nasze przekazy powinny zostać ujednolicone i trafiać zarówno do właścicieli komputerów, smartfonów, jak i tabletów.

     

    Przykład wyświetlania rozszerzonej reklamy tekstowej w sieci wyszukiwania:

    Przykład wyświetlania standardowej reklamy tekstowej w sieci wyszukiwania:

    W wyniku właściwej optymalizacji kampanii produktowej, przy wykorzystaniu rozszerzonych reklam tekstowych, zwiększamy efekt synergii – reklamy wzajemnie na siebie wpływają, docierając do naszych potencjalnych klientów. Zajmując większą powierzchnię reklamową, zwiększamy prawdopodobieństwo zobaczenia reklamy przez użytkownika i pozyskania nowego leada.

    Przykład efektu synergii pomiędzy rozszerzonymi reklamami tekstowymi i reklamami PLA:

    Od kiedy obowiązują tylko rozszerzone reklamy?

    Do 31 stycznia 2017 roku możemy tworzyć reklamy w wersji standardowej i rozszerzonej. Po tym czasie nie będzie można już stosować reklam standardowych, ale będą one nadal wyświetlane. Tylko rozszerzone reklamy tekstowe będzie można tworzyć i edytować. Na razie nie wiadomo, kiedy reklamy w wersji standardowej zostaną przez Google usunięte.

    Jaka jest skuteczność nowych reklam?

    Wprowadzone zmiany są ukłonem w stronę użytkowników i reklamodawców. W nowej wersji reklamy zawierają prawie o 50% więcej znaków, dodatkowo nie ma podziału na mobile i pozostałe urządzenia. Dzięki większej ilości znaków reklamodawcy mogą w sposób kreatywny przekazać treść reklamową, a użytkownicy otrzymują więcej informacji, co przekłada się wzrost wartościowego ruchu na stronie. Google na podstawie testów A/B stwierdził, że nowe, rozszerzone reklamy tekstowe mają nawet o 20% wyższy CTR niż reklamy standardowe.

    Na co zwracać uwagę, wdrażając nowe reklamy?

    Zmiany wprowadzone przez Google w zakresie tworzenia reklamy dają nam możliwość rozbudowy naszej reklamy tekstowej, ale z drugiej strony stawiają przed nami nowe wyzwania. Musimy przyzwyczaić się do tworzenia nowych reklam, a wszelkie wprowadzane przez nas zmiany muszą zostać przeanalizowane i przemyślane.

    Wdrażając rozszerzone reklamy pamiętaj o:

    • testowaniu – stwórz kilka reklam w grupie, aby sprawdzić skuteczność zróżnicowanych rozwiązań. Stosuj różne nagłówki i CTA, a następnie oceń ich efekty;
    • dodatkowym miejscu – wykorzystaj je z głową. Pamiętaj, że dodatkowe miejsce musi być spożytkowane w jak najlepszy sposób na rozwinięcie treści. Poinformuj potencjalnego klienta o konkretnych usługach i promocjach, używając chwytliwych tekstów;
    • jakości – nie dopisuj dodatkowych treści do reklam standardowych, jeśli stworzą one niespójne i nielogiczne nagłówki. Stwórz nowe rozszerzone reklamy tekstowe od początku.

    Podsumowanie:

    Wprowadzając nowe rozszerzone reklamy tekstowe, Google zwiększył ilość znaków możliwych do wykorzystania o prawie 50%. Ostatnie zmiany są dużym krokiem w kierunku urządzeń mobilnych. Musimy mieć jednak na uwadze, że samo zwiększenie powierzchni reklamowej nie czyni naszej reklamy sukcesem. Wszystkie wprowadzone zmiany wymagają czasu, testowania, mierzenia, sprawdzania, a przede wszystkim kreatywnego podejścia specjalisty Google AdWords.

     

    Aneta Piętoń
    Napisane przez
    Aneta Piętoń

    Dodaj komentarz

    Bądź pierwszy!

    Powiadom o
    avatar
    wpDiscuz