• 0
    • 5 min
    Napisane przez
    Krzysztof Krzeczowski

    Od dłuższego czasu w branży marketingu internetowego bardzo głośno jest na temat innowacyjnego narzędzia od Google – Google Tag Managera. Z samej nazwy możemy się domyślić, że narzędzie to służy do zarządzania tagami. Pytanie brzmi jak on działa i jak możemy go użyć? Na te pytania postaram się odpowiedzieć w poniższym artykule.

    Co to jest GTM (Google Tag Manager)?

    Google Tag Manager to zaawansowane narzędzie umożliwiające między innymi zarządzanie naszymi tagami, tzn. zewnętrznymi kodami na stronie, takimi jak:

    • kod konwersji Google AdWords,
    • kod Analytics,
    • kody remarketingowe,
    • wszystkie inne kody potrzebne do śledzenia naszych działań marketingowych (niekoniecznie związanych z usługami Google).

     

    Dodatkowo dzięki GTM możemy śledzić integracje użytkownika z interesującymi nas elementami naszej strony, np. możemy śledzić kliknięcia przycisku „Pobierz”. Wszystkie te możliwości daje nam prosta instalacja kodu GTM na naszej stronie internetowej. Jak to wygląda w praktyce?

    Instalacja kodu GTM

    Kod Google Tag Managera instaluje się w podobny sposób, jak kod Google Analytics. Dla ułatwienia przedstawię wszystko krok po kroku.

    1. Otwieramy przeglądarkę internetową i w Google wpisujemy „Google Tag Manager” i klikamy w pierwszy link w wynikach wyszukiwania lub przechodzimy na stronę www.google.com/analytics/tag-manager/.
    2. Po prawej stronie wybieramy „Sign in” i Google Tag Manager
    3. Następnie logujemy na się na nasze konto Google lub na to konto, na którym chcemy mieć zainstalowany Google Tag Manager.
    4. Teraz załadował nam się panel zarządzania naszymi kontem lub kontami GTM. Jak widać, Google na samym początku prosi nas o dodanie pierwszego konta. Tak też robimy.
    5. Po wypełnieniu wszystkich pól i zaakceptowaniu warunków Google nasz kontener zostanie utworzony, a następnie pojawi się okno z naszym unikalnym kodem GTM.
    6. Kod należy umieścić w kodzie źródłowym naszej witryny, na samym początku sekcji <body>. W moim przypadku w tym miejscu:

     

    Po umieszczeniu kodu na swojej stronie internetowej, nasz Google Tag Manager jest już gotowy do użytku. W kolejnym wpisie przedstawię jak przebiega proces dodawania kodu Google Analytics do zainstalowanego na naszej stronie Google Tag Managera.

    Pozdrawiam!

     

    Napisane przez
    Krzysztof Krzeczowski

    Dodaj komentarz

    Bądź pierwszy!

    Powiadom o
    avatar
    wpDiscuz