W umiejętny sposób wykorzystaliśmy płatne reklamy dopasowując komunikat do sezonowości i zarządzając budżetem przy pomocy Google Trends. Dzięki temu udało nam się nie tylko osiągnąć wcześniej założone rezultaty, ale także znacznie przekroczyć cele i oczekiwania klienta. Rozpoczynając działania związane z kampanią płatną poszerzaliśmy kanały dobierając dodatkowe media tak, aby przy utrzymaniu ROI cały czas osiągać wzrosty.

Plantwear to największy na rynku europejskim producent drewnianych zegarków i okularów. Nasza niemal roczna współpraca zaowocowała wzrostem przychodów w 2016 roku o 260% w porównaniu do roku poprzedniego. Jak udało nam się tego dokonać? Sprawdźcie!
Kim jest Klient?
Firma Plantwear istnieje na rynku od trzech lat. Wszystkie akcesoria wykonywane są ręcznie, przy użyciu najlepszych materiałów. Dlatego też, cechują je oryginalność, trwałość oraz unikatowość. Duże doświadczenie w przemyśle stolarskim wraz z wysokim poczuciem stylu poskutkowały imponującymi efektami. Marka stale się rozwija, prowadzi sprzedaż zarówno na rynku polskim, jak i za granicą, notując wzrosty na poziomie nawet 10-krotnym.
Cele działań
Głównym celem kampanii płatnych prowadzonych na wielu platformach, takich jak Facebook, Google AdWords, sieci RTB, Criteo, było doprowadzenie do zwiększenia ruchu na stronie o minimum 50% ze wszystkich kanałów.
Ponadto korzystając z różnorodnych kanałów płatnych, jak i decydując się na zakup mediów w jednych z największych serwisów, tj. Onet, Skąpiec, Ceneo, mieliśmy na celu zwiększenie świadomości marki.
Grupa docelowa i przyjęta strategia
- kampanii w wyszukiwarce,
- kampanii remarketingowych w wyszukiwarce (RLSA), mających na celu powrót z komunikatem do osób, które wcześniej odwiedziły witrynę,
- kampanii w sieci reklamowej nakierowanych kontekstowo, związanych z tematami, zainteresowaniami użytkowników czy zachowaniami potencjalnych klientów,
- kampanii mailingowych Gmail Sponsor Promotion, opartych na słowach kluczowych zawartych w 300 ostatnich mailach.
Szczegółowe działania
- Kampaniach remarketingowych kierowanych na zaawansowane listy odbiorców utworzonych na podstawie ruchu na stronie.
- Reklamach typu TrueView In-Stream w kampanii produktowej na Youtube.
- Reklamach GSP na Gmailu.
Punktem przełomowym w działaniach była promocja związana z Black Friday. Obejmowała ona:
- reklamy graficzne w GDN kierowane na największe strony z modą, zegarkami oraz wyrobami handmade
- remarketing produktowy ze specjalnie przygotowanymi grafikami na Black Friday
- promocję postów na Facebooku związanych z Black Friday
- szerokie kierowanie reklam na Facebooku na całą Polskę, a przede wszystkim na fanów, znajomych oraz osoby, które były już na stronie
W odniesieniu do Facebooka dużym sukcesem okazały się posty typu live reactions. W pierwszym z nich użytkownicy głosowali na najlepszy pierścionek spośród czterech przedstawionych. Drugi natomiast umożliwiał odsłonięcie nowej kategorii produktów poprzez różne reakcje internautów.
Efekty działań
Strategia wdrożona na początku 2016 roku poskutkowała znacznym wzrostem przychodów oraz utrzymaniem tego poziomu przez cały rok. W porównaniu do roku 2015 liczba transakcji wzrosła o 239%, natomiast przychody aż o 260%. Co więcej, doszło do wzrostu ruchu w witrynie o 168% w roku 2016 w porównaniu do roku poprzedniego.