Wprowadź mapy ciepła do Twojej analizy

Mapy ciepła to narzędzie, które wprowadzi analizę ruchu na Twojej stronie na wyższy poziom. Śledź razem z nami, efekty ich wprowadzenia w Twoim biznesie.

Kilka słów

o usłudze

Masz pewność, że Twój potencjalny klient bez problemu dotrze do ważnych dla niego informacji na Twojej stronie? Czy nic nie rozprasza jego uwagi, a dalsze kroki są intuicyjne? Wiesz, że od użyteczności Twojej strony zależy Twój biznes i liczba pozyskanych klientów. Jak sprawdzić, czy strona odpowiada na oczekiwania klientów? Mogą w tym pomóc mapy ciepła.

Dzięki mapom ciepła dostaniesz niezbędne informacje o tym, w jaki sposób poruszają się po stronie Twoi klienci i jakich zmian możesz na niej dokonać, by była ona bardziej użyteczna. Dokładnie prześledzisz ich wędrówkę po Twojej stronie: zarówno te, które zakończyły się sukcesem, jak ich porażką. Dzięki temu z łatwością zoptymalizujesz swoją stronę tak, by użytkownicy bez trudu trafiali na niej dokładnie tam, gdzie tego chcesz!

Narzędzia i strategie,
które stosujemy

Data Driven

Mapy ciepła dostarczają czasami zaskakujących danych. Tobie z pewnością też zdarzyło się „utknąć” i pomyśleć „kto to zaprojektował?”. Dzięki mapom ciepła zaoszczędzisz takich myśli swoim klientom. A sobie wielu straconych szans na pozyskanie nowych klientów.

Proste wdrożenie

Narzędzia, z których korzystamy, nie wymagają Twojego zaangażowania. CrazyEgg czy Hotjar, z których korzystamy nie obligują także aktywności IT i bardzo szybko dostarczą dane, dzięki którym strona będzie bardziej przyjazna dla Twoich klientów.

Wiele korzyści

Użyteczność Twojej strony ma fundamentalne znaczenie dla Twojego biznesu. Przede wszystkim wpływa na współczynnik konwersji, a więc wprost na Twój biznes. Ma znaczenie także dla Google. Im bardziej angażująca strona, tym lepsze wyniki osiągniesz w wyszukiwarce.

Heat mapy i scroll mapy to wizualna wersja danych dotycząca kliknięć użytkowników w elementy serwisu i sposób ich poruszania się po stronie. Dane w takiej wersji pokazują jakie obszary witryny warto zoptymalizować, usunąć lub wykorzystać by podnieść współczynnik konwersji i UX.

Jak wygląda proces analizy map ciepła?

1

Krok 1

Analiza strony

Pierwszy krok to analiza strony, podczas której następuje wytypowanie określonych stron do badania.


2

Krok 2

Konfiguracja narzędzi

Kolejny etap to konfiguracja narzędzi, takich jak CrazyEgg oraz podpięcie do strony map ciepła.

3

Krok 3

Zbieranie danych

Jak w przypadku innych działań analitycznych, następuje proces zbierania danych (2-4 tygodni)

4

Krok 4

Kontrola procesu

Podczas zbierania danych regularnie kontrolujemy dane. Całość procesu dotyczy zarówno wersji desktopowej, jak i mobilnej serwisu.

5

Krok 5

Analiza i raport

Na zakończenie procesu zbierania danych poddajemy wyniki analizie i przygotowujemy raport zawierający rekomendacje do dalszych optymalizacji serwisu, zarówno wersji desktopowej, jak i mobilnej.

Poznaj marki, które nam zaufały

Wspólnie planujemy, analizujemy i wdrażamy działania, które stawiają na rozwój naszych Partnerów i pomagają im kreować lepszą przyszłość.

Nasze case study

Efekty spójnej wizji i współpracy klasy PRO

+538 wzrost zaangażowania na FB
+33% zwiększenie widoczności w top10

Jak zmieniliśmy wizerunek 
marki VanityStyle?

155% wzrostu sprzedaży z kampanii y/y
8089% wzrostu konwersji z kampanii PRG y/y

Zintegrowana kampania urodzinowa dla marki sportowej

Zobacz przepis na rekordowe wyniki urodzinowe!

7,48% COS last click
75% wzrost przychodów last click non direct

Sportowe zagranie – kampanie PPC dla Intersport

Zobacz, jak wygląda nasz maraton w działaniach performance. Rekordowe wyniki w dyscyplinie kampanii produktowych.

17,26% wzrostu sesji organicznych
20,45% wzrost przychodów

“Gdy inflacja puka do drzwi.”

Zobacz, jak na Twój biznes może wpłynąć dobrze poprowadzony content i optymalizacja SEO. Sprawdź nasze case study, gdzie mimo zawirowań na rynku, osiągnęliśmy bardzo dobre efekty w działaniach organicznych.

1590% wzrostu ruchu org
3955% wzrostu zaangażowania

Optimeal – Social Media budujące markę

Jak zbudować silną i zaangażowaną społeczność, która wpływa na markę? Zobacz jak działają social media oparte o dane.

102% wzrost przychodów z kanału
46% wzrost CTR nowości

Automatyzacja przynosząca efekty – marketing automation dla branży Beauty

Sprzedająca strategia marketing automation dla branży beauty. Zobacz, jak przeprowadziliśmy projekt.

809% wzrost liczby wzmianek
599% wzrost zasięgu w SoMe

Reporter Young – siła kampanii influencerskiej 

Odkryj potencjał inwestycji w influencer marketing oparty na danych i analizie.

510% wzrost nowych użytkowników
38% wzrost wyświetleń wizytówki

SEO Maps dla salonów meblowych

Wzrost wyników organicznych dzięki optymalizacji wizytówek oraz contencie opartym na danych. Odkryj siłę optymalizacji słowa.

43,02% wzrost współczynnika konwersji
45,21 wzrosty nowych użytkowników w sklepie

Piękno udanej współpracy – PPC dla branży kosmetycznej

Dynamiczne działania dla branży kosmetycznej. Zobacz jaką strategię PPC zastosowaliśmy.

76,31% wzrostu liczby użytkowników
192% wzrostu przychodów w sklepie online z Instagrama

PSIEdobre Social Media zbudowane na emocjach

Nasze działania w social mediach pozwoliły na dotarcie do większej liczby fanów zwierzaków i pokazały, że Instagram sprzedaje!

Najczęściej zadawane pytania

Co to jest mapa ciepła?

Mapy ciepła (z ang. heat maps) to jedna z metod badań UX, dzięki której można zaprezentować dane dotyczące zachowań użytkowników na stronie internetowej w formie graficznej. Dzięki niej  prześledzimy ścieżki ruchu użytkowników oraz poznamy najczęściej klikane przez nich obszary. Analiza map ciepła umożliwia przeanalizowanie serwisu pod kątem użyteczności.

Użyteczność Twojej strony ma fundamentalne znaczenie dla biznesu. Przede wszystkim wpływa na współczynnik konwersji, a więc wprost na Twój biznes. Ma ona znaczenie także dla Google. Czym bardziej angażująca strona, tym lepsze wyniki osiągniesz w wyszukiwarce.
Pamiętaj – zachowanie użytkowników na stronie jest jednym z czynników rankingowych!

Za pomocą map cieplnych jesteśmy w stanie przeanalizować trzy typy zachowań, takie jak:

Clicktracking – dane dotyczące miejsc, w które klika użytkownik,
Scrolltracking – dane dotyczące poziomu zagłębienia, prezentujące informacje na temat tego, gdzie najdalej w strukturze witryny docierają użytkownicy
Attentiontracking – dane o elementach i obszarach przyciągających uwagę użytkowników.

Czy mapy cieplne tożsame są z eyetracking?

Eye tracking to badanie polegające na śledzeniu ruchów gałek ocznych, do przeprowadzenia którego potrzebujemy specjalistycznego sprzętu w postaci okularów i monitorów. Śledzą one położenie wzroku użytkownika. Wyniki eyetrackingu przedstawia się w formie map cieplnych, jednak utożsamianie badań prowadzonych przy wykorzystaniu narzędzi internetowych z eyetrackingiem jest błędne. W tym wypadku prowadzimy badania zwane clicktrackingiem lub scrolltrackingiem, ponieważ mamy do czynienia z badaniem ruchów kursora.

Jakie narzędzia i jak wygląda konfigurowanie map cieplnych w Promo Traffic?

Analiza zachowań użytkowników z wykorzystaniem heat mapy jest możliwa dzięki narzędziom, których kod śledzący implementuje się na stronie. Do najpopularniejszych z nich należą:

HotJar – tworzy mapy kliknięć, pozwala na nagrywanie ruchu kursora, a także monitoruje proces wypełniania formularza przez użytkowników. 
Crazy EGG – obrazuje heat mapy przedstawiające kliknięcia i scrollowanie strony oraz statystyki kliknięć w poszczególne elementy. 
 
Podczas konfiguracji ustawień musimy zdecydować, czy raport będzie dotyczył użytkowników korzystających z telefonów, tabletów, komputerów, czy też wszystkich trzech rodzajów urządzeń. Do analizy należy wybrać przynajmniej trzy podstrony, które znajdują się na różnym etapie zakupowym, tak aby możliwe było prześledzenie ścieżki zakupowej klientów. Ponadto realizacja badań jest możliwa, jeśli strona posiada odpowiedni ruch wyrażany w formie kliknięć. Dla firm z branży e-commerce jest to :

1500-2000 kliknięć na stronie głównej
1000-1500 kliknięć na stronie kategorii
ok. 500 kliknięć na stronie produktu

Z kolei realizacja badań dla firmy z segmentu B2B jest możliwa przy:

1000-1500 kliknięciach na stronie głównej
500-1000 kliknięciach na stronie usługi
do 500 kliknięciach na stronie kontaktu

Badanie można zakończyć na dwa sposoby – po osiągnięciu określonego natężenia ruchu lub po upływie czasu, jaki chcieliśmy na nie przeznaczyć.

Czego możemy się dowiedzieć z map ciepła?

Dzięki analizie map ciepła możemy zweryfikować i usprawnić wiele elementów strony. Pomoże nam ona w uzyskaniu następujących informacji:

        Czy wszystkie ważne treści są łatwo dostrzegalne? 
Dzięki mapom kliknięć możemy sprawdzić, czy użytkownicy klikają w ikonę koszyka, przycisk subskrypcji lub czy wchodzą na zakładkę usługową. Może się okazać, że to inne elementy bardziej przyciągają uwagę – wówczas warto rozważyć przeniesienie, powiększenie lub zmianę koloru interesujących nas guzików z CTA. 

        Czy użytkownicy klikają w kluczowe elementy strony (takie jak: linki, przyciski i CTA)?
Scrollmapa pokazuje, do którego miejsca na stronie docierają użytkownicy. Zdarza się, że ważne elementy strony znajdują się zbyt nisko, przez co wielu użytkowników do nich nie dociera. Rozwiązanie to jest pomocne także wtedy, gdy prowadzimy sekcję poradnikową z długimi wpisami. Możemy dowiedzieć się na przykład, czy artykuły spełniają oczekiwania odbiorców, a ci docierają do końca strony. W przyszłości pomoże nam to w opracowaniu bardziej wartościowych dla użytkowników treści. 

        Czy na stronie znajdują się elementy sprawiające problem użytkownikom?
Skoro mapy kliknięć informują o tym, w które elementy najczęściej klikają użytkownicy, możemy się z nich także dowiedzieć, czy istnieją przyciski, które nie działają, lub elementy, w które nie da się kliknąć, choć użytkownicy próbują to zrobić. Należy jak najszybciej wyeliminować wszelkie problematyczne elementy, aby nasza strona odznaczała się wysoką użytecznością – jest to niezwykle ważne w branży e-commerce.
Dzięki analizie map ciepła możemy zweryfikować i usprawnić wiele elementów strony. Pomoże nam ona w uzyskaniu następujących informacji:

        Czy wszystkie ważne treści są łatwo dostrzegalne? 
Dzięki mapom kliknięć możemy sprawdzić, czy użytkownicy klikają w ikonę koszyka, przycisk subskrypcji lub czy wchodzą na zakładkę usługową. Może się okazać, że to inne elementy bardziej przyciągają uwagę – wówczas warto rozważyć przeniesienie, powiększenie lub zmianę koloru interesujących nas guzików z CTA. 

        Czy użytkownicy klikają w kluczowe elementy strony (takie jak: linki, przyciski i CTA)?
Scrollmapa pokazuje, do którego miejsca na stronie docierają użytkownicy. Zdarza się, że ważne elementy strony znajdują się zbyt nisko, przez co wielu użytkowników do nich nie dociera. Rozwiązanie to jest pomocne także wtedy, gdy prowadzimy sekcję poradnikową z długimi wpisami. Możemy dowiedzieć się na przykład, czy artykuły spełniają oczekiwania odbiorców, a ci docierają do końca strony. W przyszłości pomoże nam to w opracowaniu bardziej wartościowych dla użytkowników treści. 

        Czy na stronie znajdują się elementy sprawiające problem użytkownikom?
Skoro mapy kliknięć informują o tym, w które elementy najczęściej klikają użytkownicy, możemy się z nich także dowiedzieć, czy istnieją przyciski, które nie działają, lub elementy, w które nie da się kliknąć, choć użytkownicy próbują to zrobić. Należy jak najszybciej wyeliminować wszelkie problematyczne elementy, aby nasza strona odznaczała się wysoką użytecznością – jest to niezwykle ważne w branży e-commerce.

Czy nawigacja na stronie działa poprawnie?
Mapa ciepła pokazuje sposób poruszania się użytkowników na stronie, dzięki czemu możemy sprawdzić, które menu cieszy się większą klikalnością lub czy użytkownicy korzystają z linkowania wewnętrznego. Dzięki temu możemy opracować skuteczniejszą strategię linkowania w obrębie witryny, a także lepiej zagospodarować menu lub przestrzeń na stronie.Dzięki analizie map ciepła możemy zweryfikować i usprawnić wiele elementów strony. Pomoże nam ona w uzyskaniu następujących informacji:

        Czy wszystkie ważne treści są łatwo dostrzegalne? 
Dzięki mapom kliknięć możemy sprawdzić, czy użytkownicy klikają w ikonę koszyka, przycisk subskrypcji lub czy wchodzą na zakładkę usługową. Może się okazać, że to inne elementy bardziej przyciągają uwagę – wówczas warto rozważyć przeniesienie, powiększenie lub zmianę koloru interesujących nas guzików z CTA. 

        Czy użytkownicy klikają w kluczowe elementy strony (takie jak: linki, przyciski i CTA)?
Scrollmapa pokazuje, do którego miejsca na stronie docierają użytkownicy. Zdarza się, że ważne elementy strony znajdują się zbyt nisko, przez co wielu użytkowników do nich nie dociera. Rozwiązanie to jest pomocne także wtedy, gdy prowadzimy sekcję poradnikową z długimi wpisami. Możemy dowiedzieć się na przykład, czy artykuły spełniają oczekiwania odbiorców, a ci docierają do końca strony. W przyszłości pomoże nam to w opracowaniu bardziej wartościowych dla użytkowników treści. 

        Czy na stronie znajdują się elementy sprawiające problem użytkownikom?
Skoro mapy kliknięć informują o tym, w które elementy najczęściej klikają użytkownicy, możemy się z nich także dowiedzieć, czy istnieją przyciski, które nie działają, lub elementy, w które nie da się kliknąć, choć użytkownicy próbują to zrobić. Należy jak najszybciej wyeliminować wszelkie problematyczne elementy, aby nasza strona odznaczała się wysoką użytecznością – jest to niezwykle ważne w branży e-commerce.

Czy nawigacja na stronie działa poprawnie?
Mapa ciepła pokazuje sposób poruszania się użytkowników na stronie, dzięki czemu możemy sprawdzić, które menu cieszy się większą klikalnością lub czy użytkownicy korzystają z linkowania wewnętrznego. Dzięki temu możemy opracować skuteczniejszą strategię linkowania w obrębie witryny, a także lepiej zagospodarować menu lub przestrzeń na stronie.

Jak analizować mapy ciepła?

Raport generowany przez narzędzia przedstawiony jest w formie graficznej z wykorzystaniem kolorów. Ciepłe kolory, takie jak czerwony i żółty, wyróżniają obszary częściej klikane przez użytkowników. Jasne miejsca, które zwróciły najwięcej uwagi odwiedzających, nazywane są hotspotami. Dzięki nim dostrzeżenie najważniejszych elementów i analizowanie wyników jest bardzo proste.

Dlaczego stosuje się mapy ciepła w e-commerce?

Rozwiązania UX, które z reguły sprawdzają się na stronach, nie zawsze będą odpowiednie dla naszego biznesu, co przełoży się na gorsze wyniki. Dlatego analiza zachowań użytkownika w przypadku sklepów internetowych jest niezwykle przydatna i ważna. Umożliwia wprowadzenie zmian, dzięki którym klient nie tylko pozostanie na stronie, ale i dokona konwersji. Aby jednak było to możliwe, konieczne jest precyzyjne poznanie grupy docelowej i jej zachowań. Podczas badań prowadzonych dla firm e-commerce, ważne jest sprawdzenie podstron kategorii oraz kart produktów, ponieważ to one mają największy wpływ na dokonanie zakupu. Jeśli klient porzuca zakup na etapie wypełniania formularza, z pewnością warto poznać tego przyczynę. Na zachowanie użytkowników wpływa układ strony, rozmieszczenie elementów, kolory i grafiki, przyciski CTA i rozpraszające detale. Z kolei do najczęstszych błędów popełnianych na stronach e-commerce można zaliczyć zbyt skomplikowany formularz zakupu, zły kolor przycisku “dodaj do koszyka”, niewyróżniające się położenie guzików wzywających do działania lub zniechęcający blok tekstu zamiast zdjęć produktów. Wyniki analizy zachowań użytkowników mogą przynieść naprawdę zaskakujące rezultaty, a z pozoru nieznaczne zmiany w wyglądzie strony sprawią, że użytkownicy zaczną poruszać się po niej intuicyjnie i bez trudu znajdą to, czego szukali.

Porozmawiajmy

Opowiedz nam o swojej marce

Grzegorz
Maliszewski

HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT

tel. +48 577 997 701

e-mail g.maliszewski@promotraffic.pl

PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.

Przeprowadzane przez PromoTraffic kampanie są kluczowe dla naszego biznesu. Razem skutecznie realizujemy je na ponad 20 rynkach.

Zaufaj jakości PRO

Ponad 11 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.