Home Blog Czym jest eSEO (enhanced SEO)?

Czym jest eSEO (enhanced SEO)?

Spis treści:

eSEO (enhanced SEO) to ulepszone/rozszerzone/wzmocnione podejście do SEO, które łączy tradycyjne techniki optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych (SEO) z nowymi trendami rozwoju kanału i zaawansowaną strategią optymalizacji odpowiedzi pod zapytania użytkowników (AEO). Jego głównym celem jest nie tylko poprawa pozycji strony w wynikach wyszukiwania, ale także dostarczanie krótkich, precyzyjnych i trafnych odpowiedzi na pytania użytkowników, które będą pojawiały się użytkownikowi nie tylko w Organic Result, ale także w innych przestrzeniach wyszukiwarek takich jak m.in. Snippet, AI Overview, czy Video Result. EnhancedSEO w połączeniu z innymi usługami digital marketingu dostosowanymi do segmentu biznesu partnera zapewni realizację Jego celów biznesowych.

Czym jest SEO?

SEO (Search Engine Optimization) to proces optymalizacji strony internetowej, którego celem jest osiągnięcie jak najwyższej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania dla wybranych fraz. Działania SEO obejmują zarówno optymalizację techniczną witryny, tworzenie wartościowych treści, które odpowiadają na potrzeby użytkowników oraz są zgodne z wytycznymi wyszukiwarek, jak i pozyskiwanie linków, które zwiększają autorytet strony w oczach algorytmów wyszukiwarek. Skuteczna strategia SEO prowadzi do zwiększenia widoczności strony w wynikach wyszukiwania, co przekłada się na wyższy ruch na stronie, budowanie rozpoznawalności marki oraz wzrost sprzedaży oferowanych produktów lub usług.

Czym jest AEO?

AEO (Answer Engine Optimization) to strategia optymalizacji treści internetowych, która koncentruje się na dostarczaniu krótkich, precyzyjnych i bezpośrednich odpowiedzi na konkretne pytania użytkowników. W przeciwieństwie do tradycyjnego SEO, którego celem jest  osiągnięcie jak najwyższej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania dla wybranych fraz, AEO ma na celu zaspokojenie intencji użytkownika. Jest to kluczowe w kontekście rosnącej popularności wyszukiwania głosowego czy sposobu prezentacji treści, takiego jak Featured Snippets, które wymagają trafnych, zwięzłych i dobrze sformatowanych treści.

„SEO is dead” w 2025 roku?

SEO nie umrze, lecz jego rola i forma ulegną znaczącej przemianie, czego dowodzą zmieniające się trendy w zachowaniach użytkowników oraz dane dotyczące CTR-ów. Pojawienie się AI Overview, wzrost popularności wyszukiwania głosowego i wysoki CTR występujący się nie tylko w Organic Result zmusza nas do rozszerzonego patrzenia na dotychczasowe SEO. Odpowiedzią na ten trend jest właśnie eSEO, które nie rezygnuje z podstaw SEO, ale wzbogaca je o nowe rozwiązania i techniki optymalizacji.

Źródło: https://firstpagesage.com/reports/google-click-through-rates-ctrs-by-ranking-position/

Wnioski płynące z CTR-ów wskazują, że SEO nadal będzie kluczowe dla generowania ruchu, ale tylko te strategie, które ewoluują w kierunku eSEO, będą w stanie skutecznie konkurować w nowym środowisku wyszukiwarek. Ewolucja ta oznacza połączenie klasycznych działań z nowymi technologiami i większym zrozumieniem potrzeb użytkowników, co pozwoli firmom dostosować się do zmieniających się realiów i zdobyć/utrzymać swoją pozycję w wynikach wyszukiwania.

Dlaczego tradycyjne SEO ewoluuje w kierunku eSEO?

Tradycyjne SEO ewoluuje w kierunku eSEO, ponieważ zmieniające się potrzeby użytkowników i rozwój technologii wymagają bardziej precyzyjnego dostosowania treści do intencji wyszukiwania. Wzrost popularności wyszukiwania głosowego, sztucznej inteligencji oraz Featured Snippets, sprawia, że użytkownicy oczekują bezpośrednich i konkretnych odpowiedzi zamiast przeszukiwania długich list wyników. Tradycyjne SEO, skupione na frazach kluczowych i pozycjach w wyszukiwarkach, nie zawsze będzie wystarczające, by sprostać tym wymaganiom. eSEO łączy optymalizację pod kątem słów kluczowych (SEO) z zaawansowaną analizą intencji i dostarczaniem szybkich odpowiedzi (AEO), dzięki czemu odpowiada na potrzeby zarówno użytkowników, jak i nowoczesnych algorytmów wyszukiwarek, zapewniając lepsze doświadczenia użytkowników i wyższą efektywność działań marketingowych.

Jak rozumiem eSEO (enhanced SEO)?

Jakie są główne różnice między starym SEO, a eSEO?

Obecne SEO: Jak odpowiedzieć na oczekiwania algorytmu?

eSEO: Jak odpowiedzieć na intencję użytkownika?

Obecne SEO: Focus na słowach kluczowych

eSEO: Focus na potrzebach i intencjach użytkowników

Obecne SEO: Dłuższe szczegółowe odpowiedzi zawierające słowa kluczowe

eSEO: Krótkie, zwięzłe i trafne odpowiedzi na intencję użytkownika

Obecne SEO: Focus na Organic Result

eSEO: Focus na Organic result, Snippetach, Image result, Video result, AI Overview, „People Also Ask” i narzędziach generujących odpowiedzi z wykorzystaniem sztucznej inteligencji

Obecne SEO: Mierzenie sukcesu w Google

eSEO: Weryfikacja efektywności w różnych źródłach zyskujących popularność, nie tylko w Google

Obecne SEO: Focus na efektywności biznesu klienta poprzez usługę SEO

eSEO: Focus na efektywności biznesu klienta w połączeniu wszystkich usług digital marketingu

Obecne SEO: Focus na efektywności biznesu klienta poprzez usługę SEO

eSEO: Focus na efektywności biznesu klienta w danym segmencie (Lead Generation, Omni-Channel, Brand, E-commerce)

Co w PromoTraffic zmienimy w strategii tworzenia treści eSEO?

Dlaczego warto wdrożyć strategię eSEO?

Wdrożenie strategii eSEO jest kluczowe, ponieważ łączy tradycyjne SEO z nowoczesnymi trendami, umożliwiając skuteczne dotarcie do użytkowników poprzez różnorodne elementy wyników wyszukiwania, takie jak Snippety, Image Results czy AI Overview. eSEO pozwala lepiej zrozumieć intencje użytkowników, dostarczając krótkich, precyzyjnych odpowiedzi na ich pytania, co szczególnie zyskuje na znaczeniu w erze wyszukiwania głosowego i rozwijającej się sztucznej inteligencji. Dzięki temu strategia ta nie tylko poprawia widoczność strony w bezpłatnych wynikach wyszukiwania i zaangażowanie użytkowników, ale również wzmacnia autorytet marki i wspiera realizację celów biznesowych klientów.

Najczęściej zadawane pytania

Co odróżnia eSEO od SEO?

eSEO różni się od tradycyjnego SEO większym naciskiem na dostarczanie precyzyjnych odpowiedzi na pytania użytkowników oraz optymalizację treści pod kątem formatów wyszukiwania zyskujących na znaczeniu, takich jak m.in. Featured Snippets, AI Overview czy „People Also Ask”, zamiast skupiania się wyłącznie na pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania.

Czy eSEO wymaga dużych zmian w dotychczasowej strategii SEO?

Wdrożenie eSEO wymaga dostosowania strategii poprzez uwzględnienie nowych formatów treści, optymalizacji pod wyszukiwanie głosowe oraz wprowadzenia rozwiązań ułatwiających interpretację treści przez wyszukiwarki, ale zachowuje podstawy tradycyjnego SEO.

Jak szybko można zauważyć efekty eSEO?

Efekty eSEO mogą być widoczne w średnim lub dłuższym terminie, zależnie od skali wdrażania zmian i konkurencyjności branży, jednak sprawne dostosowanie się do nowych trendów może sprawić, że będziemy skuteczniej zdobywać przewagę nad konkurencją, zwiększać zaangażowanie użytkowników i poprawiać widoczność marki w wynikach wyszukiwania.

Porozmawiajmy

Opowiedz nam o swojej marce

Grzegorz
Maliszewski

HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT

tel. +48 577 997 701

e-mail wspolpraca@promotraffic.pl

PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.

Z przyjemnością rekomendujemy Agencję PromoTraffic 
jako rzetelnego i kreatywnego partnera, z którym mamy okazję współpracować w kilku obszarach digital marketingu.

Zaufaj jakości PRO

Ponad 13 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.