Home Blog Jak Polacy korzystają z ChatGPT – raport i analiza

Jak Polacy korzystają z ChatGPT – raport i analiza

Z artykułu dowiesz się:

ChatGPT, narzędzie oparte na generatywnej sztucznej inteligencji, w pierwszym półroczu 2025 roku stało się elementem codziennego życia milionów Polaków. Z danych Mediapanel wynika, że w czerwcu z ChatGPT korzystało 31,4% internautów w Polsce (28,6% populacji w wieku 7–75 lat). Tak szybka adopcja przypomina wczesny rozwój mediów społecznościowych sprzed kilkunastu lat – od niszy po masowy kanał komunikacji.

Dynamiczny wzrost popularności

Na początku 2025 roku z ChatGPT korzystało około 3,6 mln osób. W czerwcu liczba ta przekroczyła 9,3 mln, co oznacza ponad dwukrotny wzrost w ciągu sześciu miesięcy.

Zasięg wzrósł z około 12% w styczniu do ponad 31% w czerwcu 2025 roku.

Średni czas spędzany w aplikacji (ATS) również rósł – z 77 minut w styczniu do 130 minut w maju, a w czerwcu wyniósł 113 minut.

Kto korzysta z ChatGPT?

Największą grupę użytkowników stanowią osoby w wieku 25–34 lata (ponad 2,1 mln), ale duże udziały mają też grupy 15–24 lata oraz 35–44 lata.

Pod względem płci dominują kobiety (52,8%).

Najwięcej użytkowników mieszka na wsi (39,6%) oraz w miastach od 20 do 50 tys. mieszkańców.

Wśród użytkowników dominują osoby z wykształceniem średnim i wyższym.

Zasięg w różnych grupach

Najwyższy zasięg notowany jest w grupie 7–14 lat (54,6%), następnie 15–24 lata (49,7%) oraz 25–34 lata (46,9%). Z wiekiem wskaźniki maleją.

Kobiety mają minimalnie wyższy zasięg niż mężczyźni.

Pod względem miejsca zamieszkania największy zasięg notują duże miasta powyżej 500 tys. mieszkańców.

Ciekawostką jest, że najwyższy zasięg występuje w grupie z najniższym poziomem wykształcenia.

Ile czasu spędzamy z ChatGPT?

Najdłużej korzystają osoby w wieku 25–34 lata – średnio 161 minut miesięcznie.

Kobiety korzystają minimalnie dłużej niż mężczyźni.

Najwięcej czasu z ChatGPT spędzają mieszkańcy największych miast.

Wraz z poziomem wykształcenia rośnie średni czas korzystania – osoby z wyższym wykształceniem spędzają ponad 133 minuty miesięcznie.

Znaczenie dla marketingu

Rosnąca popularność ChatGPT w Polsce tworzy nowy punkt styku marek z konsumentem – konwersacyjną AI. Marketerzy powinni rozważyć, jak włączyć ten kanał do strategii komunikacji, podobnie jak kiedyś adaptowano social media. Szybka adopcja i brak barier wejścia sugerują, że dalszy wzrost popularności jest nieunikniony, a AI może stać się kluczowym elementem w procesach zakupowych, edukacyjnych i zawodowych.

Porozmawiajmy

Opowiedz nam o swojej marce

Grzegorz
Maliszewski

HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT

tel. +48 577 997 701

e-mail wspolpraca@promotraffic.pl

PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.

Z przyjemnością rekomendujemy Agencję PromoTraffic 
jako rzetelnego i kreatywnego partnera, z którym mamy okazję współpracować w kilku obszarach digital marketingu.

Zaufaj jakości PRO

Ponad 13 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.

Jak bardzo podobał Ci się ten wpis?

Kliknij i oceń

Średni rating 5 / 5. Głosowanie 3

Bądź pierwszą osobą, która oceni ten wpis

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?