Wiele czynników wpływa na wyniki reklam na Facebooku: stawka, zaangażowanie, wielkość grupy odbiorców, kierowanie. Dlatego też co pewien czas tworzone są nowe raporty, które znacznie pomagają w optymalizacji kampanii na facebooku. Niektóre z nich są szeroko opisywane na blogach oraz w czasopismach branżowych. Natomiast inne pomijane oraz słabo widoczne na koncie. Takim pomijanym raportem są właśnie “Statystyki wyświetlania”. Przyznaje, że sama trafiłam na niego przez przypadek, a przydaje się on bardzo w optymalizacji kampanii. Dzięki niemu dowiesz się, które zestawy nakładają się na siebie oraz który z nich już znudził się użytkownikom.
Raport znajdziesz w zakładce „Zestawy reklam”. Statystyki stają się dostępne, gdy zestaw reklam ma co najmniej 500 wyświetleń w ciągu ostatnich 7 dni. Pamiętaj jednak, żeby najechać na dany zestaw – inaczej ich nie zobaczysz.
Niestety, ale statystyki można wyświetlać tylko dla jednego zestawu naraz. Domyślnie, u góry raportu wyświetla się wykres przedstawiający codzienne wydatki danego zestawu reklam. Zaznaczone są na nim także ważne aktywności, które mogły mieć wpływ na wyniki.
Oprócz wydatków na wykresie można także wyświetlać takie zmienne jak:
Najwięcej informacji znajduje się jednak na dole strony. Można tam wybrać trzy tabele: Historia aktywności, Konkurencja na aukcji, Nasycenie grupy odbiorców.
W historii znajdziesz najnowsze zmiany jakie zostały dokonane w zestawie. Dzięki temu będziesz miał kontekst tego, co się działo na koncie oraz jaki miało to wpływ na wyniki.
Jeśli w tym czasie aktualizowałeś reklamę po kliknięciu w “Zobacz więcej” wyświetl Ci się wersja przed i po zmianach. Nie musisz więc dokładnie pamiętać co robiłeś na koncie.
Nasze reklamy codziennie konkurują o odbiorców z innymi reklamodawcami. Staramy się, aby uzyskiwały więc jak najlepsze wyniki trafności oraz aby angażowały użytkowników, a dzięki temu wyświetlały się częściej.
Często jednak nie zdajemy sobie sprawy, że konkurujemy też sami ze sobą. Przyczyną jest nakładanie się grup odbiorców w różnych zestawach reklam na tym samym koncie. W takich sytuacjach Facebook wyświetla tylko tą najbardziej konkurencyjną reklamę. Z tego powodu zestaw z gorszymi wynikami wyświetla się znacznie rzadziej, niż by mógł.
Gdy zauważymy taką sytuację pomocny jest raport “Konkurencja na aukcji”, który przestawia wyniki z ostatnich 7 dni.
Raport zawiera trzy metryki:
Nie zawsze wysoki procent nakładania się zestawów reklam jest powodem do zmartwień. Jest to jedynie porównanie dwóch zestawów, a wyniki dla całego konta mogą być znacznie mniejsze.
Jak sobie poradzić z nakładaniem się reklam? Jest na to kilka sposobów. Po pierwsze można połączyć oba zestawy ze sobą. Jeśli są one do siebie tak podobne nie ma potrzeby ich rozdzielać, lepiej stworzyć jeden z większym budżetem. Drugim sposobem jest stosowanie wykluczeń. Z zestawu o większym zasięgu wyklucz ten z mniejszym. Dzięki temu żaden z nich nie będzie usuwany z aukcji.
Jeśli jednak oba zestawy mają dobre wyniki, nie trzeba nic robić. Dzieje się tak gdy grupy odbiorców są bardzo duże, a budżety małe. Zestawy reklam nie są w stanie wykorzystać potencjału całej grupy i nie wchodzą sobie w drogę.
Ostatnim raportem jest nasycenie odbiorców, który mówi jak często użytkownicy widzą Twoje reklamy po raz pierwszy. Jest to bardzo ważny raport, gdy Twoje reklamy wyświetlają się w niezmienionej formie przez dłuższy czas. Tak samo jak wcześniej pokazane są w nim wyniki dla 7 ostatnich dni.
Raport zawiera 4 metryki:
Im wyższy procent wyświetleń za pierwszym razem, tym lepiej. Im częściej użytkownik widzi Twoją reklamę tym większe prawdopodobieństwo, że się nią w końcu znudzi.
Brak reakcji z jego strony lub ukrywanie reklam może doprowadzić do podwyższenia stawek oraz spadku wyświetleń reklamy.
Gdy widzisz, że procent obejrzeń za pierwszym razem jest bardzo mały, zmień reklamę; zmień tekst, dodaj nową grafikę. Spraw, żeby stała się ona bardziej interesująca. Jeśli widzisz, że dotarłeś do całej grupy odbiorców, pomyśl nad zmianą targetowania, szczególnie jeśli zestaw nie uzyskiwał dobrych wyników.
Innym rozwiązaniem jest wykluczanie osób, które weszły w interakcję z reklamą. Dzięki temu reklamy w większości będą się wyświetlać nowym osobom.
O tym czy zestawy reklam będą się na siebie nakładać można dowiedzieć się już na etapie ich tworzenia. Wystarczy, że wejdziesz w zakładkę “Grupy odbiorców”, a następnie utworzysz wszystkie grupy, dla których chcesz utworzyć osobne zestawy.
Gdy będziesz miał już wszystkie grupy odbiorców zaznacz te które chcesz porównać, a następnie wybierz działanie „Pokaż nakładanie się grup odbiorców”.
Wyświetli się nowe okno z wykresem kołowym, który przedstawia procent nakładania się grup odbiorców.
Jeśli procent nakładania jest wysoki, wyklucz z tej liczniejszej grupy tę mniejszą. Dla przykładu ze screena najlepiej ze studentów wykluczyć osoby z politechniki. W końcu im bardziej sprecyzowane kierowanie, tym lepiej.
Statystyki wyświetlenia to idealny raport dla rozbudowanych kont, na których działamy od dłuższego czasu. Pozwoli on znaleźć zestawy oraz reklamy, które potrzebują odświeżenia. Przede wszystkim jednak ułatwi ustalenie przyczyny spadków na koncie.
Jednak nie zawsze duże nakładanie się na siebie grup odbiorców wpływa negatywnie. Zawsze ważny jest kontekst, zatem zanim będzie przewracać swoje konta do góry nogami, zastanów się czy uzyskane informacje na pewno mają wpływ na wyniki.
Grzegorz
Maliszewski
HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT
tel. +48 577 997 701
e-mail g.maliszewski@promotraffic.pl
PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.
Przeprowadzane przez PromoTraffic kampanie są kluczowe dla naszego biznesu. Razem skutecznie realizujemy je na ponad 20 rynkach.
Ponad 13 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.