Audyt i optymalizacja strony
Jeśli zdecydujesz się na pozycjonowanie swojej witryny w PromoTraffic, naszą pracę zaczniemy od przeprowadzenia audytu eSEO. Uzyskasz więc dokument, w którym zawrzemy naszą ocenę Twojej strony, jej aspektów technicznych, zalecenia dotyczące jej rozbudowy oraz tworzenia treści. W audycie uwzględnimy między innymi takie czynniki jak szybkość ładowania strony, jej widoczność w wynikach wyszukiwania, tytuły i opisy meta description, nagłówki, treści, grafiki oraz linkowanie wewnętrzne.
Na tej podstawie dowiesz się, czego brakuje Twojej witrynie, co można usprawnić, jakie błędy należy wyeliminować. Dzięki audytowi będziemy wiedzieć, którymi elementami należy zająć się w pierwszej kolejności i jak zaplanować optymalizację, aby okazała się jak najbardziej skuteczna.
Tworzenie treści
Dla wyszukiwarki podstawą każdej strony internetowej jest jej treść. To właśnie ocena contentu przez Google w głównej mierze decyduje o pozycji witryny w SERP. Dlatego tak ważne jest to, by treści prezentowały jak najwyższą jakość i w jak największym stopniu odpowiadały wymaganiom robotów Google. Tworząc content na Twoją stronę, nie ograniczamy się jednak wyłącznie do zaleceń SEO. Mając na uwadze dobro Twojego biznesu, piszemy z myślą o użytkownikach witryny, a więc o Twoich potencjalnych klientach. Styl opisów i artykułów powinien być dostosowany do naturalnego języka czytelników, tematyka tekstów musi odpowiadać na ich pytania i potrzeby, a forma – przyciągać ich i zachęcać do zagłębiania się w stronę.
Nasz wewnętrzny dział Copywriterów każdego miesiąca dostarczy Ci nowe treści dla Twojej witryny. Powstaną one w oparciu o szczegółową analizę
stanu zastanego,
grupy docelowej,
działań konkurencji,
słów kluczowych,
linkowania.
Jednocześnie Copywriterzy w PromoTraffic zadbają o to, by content na Twojej stronie był nie tylko unikalny, ale i kreatywny. Pozycjonowanie w Google polega na docenianiu treści, które są przyjazne i angażujące dla użytkowników. Dlatego muszą one być napisane niebanalnie, z pomysłem – tak aby wciągnęły czytelnika. Tak pomyślany content skutkuje głębszymi wizytami odbiorców w witrynie: niższym współczynnikiem odrzucenia, dłuższym czasem przeznaczonym na sesję, większą liczbą podstron odwiedzonych podczas jednej sesji. To z kolei wyraźny sygnał dla Google, że strona jest wartościowa, a więc należy zaindeksować ją wysoko w wynikach wyszukiwania.
W zależności od tego, czego wymaga Twoja witryna w celu przyciągnięcia większej liczby potencjalnych klientów, a więc skalowania Twojego biznesu, dostarczymy Ci różne treści. Do tekstów najczęściej pisanych przez naszych Copywriterów należą:
– opisy kategorii i produktów – niezbędne w każdym e-commerce, pozwalające na zdobycie wysokich pozycji dla najważniejszych dla danego sklepu internetowego fraz kluczowych,
– opisy na stronę główną, poszczególne zakładki, landing page’e – istotne nie tylko z punktu widzenia pozycji strony w Google, ale też wizerunku marki i doświadczenia użytkownika w witrynie,
– artykuły branżowe i sponsorowane – których celem jest link-building, wpływający na ranking strony w Google,
– artykuły blogowe – najbardziej wymagające treści, które realizować mają cele inbound marketingu, odpowiadając na konkretne pytania użytkowników, zdobywając ich lojalność, zachęcając do ponownych wizyt.
Link building
Na czym polega link building i jakie ma znaczenie dla pozycjonowania stron w Internecie? Częściowo pisaliśmy już o tym wcześniej: duża liczba linków prowadzących do Twojej witryny oznacza dla Google wysoką jakość tej strony. Im wyżej w rankingu znajdują się strony linkujące do Twojej, tym bardziej wartościowe są te odnośniki dla robotów. Zdobywając linki, można posłużyć się różnymi sposobami. Choć do popularnych rozwiązań należą tzw. szeptanki (linki na forach internetowych), warto decydować się na metody, które mają dla Google większą wartość. Wśród nich wymienić można choćby artykuły sponsorowane. Krótko mówiąc, wszystko, co oznacza tworzenie unikalnego, jakościowego contentu, powinno zostać docenione przez algorytm wyszukiwarki. Obok tych dwóch sposobów pozyskiwania linków, do najczęściej wykorzystywanych zaliczyć można:
– zamieszczanie danych firmy w katalogach branżowych,
– gościnne wpisy na blogach tematycznych,
– publikacje w presell pages,
– działania w mediach społecznościowych.
Pozyskując linki prowadzące do witryny, dbamy o to, by miały atrybut dofollow. W przeciwnym razie (nofollow) w żaden sposób nie wpłyną one na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Kierujemy się także zasadą, że jakość jest ważniejsza niż ilość. Oznacza to, że skupiamy się na content marketingu, który stanowi podstawę działań pozycjonujących stronę www. Dla Google istotniejszy będzie wartość wykreowanej treści oraz PageRank domen linkujących do Twojej witryny niż ich liczba.
Raporty i analizy
Żadne działania służące pozycjonowaniu strony w Internecie nie mają sensu, jeśli nie mierzy się ich efektów. Aby móc lepiej rozwijać Twój biznes i pozyskiwać dla Ciebie nowych klientów, na bieżąco monitorujemy skutki naszych prac. Służą nam do tego liczne profesjonalne narzędzia, pozwalające kontrolować rezultaty i optymalizować kampanie. Na ich podstawie przygotujemy Ci wyczerpujące raporty, dzięki którym rozeznasz się w postępach i będziesz mieć możliwość nadzorowania wszystkich działań. Każdego miesiąca dowiesz się, jak rośnie widoczność Twojej strony w Google, jak poszerza się jej zakres słów kluczowych i jak zwiększa się na niej ruch.
Posiłkując się Google Analytics i całym szeregiem płatnych narzędzi analitycznych, w PromoTraffic opracowujemy sprawozdania, które pozwalają nam poszerzać usługę pozycjonowania dla naszych Klientów. Analizy dotyczą zarówno ilości, jak i jakości ruchu na stronie i umożliwiają dostosowanie działań Specjalistów do bieżących potrzeb Twojego biznesu w Internecie.