Home Analityka internetowa

Analityka internetowa

Bez prawidłowo skonfigurowanej analityki, planowane działania marketingowe nie są mierzalne. Dzięki wiarygodnym danym jesteśmy w stanie ocenić wpływ każdego źródła ruchu na wyniki biznesowe Twojej firmy.
Skontaktuj się z nami, aby sprawdzić, czy Twoja analityka stoi na najwyższym poziomie!

Consent Mode v2 – czym tak naprawdę jest?

Od marca br. wchodzi w życie Digital Markets Act, co bezpośrednio wpływa na klientów korzystających z usług Google Analytics. W związku z tym Google ogłosiło wprowadzenie nowej wersji Consent Mode. Należy zaznaczyć, że nieprzystosowanie się do tych nowych standardów może skutkować ograniczeniem możliwości zbierania list remarketingowych oraz śledzenia konwersji. W kontekście prowadzenia kampanii reklamowych oraz analizy danych, wdrożenie nowego standardu jest niezbędne w najbliższych miesiącach. Ignorowanie zasad Consent Mode v2 może spowodować nałożenie kar przez organy regulacyjne, takie jak UODO.

Co dokładnie oznacza zmiana sposobu zbierania plików cookie?

Dotychczas Consent Mode informował narzędzia Google o wyrażonej zgodzie na śledzenie w celach reklamowych oraz analitycznych. Nowa wersja Consent Mode v2 wprowadza istotne zmiany w sposobie zbierania plików cookie:

  • Zmiana w konfiguracji: jeżeli konfiguracja pierwotnej wersji consent mode odbywa się przy wsparciu narzędzia polecanego przez Google, prawdopodobnie nie musisz nic robić.
  • Brak wsparcia niektórych platform: niektóre platformy, mimo gotowych integracji, mogą nie spełniać nowych wymogów postawionych przez Google. Warto monitorować zmiany w obecnej integracji consent mode lub najlepiej zaczerpnąć informacji od dostawcy platformy.
  • Indywidualne podejście: warto pamiętać, że nie ma dwóch identycznych stron internetowych i sposobu konfiguracji narzędzi analitycznych. W związku z tym prawidłowo działanie consent managera będzie zależne od wielu czynników.

W ramach nowej wersji Consent Mode pojawiają się dwa nowe parametry: ad_user_data oraz ad_personalization, które potwierdzają, że użytkownik wyraził zgodę na przesyłanie danych do Google. 

Jeśli masz wątpliwości dotyczące wdrożenia lub sprawdzenia, czy nowy Consent Mode został zaimplementowany na Twojej stronie, możemy Ci pomóc. Dział analityczny PromoTraffic oferuje wsparcie w implementacji nowego trybu uzyskiwania zgody. 

Analityka internetowa powinna być priorytetem dla każdej firmy. Dzięki zbieraniu prawidłowych danych będziesz w stanie wyciągać słuszne wnioski i zobaczysz, które działania przynoszą Ci najwięcej korzyści, a z których warto zrezygnować.

Poznaj marki, które nam zaufały

Wspólnie planujemy, analizujemy i wdrażamy działania, które stawiają na rozwój naszych Partnerów i pomagają im kreować lepszą przyszłość.

Nasze case study

Efekty spójnej wizji i współpracy klasy PRO

+538 wzrost zaangażowania na FB
+33% zwiększenie widoczności w top10

Jak zmieniliśmy wizerunek 
marki VanityStyle?

155% wzrostu sprzedaży z kampanii y/y
8089% wzrostu konwersji z kampanii PRG y/y

Zintegrowana kampania urodzinowa dla marki sportowej

Zobacz przepis na rekordowe wyniki urodzinowe!

17,26% wzrostu sesji organicznych
20,45% wzrost przychodów

“Gdy inflacja puka do drzwi.”

Zobacz, jak na Twój biznes może wpłynąć dobrze poprowadzony content i optymalizacja SEO. Sprawdź nasze case study, gdzie mimo zawirowań na rynku, osiągnęliśmy bardzo dobre efekty w działaniach organicznych.

1590% wzrostu ruchu org
3955% wzrostu zaangażowania

Optimeal – Social Media budujące markę

Jak zbudować silną i zaangażowaną społeczność, która wpływa na markę? Zobacz jak działają social media oparte o dane.

7,48% COS last click
75% wzrost przychodów last click non direct

Sportowe zagranie – kampanie PPC dla Intersport

Zobacz, jak wygląda nasz maraton w działaniach performance. Rekordowe wyniki w dyscyplinie kampanii produktowych.

102% wzrost przychodów z kanału
46% wzrost CTR nowości

Automatyzacja przynosząca efekty – marketing automation dla branży Beauty

Sprzedająca strategia marketing automation dla branży beauty. Zobacz, jak przeprowadziliśmy projekt.

809% wzrost liczby wzmianek
599% wzrost zasięgu w SoMe

Reporter Young – siła kampanii influencerskiej 

Odkryj potencjał inwestycji w influencer marketing oparty na danych i analizie.

510% wzrost nowych użytkowników
38% wzrost wyświetleń wizytówki

SEO Maps dla salonów meblowych

Wzrost wyników organicznych dzięki optymalizacji wizytówek oraz contencie opartym na danych. Odkryj siłę optymalizacji słowa.

43,02% wzrost współczynnika konwersji
45,21 wzrosty nowych użytkowników w sklepie

Piękno udanej współpracy – PPC dla branży kosmetycznej

Dynamiczne działania dla branży kosmetycznej. Zobacz jaką strategię PPC zastosowaliśmy.

76,31% wzrostu liczby użytkowników
192% wzrostu przychodów w sklepie online z Instagrama

PSIEdobre Social Media zbudowane na emocjach

Nasze działania w social mediach pozwoliły na dotarcie do większej liczby fanów zwierzaków i pokazały, że Instagram sprzedaje!

Najczęściej zadawane pytania

Czym jest analityka internetowa?

Analityka to klucz do sukcesu w marketingu internetowym. Każdy przedsiębiorca, który chce zaistnieć w sieci, musi opierać się na wiarygodnych i wyczerpujących danych dotyczących zachowania użytkowników w wyszukiwarkach i witrynach. Tylko na podstawie statystyk możesz prowadzić skuteczne działania reklamowe i optymalizacyjne. Dlatego w PromoTraffic traktujemy analitykę jako fundament wszelkich podejmowanych przez nas akcji. Niezależnie od tego, czy mowa o pozycjonowaniu, płatnych kampaniach, content marketingu, czy mediach społecznościowych, dane analityczne są niezbędne do przygotowania i realizacji owocnej strategii. Dowiedz się więcej o tym, dlaczego analityka internetowa jest naszą mocną stroną!

Analityka internetowa to proces, w wyniku którego otrzymujemy informacje dotyczące użytkowników danej witryny bądź ich zachowania w wyszukiwarkach. Dane tego typu pozwalają wdrażać właściwe działania, które przekładają się na osiąganie celów biznesowych. Umożliwiają po pierwsze stworzenie dopasowanej do konkretnego przypadku strategii marketingowej, a po drugie optymalizację realizowanych przedsięwzięć. Dzięki szczegółowym analizom mamy bowiem możliwość weryfikacji tego, które akcje dają efekty, a które są nieopłacalne. Na tej podstawie znacznie łatwiej jest zarządzać budżetem marketingowym i priorytetyzacją celów.

Choć najważniejszą statystyką weryfikującą stopień realizacji celów zawsze będzie wysokość przychodów, należy pamiętać, że do jej wzrostu przyczynia się mnóstwo innych pozytywnych wyników. Dlatego też w analityce internetowej warto posługiwać się wieloma różnymi wskaźnikami, które mogą nam dostarczyć bezcennych informacji na temat czy to samej branży, czy grupy docelowej, czy poszczególnych witryn. Wybór właściwych indeksów będzie zależał od rodzaju danego projektu oraz kanałów marketingowych, które mają posłużyć promocji marki w sieci.
Nie sposób wyobrazić sobie pozycjonowania SEO czy kampanii w Google Ads bez oparcia ich na danych analitycznych. Konieczna jest przecież znajomość takich wartości jak potencjał słów kluczowych czy stawki CPC, aby zaplanować skuteczną strategię. Warto jednak zwrócić uwagę także na inne kanały promocji – jak na przykład content marketing czy social media. Mimo że na pierwszy rzut oka kojarzą się raczej z kreatywnymi działaniami, one również muszą bazować na sprawdzonych analizach. Nieocenione okażą się choćby statystyki dotyczące zachowania grupy docelowej.

Opracowywanie strategii to dopiero początek przygody z analityką internetową. Przychodzi ona z pomocą także na dalszych etapach realizacji działań marketingowych. Zaawansowane narzędzia służą nam do monitorowania przebiegu rozmaitych kampanii i weryfikowania ich efektów. Sprawdzamy, w jakim stopniu udało nam się poprawić kluczowe wskaźniki efektywności (KPI) i na podstawie tych informacji modyfikujemy kolejne działania.

Dlaczego analityka internetowa jest ważna dla biznesu?

Wiesz już, jakie są główne cele analityki internetowej. Warto jednak odpowiedzieć sobie na pytanie, w jakich konkretnie sytuacjach przydaje się ona na co dzień. Dlaczego właśnie Twój biznes potrzebuje analitycznego zaplecza?

Jako przedsiębiorca docierający do swoich klientów przez internet, prowadzisz firmową stronę, a może nawet platformę sprzedażową. Codziennie jest ona odwiedzana przez dziesiątki, setki czy tysiące osób, które zachowują się w różny sposób i podejmują rozmaite decyzje. Jako właściciel biznesu, powinieneś obserwować te ruchy, dostrzegać zależności i wyciągać z nich wnioski, aby mieć możliwość dostosowywania witryny do potrzeb jej użytkowników. Nie martw się – nie musisz tego robić sam! Powierz analitykę swojej strony agencji PromoTraffic, a my posiłkując się wieloletnim doświadczeniem i profesjonalnymi narzędziami, przedstawimy Ci nasze spostrzeżenia i rekomendacje.

Optymalizacja ścieżki zakupowej poprzez poprawę user experience na swojej stronie internetowej to jedna strona medalu. Drugą stanowią wszelkie działania marketingowe, jakie możesz podjąć, aby zachęcić konsumentów do skorzystania ze swojej oferty. Statystki z Google Analytics podpowiedzą Ci, z jakiś źródeł pochodzi większość ruchu w Twojej witrynie i w które kanały warto wobec tego zainwestować. Dowiesz się, kim są Twoi klienci, jakie mają preferencje i jak skutecznie przekonać ich do transakcji. Zweryfikujesz również, na jakim etapie ścieżki zakupowej można wykonać dodatkowe działania, aby zwiększyć współczynnik konwersji. Jeśli chcesz wiedzieć, czy pracować nad świadomością marki i zainteresowaniem konsumentów, czy postawić na dodatkową perswazję, musisz oprzeć się na szczegółowych danych analitycznych.

Analityka internetowa to również doskonały sposób na uzyskanie niebezpośredniej komunikacji zwrotnej. Zastanawiasz się, czy dobrze zrobiłeś, wprowadzając jakieś zmiany na swojej stronie? A może ciekawi Cię opinia na temat nowej kampanii w Google Ads? Odpowiedzi wprost od klientów z pewnością dostarczą Ci cennych informacji, ale mogą być zniekształcone przez formę bezpośredniego kontaktu. Najbardziej wiarygodne będą konkretne zachowania użytkowników, których ci mogą nawet nie być świadomi. Ty jednak zauważysz je na wykresach w Google Analytics i innych pomocnych narzędziach. Jeżeli w ankietach klienci będą wyrażać się pochlebnie na temat nowych funkcjonalności Twojego sklepu internetowego, lecz w statystykach zauważysz, że od momentu wprowadzenia zmian wzrósł współczynnik odrzuceń lub spadła wartość współczynnika konwersji, zrozumiesz, że tak naprawdę modyfikacje nie działają prawidłowo.

Jakie są etapy analityki internetowej w PromoTraffic?

Analityka internetowa to niekończący się proces, który polega na ciągłym monitorowaniu wybranych wskaźników. Zobacz, jakie aspekty obejmuje!

Określenie celów biznesowych
Każde działanie marki w sieci powinno mieć jasno opisane cele. Przedsiębiorca zawsze będzie dążył do zwiększenia przychodów, ale może to osiągnąć wieloma różnymi sposobami. Wybór tych właściwych będzie zależał od sytuacji Twojej marki na rynku oraz charakterystyki grupy docelowej. Aby dotrzeć do tego typu informacji, konieczne jest posiłkowanie się narzędziami analitycznymi. To właśnie na ich podstawie określimy główne i poboczne cele działań marketingowych, a także sposób ich weryfikowania. To moment doboru KPI, które będą mówić nam, jakie rezultaty dają nasze akcje.

W zależności od rodzaju Twojej działalności różnić się będą obrane cele i KPI. W przypadku e-commerce najważniejszą metryką okażą się przychody oraz koszty pozyskania klienta, a także mikrokonwersje, takie jak dodanie produktu do koszyka, zapis do newslettera, wypełnienie formularza kontaktowego itd. Co innego będzie się liczyło dla marki usługowej – tu rządzą leady. Ich liczby oraz ceny zweryfikują skuteczność działań marketingowych.

Konfiguracja narzędzi analitycznych
Aby pozyskiwać wiarygodne dane na temat swojego biznesu w sieci, potrzebujesz odpowiednio skonfigurowanych narzędzi analitycznych. Wnioski będziesz wyciągać przede wszystkim z dwóch podstawowych programów do analityki internetowej – Google Analytics i Google Tag Manager. Warto wdrożyć również takie wtyczki jak GADebugger czy poświęcony statystykom social media Facebook Pixel Helper.
Konfiguracja Google Analytics oznacza nie tylko ustawienie tak podstawowych danych jak waluta czy strefa czasowa, ale także wdrożenie filtrów, integrację z Google Ads i Google Search Console czy włączenie modułu e-commerce w przypadku sklepów internetowych. Bez tego ostatniego mimo zbierania danych o ruchu, nie będziesz mieć dostępu do informacji dotyczących transakcji. Do najważniejszych elementów konfiguracji narzędzia niewątpliwie należy też ustalenie celów. Na podstawie tych biznesowych, wybranych w pierwszym kroku, ustawiamy te, które należy monitorować w Google Analytics. Dzięki temu będziesz dokładnie wiedzieć, jacy użytkownicy podnoszą Twój współczynnik konwersji i dlaczego tak się dzieje.

Google Tag Manager to z kolei pomost łączący Google Analytics z Twoją stroną internetową. Pozwala na łatwą instalację kodów śledzących w witrynie, bez konieczności posiadania wiedzy programistycznej. To oszczędność czasu i możliwość wprowadzania szybkich zmian oraz testowania nowych rozwiązań.

Monitorowanie i raportowanie
Z poprawnie skonfigurowanymi narzędziami Google Analytics i Google Tag Manager możesz wygodnie monitorować najważniejsze dla swojej działalności wskaźniki. W PromoTraffic analizujemy metryki najistotniejsze dla danego rodzaju działań marketingowych. W przypadku SEO korzystamy na przykład z Google Search Console, aby weryfikować pozycje podstron w wynikach wyszukiwania dla poszczególnych słów kluczowych. W kampaniach PPC sprawdzamy wysokość współczynnika konwersji, współczynnika klikalności czy stawki CPC. W content marketingu liczą się odsłony artykułów blogowych czy czas spędzany na stronie, a w social media wygenerowany ruch i poziom zaangażowania odbiorców.

Wszystkie te wskaźniki służą weryfikowaniu realizacji rozmaitych celów. Zawarte w comiesięcznych raportach, powiedzą Ci, czy rośnie świadomość Twojej marki, czy jesteś lepiej widoczny w wyszukiwarkach, ilu nowych użytkowników pozyskujesz, a w szczególności – jak to wszystko wpływa na przychody Twojej firmy.
Łącząc różne dane w jednym dashboardzie, na przykład za pomocą Google Data Studio, możesz zaobserwować, jakie zmiany warto wprowadzić na firmowej stronie lub w działaniach marketingowych. Najważniejszą metryką wymagającą monitoringu jest ich rentowność. Ta wartość powie Ci, czy realizowane kampanie się opłacają i które z nich przekładają się na największe przychody. Dzięki temu dowiesz się, jak zwiększyć zwrot z inwestycji (ROI).

Pamiętaj, że większość narzędzi do analityki internetowej dostarczy Ci tylko danych liczbowych. Dowiesz się więc, gdzie leży problem i na czym polega, ale niekoniecznie poznasz od razu jego rozwiązanie. W tym celu przyda Ci się dodatkowa analiza jakościowa – na przykład w formie ankiet, badań czy testów. W PromoTraffic spotkaliśmy się już z różnymi wyzwaniami, więc możesz liczyć na nasze specjalistyczne ekspertyzy.

Optymalizacja
Analityka internetowa to tylko narzędzie. W odpowiednich rękach może jednak przerodzić się w maszynkę do robienia pieniędzy. Aby tak się stało, konieczne jest wyciąganie właściwych wniosków i rekomendowanie zmian. Następujące w efekcie działania optymalizacyjne pozwalają Ci cały czas ulepszać user experience na Twojej stronie internetowej, owocnie zarządzać budżetem marketingowym i docierać do coraz szerszych rzesz potencjalnych klientów.

Analityka – Google i co jeszcze?

Programy Google (Analytics, Search Console, Tag Manager) to potężne narzędzia do monitorowania stron internetowych. Pozwalają Ci poznać swoich użytkowników, obserwować ich zachowania w witrynie, planować działania marketingowe w rozmaitych kampaniach i monitorować, co dzieje się w największej wyszukiwarce świata. To jednak nie wyczerpuje wszystkich możliwości, jakie daje nam analityka internetowa.
Przede wszystkim warto poświęcić nieco więcej uwagi działaniom konkurencji. Można się nimi zainspirować i sprawdzić, jakie skutki odniosły, zanim zaimplementuje się je na swojej stronie internetowej. Na gruncie SEO posłuży nam do tego platforma Ahrefs. To nieocenione narzędzie do analizy profilu linkowania. Poznamy dzięki niemu liczbę i jakość linków przychodzących nie tylko do naszej witryny, ale także do serwisów konkurencyjnych. Ahrefs pomoże nam również w znalezieniu odpowiednich tematów i słów kluczowych dla treści, które mają wypozycjonować naszą stronę w wyszukiwarce.

Również na osiągnięciach konkurencji bazuje narzędzie SurferSEO, które podpowiada nam, jak skonstruowane są teksty zindeksowane w TOP10 wyników wyszukiwania danego słowa kluczowego. Na ich podstawie program określa dla naszej treści wymaganą liczbę znaków, akapitów, nagłówków, zdjęć, pogrubionych wyrazów, a przede wszystkim – konkretnych fraz, których należy użyć. SurferSEO rewelacyjnie sprawdza się więc przy realizacji kampanii content marketingowych.

W obszarze social media zaawansowanych narzędzi do analityki internetowej dostarczają same platformy społecznościowe. Dość wspomnieć o takim rozwiązaniu jak Facebook Ads Manager. Warto jednak pamiętać o serwisach zewnętrznych. Kompleksowym programem do monitorowania efektów działań w różnych kanałach jest choćby dobrze znany NapoleonCat. Daje on możliwość śledzenia skuteczności rozmaitych akcji poprzez szczegółową analitykę.

Czym wyróżnia się analityka stron internetowych w PromoTraffic?

Zależy Ci na wiarygodnych danych analitycznych, na których będziesz mógł oprzeć swoje działania marketingowe? PromoTraffic to najlepsza agencja, do jakiej możesz się zgłosić. Od lat słyniemy z opierania naszej pracy na twardych analizach. Każdego dnia spędzamy całe godziny na monitorowaniu stron naszych Klientów i na podstawie obserwacji podejmujemy decyzje optymalizacyjne. Na przestrzeni lat osiągnęliśmy liczne sukcesy, ale zmierzyliśmy się także z niejednym błędem. Dzięki temu możemy dziś pochwalić się bogatym doświadczeniem i wiedzą, która pozwala nam rozwijać biznesy naszych Kontrahentów.

Know-how to tylko jedna z naszych wielu zalet. Inną stanowi dostęp do szeregu profesjonalnych narzędzi analitycznych. Chętnie inwestujemy w coraz bardziej zaawansowane rozwiązania, zyskując informacje na temat poszczególnych branż, rynków i trendów w marketingu internetowym. Mimo że dysponujemy ogromną ilością danych, potrafimy połączyć je w jednoznaczne wnioski, na podstawie których możemy proponować naszym Klientom bezcenne rekomendacje.

Jeśli cenisz sobie skrupulatne podejście do biznesu, powierz nam analitykę swojej marki! Podejmiemy się konfiguracji niezbędnych narzędzi Google, pomożemy Ci dobrać cele biznesowe i monitorować efekty działań marketingowych.

Porozmawiajmy

Opowiedz nam o swojej marce

Grzegorz
Maliszewski

HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT

tel. +48 577 997 701

e-mail g.maliszewski@promotraffic.pl

PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.

Przeprowadzane przez PromoTraffic kampanie są kluczowe dla naszego biznesu. Razem skutecznie realizujemy je na ponad 20 rynkach.

Zaufaj jakości PRO

Ponad 12 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.