Home Case studies Globalna ekspansja i wzrost – efektywne kampanie PPC

Globalna ekspansja i wzrost – efektywne kampanie PPC

Klient: SneakerStudio

Wyzwanie

Rozwój dotychczasowych kampanii oraz wejście na nowe rynki zagraniczne

Zwiększenie sprzedaży min. 30% rok do roku. Utrzymanie ROAS-u z kampanii efektywnościowych na poziomie min. 1000%

Zwiększenie rozpoznawalności marki na rynkach o największym potencjale.

Klient

SneakerStudio to multibrandowy sklep online z obuwiem typu sneakers oraz odzieżą z segmentu street fashion od znanych i renomowanych producentów. Sklep działa od 2015 roku w ramach portfolio spółki Fashion Trends Group, która dodatkowo zarządza sklepem YesSport. Sklep posiada w ofercie asortyment ponad 80 marek.

Jest jednym z największych tego typu e-commerce’ów w Polsce, a sprzedaż zagraniczną prowadzi m.in na wielu zagranicznych rynkach.

Efekty

Skuteczne działania oparte na danych przyniosły rezultaty w postaci:

>30% wzrostu sprzedaży całego sklepu rok do roku

20% rynku objęte kampaniami PPC

>1000% ROAS w kampaniach Google Ads i Facebook Ads

1

O co

musieliśmy zadbać?

Przed Zespołem stanęły następujące wyzwania:
– Działania wyspecjalizowane w zakresie eksportowym;
– Dostosowanie strategii do 20 rynków zagranicznych
– Zwiększenie rozpoznawalności marki
– Dostosowanie działań do lejka zakupowego
– Prowadzenie kampanii i tworzenie treści reklamowych w 16 językach

2

Jak

rozpoczęliśmy projekt?

Przygotowania do projektu oparliśmy o dwa filary: wypracowana wiedza i doświadczenie oraz dedykowane szkolenia zewnętrzne.
Ukończyliśmy szkolenie International Growth Program od Google tak, aby własną wiedzę uzupełnić wskazówkami technicznymi.

Opracowaliśmy zróżnicowane pod względem rynku strategie działania, zarówno pod kątem contentu i treści reklamowych, jak i KPI i potencjału.

3

Jakie

działanie wdrożyliśmy?

Projekt wymagał rozbudowanych działań i opierał się o ścisłą współpracę z Klientem.
Standardowe działania reklamowe uzupełniliśmy o kampanie efektywnościowe, które stały się corem rozwoju działań wizerunkowych i nastawionych na rozpoznawlaność marki.

Zarządzanie projektem wymagało współpracy kilkuosobowego Zespołu zarówno po stronie PromoTraffic, jak i Klienta. Istotnym aspektem stało się bieżące raportowanie i automatyzacja śledzenia wyników. Postawiliśmy na narzędzie Supermetrics, które nie tylko pomagało w automatyzacji, ale i estymacji akcji specjalnych.

Aby lepiej analizować wyniki kampanii Google Ads, zrezygnowaliśmy z modelu „Last Click”, a na jego miejsce wybraliśmy model oparty na danych „Data Driven”.
Weryfikując wyniki w GA, zawsze uwględnialiśmy konwersje wspomagane, analizując dane na bazie najważniejszych ścieżek konwersji.
W przypadku kampanii Facebook Ads bardzo pomocne do właściwej oceny kampanii były dla nas dane z panelu Business Manager’a, gdzie mogliśmy przeanalizować konwersje po wyświetleniu lub na różnych urządzeniach. Wyniki kampanii wizerunkowych Google Ads i Facebook Ads analizowaliśmy po kliknięciu i po wyświetleniu w szerszym oknie czasowym konwersji.

4

Co

wydarzyło się po drodze?

W celu zwiększenia rozpoznawalności marki SneakerStudio do strategii włączone zostały kampanie Google Ads (YouTube: TrueView In-Stream, TrueView For Action, TrueView Discovery i Bumper Ads oraz GDN), Facebook Ads (cel: rozpoznawalność marki, zasięg, ruch, aktywność i wyświetlenia filmu), Criteo oraz emisja reklam w portalu Onet.pl.

Wspólnie z Zespołem Klienta zrealizowaliśmy kampanie wizerunkowe, które uzyskały kilkadziesiąt milionów wyświetleń i kilkumilionowe zasięgi. Odpowiadaliśmy za kluczowe KPI, dobór kanałów i typów kampanii, przygotowanie media planu, estymacji wyników i harmonogramu działań, wdrożenie i bieżącą optymalizację kampanii, oraz badanie Brand Lift.

5

Jaki

był rezultat?

Pomimo znaczącego skalowania budżetów, udało się utrzymać ROAS z kampanii ponad ustalonym minimalnym poziomem oraz wpłynąć na wzrost pozostałych kanałów.

Nasze działania reklamowe PPC w zakresie kampanii efektywnościowych i wizerunkowych, działania SEO na wybranych rynkach oraz kreatywne podejście SneakerStudio do kampanii wizerunkowych i prowadzenie dodatkowych działań efektywnościowych przez Klienta w innych kanałach przełożyło się na zwiększenie sprzedaży rok do roku w całym sklepie o ponad 30%.

Z jakich narzędzi korzystaliśmy?

Kampanie efektywnościowe

Działania Google Ads opierały się głównie o kampanie produktowe. Od początku współpracy korzystaliśmy z różnych rozwiązań, od kampanii standardowych, przez kampanie oparte na narzędziu Whoop!, po kampanie inteligentne, na które kładziemy istotny nacisk.

Kampanie produktowe uzupełniały reklamy tekstowe w wyszukiwarce na frazy brandowe i słowa kluczowe powiązane z reklamowanym asortymentem oraz reklamy dynamiczne. Wykorzystywaliśmy również kampanie w sieci reklamowej, korzystając z reklam elastycznych.

Facebook Ads to głównie kampanie nastawione na konwersje oraz sprzedaż z katalogu, uzupełniane przez pozyskiwanie nowego ruchu. Aby zwiększyć liczbę konwersji w ramach kampanii sprzedaży z katalogu, skorzystaliśmy z narzędzia ROI Hunter, tworząc atrakcyjne kreacje reklamowe.

Okiem Marki

Zobacz, co o naszej współpracy mówi Klient.

To ważne, by mieć Partnera, który sprosta naszym oczekiwaniom związanym z globalizacją naszej marki. PromoTraffic bez wątpienia dotrzymuję nam kroku i wychodzi nam naprzeciw z najnowszymi rozwiązaniami promocji i wsparcia sprzedaży. Od początku naszej produkcji materiałów ściśle współpracujemy, tak by maksymalnie wykorzystać potencjał każdej kampanii.

Porozmawiajmy

Pora, by opisać Twoją historię

Grzegorz
Maliszewski

HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT

tel. +48 577 997 701

e-mail g.maliszewski@promotraffic.pl

To Agencja, która wniosła nieoceniony wkład w sukces i doskonałe wyniki sprzedażowe, jakie osiągamy w naszym sklepie.

Przeprowadzane przez PromoTraffic kampanie są kluczowe dla naszego biznesu. Razem skutecznie realizujemy je na ponad 20 rynkach.