Home Case studies Sportowe zagranie – kampanie PPC dla Intersport

Sportowe zagranie – kampanie PPC dla Intersport

Klient: INTERSPORT

Optymalizacja wyników kampanii produktowych dla dynamicznego i różnorodnego środowiska tysięcy produktów i kategorii

W momencie rozpoczęcia współpracy z marką dokonaliśmy analizy dotychczasowych działań reklamowych, która wykazała kłopoty algorytmu z nierentownymi kategoriami produktowymi. Dlatego też głównym celem stała się optymalizacja i nowa strategia działania w tym obszarze.

Klient

INTERSPORT to międzynarodowa marka skupiająca się na dostarczaniu artykułów sportowych oraz odzieży i obuwia sportowego. 

Pod szyldem INTERSPORT w Polsce możemy skorzystać z ponad 30 salonów stacjonarnych oraz sklepu online. Na całym świecie INTERSPORT dysponuje ponad pięcioma tysiącami salonów stacjonarnych

Efekty

Poniższe dane dotyczą porównania Q1 2022 oraz Q1 2023 w zakresie kampanii produktowych.

75% więcej przychodów z modelu atrybucji last click non-direct

7,48% COS last click non-direct dla kampanii produktowych

1

O co

musieliśmy zadbać?

Działania rozpoczęliśmy od analizy struktury kampanii produktowych, która wykazała, że system nie radził sobie ze zmniejszeniem wyświetleń nierentownych kampanii.

2

Jak

rozpoczęliśmy projekt?

Skutkiem analizy były dwie diagnozy, które postawiliśmy:
1. Problem z kontrolowaniem kategorii produktowych w dynamicznym środowisku sezonowości kategorii produktów.
2. Wyzwanie z optymalizacją kampanii zrzeszających tysiące produktów z różnych kategorii.

3

Jakie

działanie wdrożyliśmy?

Działania oparliśmy na wnioskach z analiz.
Podział kampanii produktowych, który zastosowaliśmy, oparty został na: kategoriach produktowych, wybranych markach, bestsellerach, rzadko wyświetlanych produktach.
Podział umożliwił nam:
– utrzymywanie wysokiego zwrotu z inwestycji, poprzez wygaszanie słabszych kategorii i skalowanie mocniejszych;
– wyświetlania kategorii produktowych, na chwilę przed przewidywanym wzrostem zainteresowania daną kategorią;
– wyszukiwania sprzedażowych diamentów, wśród produktów rzadko wyświetlanych; 
– podnoszenia sprzedaży bestsellerów.

4

Co

wydarzyło się po drodze?

Zgodnie z filozofią data-driven, oprócz tradycyjnego dla Universal Analytics modelu atrybucji last click non-direct, do analizy kampanii używamy również innych modeli atrybucji. 

Taka strategia pozwala uniknąć pochopnego wstrzymywania kampanii niesprzedających w modelu last clickowym. Wynika to z faktu: proces zakupowy droższych produktów może trwać kilka dni. 
Dowodem są dane: dla kampanii obejmującej rowery,
COS first click wynosi 8,45%, zaś COS last click non-direct 28,18%.

5

Jaki

był rezultat?

Przedstawione dane, obejmują Q1 ‘22 i ‘23 i dotyczą wyłącznie kampanii produktowych:
Dokonując porównania powyższych okresów, w 2023 roku:
wygenerowaliśmy o 75% więcej przychodów, w modelu atrybucji last click non-direct;
wyskalowaliśmy działania reklamowe, podnosząc budżety na kampanie produktowe o 120%;
utrzymaliśmy wysoką rentowność działań – COS last click non-direct wyniósł jedynie 7,48%.

Optymalizacja kampanii produktowych

Na co dzień pracujemy korzystając z raportów dziennych z wynikami ogólnymi dla wszystkich kampanii i raportów szczegółowych  uwzględniających: 

  • różne przedziały czasowe (ostatni miesiąc, obecny miesiąc, ostatnie 30 dni, 7 dni, 3 dni);
  • COS first click
  • COS assisted
  • COS last click non direct
  • COS last click
  • w niektórych przypadkach również PaCos – uwzględniający wszystkie punkty styku konwersji użytkownika.

Taka strategia pozwoliła uniknąć pochopnego wstrzymywania kampanii niesprzedających w modelu last click.
Wynika to z prostego faktu: proces zakupowy droższych produktów może trwać kilka dni. 

Okiem Marki

Zobacz, co o naszej współpracy mówi Klient.

W dzisiejszych czasach obecność marki w Internecie jest bardzo ważna. Jednak działania tam podejmowane muszą być poprzedzone odpowiednią analizą i zrozumieniem zachowań konsumentów. Wraz ze współpracą z PromoTraffic w wielu obszarach zwiększyliśmy jakość naszej obecności w sieci. PromoTraffic pomaga nam w codziennych działaniach performance i SEO, zapewniając dobre i realne efekty. Jesteśmy zadowoleni ze współpracy. Nasze kampanie dzięki nim są efektywne, a ich reakcja na potencjalne problemy szybka.

Porozmawiajmy

Pora, by opisać Twoją historię

Grzegorz
Maliszewski

HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT

tel. +48 577 997 701

e-mail g.maliszewski@promotraffic.pl

To Agencja, która wniosła nieoceniony wkład w sukces i doskonałe wyniki sprzedażowe, jakie osiągamy w naszym sklepie.

Przeprowadzane przez PromoTraffic kampanie są kluczowe dla naszego biznesu. Razem skutecznie realizujemy je na ponad 20 rynkach.