Home Blog Powrót do biura po pandemii? Praca hybrydowa w PromoTraffic!

Powrót do biura po pandemii? Praca hybrydowa w PromoTraffic!

Czas czytania : 4 min
17 czerwca 2021

O tym, że pandemia zmieniła wiele naszych zwyczajów – związanych z kontaktami społecznymi, dokonywaniem zakupów oraz pracą – napisano już wiele. Przeprowadzono na ten temat też liczne badania, potwierdzające modyfikację trendów oraz fakt, że część z nich pozostanie zapewne trwała. W dzisiejszym tekście chcemy pokazać, w jaki sposób dostosowaliśmy się do tej nowej, pandemicznej rzeczywistości, ogłaszając powrót do biura.

Jak działaliśmy w ostatnim roku?

W marcu 2020 – jak wiele innych firm – przeszliśmy na pracę w pełni zdalną, sądząc, że sytuacja ta nie potrwa dłużej niż kilka tygodni. Szybko okazało się jednak, że pandemia nie minie tak prędko, jak mieliśmy nadzieję. Aby zadbać o bezpieczeństwo swoje i innych, zatroszczyć się o samopoczucie i zdrowie pracowników, ale zagwarantować też maksymalną efektywność działań:

Przed jakimi wyzwaniami stanęliśmy przy akcji „back to office”?

Pracy w trybie zdalnym ma swoje zalety, ale towarzyszą jej także pewne problemy – jak utrudnienia w komunikacji, osłabienie relacji pomiędzy pracownikami czy utrudnienie wdrażania nowych osób do załogi. Osłabienie więzi czyni współpracę trudniejszą. Dodatkowo, obecny tryb pracy wymagał dużego wysiłku od naszych liderów, starających się zadbać o motywację i zaangażowanie pracowników. Wielu ekspertów PromoTraffic tęskniło też już za osobistymi spotkaniami z innymi. Powrót do biura uważamy za konieczny, abyśmy mogli pracować w 100% efektywnie.

Jednocześnie zdajemy sobie sprawę z tego, że pandemia zmieniła zarówno przyzwyczajenia, jak i oczekiwania pracowników. Nasi specjaliści przywykli do tego, że w razie potrzeby mogą pracować z domu – i dla wielu jest to rozwiązanie znacznie wygodniejsze niż dojazdy do biura. Część ekspertów zauważyła też, że gdy mogą spokojnie pracować zza własnego biurka, działają bardziej efektywnie. Dodatkowo, w PromoTraffic stawiamy na filozofię #GrowWithUs i wciąż się rozwijamy, a więc często prowadzimy rekrutację na nowe stanowiska. Tymczasem z powodu pandemii dla wielu wykwalifikowanych ekspertów możliwość korzystania z „home – office” stała się benefitem, który uważają za oczywisty. Przeprowadzane badania i wywiady indywidualne wskazywały na to, że niektórzy chcą wrócić do biura na stałe – inni woleliby pracować zdalnie jeśli nie przez cały czas, to przynajmniej przez część tygodnia.

Zależało nam na tym, aby znaleźć najlepsze rozwiązanie, które wyjdzie naprzeciw potrzebom wszystkich pracowników i umożliwi nam skuteczne działanie. Zdecydowaliście się więc na przyjęcie modelu pracy hybrydowej. Jak konkretne będzie on wyglądał?

Praca hybrydowa w PromoTraffic

Zmiany w organizacji pracy zdecydowaliśmy się wprowadzać stopniowo – aby ułatwić pracownikom przyzwyczajenie do nowych zasad. Zarząd wspólnie z działem HR opracował plan, mający zmniejszyć ryzyka biznesowe związane z pracą zdalną, ale też zachować jej plusy, istotne dla członków zespołu. Bardzo ważny był też dla nas klient. To jego chcieliśmy i chcemy stawiać w centrum uwagi. Kluczowe było dla nas to aby:

Jak wygląda to w praktyce?

Docelowo dążymy do utrzymania na stałe modelu pracy hybrydowej – w której trzy dni każdy będzie spędzać w biurze, a dwa mógł przepracować zdalnie. 

Od lipca poza regulacją pracy w modelu hybrydowym wdrażamy też projekt free meeting friday. 

Piątek jest przestrzenią na pracę operacyjną i własną. Wyłączamy spotkania wewnętrzne w celu profesjonalnej obsługi klienta, zamykania i kończenia tematów przed weekendem. To oznacza, że spotkania wewnętrzne między zespołami np. (CS <–> SEO) powinny odbywać się między poniedziałkiem – czwartkiem. Spotkania wewnątrz jednego zespołu mają prawo się odbywać, jeśli są konieczne.

Stale monitorujemy też sytuację epidemiologiczną, aby móc elastycznie dostosować do niej model pracy. 

 

A Ty, co sądzisz o pracy hybrydowej? Czy Twoim zdaniem model 2+3 jest efektywny w szybko rozwijającej się agencji digital? 

Udostępnij wpis jako PROtip

Porozmawiajmy

Opowiedz nam o swojej marce

Grzegorz
Maliszewski

HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT

tel. +48 577 997 701

e-mail wspolpraca@promotraffic.pl

PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.

Z przyjemnością rekomendujemy Agencję PromoTraffic 
jako rzetelnego i kreatywnego partnera, z którym mamy okazję współpracować w kilku obszarach digital marketingu.

Zaufaj jakości PRO

Ponad 13 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.

Jak bardzo podobał Ci się ten wpis?

Kliknij i oceń

Średni rating 0 / 5. Głosowanie 0

Bądź pierwszą osobą, która oceni ten wpis

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?