Nie ulega wątpliwości, że z urządzeń mobilnych korzystamy coraz częściej i w coraz większym stopniu. Obserwujemy osoby korzystające ze smartfonów i tabletów w autobusach, tramwajach, kolejkach sklepowych czy na skwerach miast. Używamy ich obecnie najczęściej, aby zabić nudę lub żeby nie tracić cennego czasu – przeglądamy blogi, portale społecznościowe, czytamy ciekawe artykuły branżowe, słuchamy podcastów. Dzięki tym urządzeniom coraz częściej robimy też zakupy – wśród danych analitycznych sklepów internetowych obserwujemy konwersje zakupowe dzięki nim wygenerowane.
Według prognoz prezentowanych przez Cisco Visual Networking Index™ (VNI) Global Mobile Data Traffic (2015-2020) do 2020 roku z urządzeń mobilnych korzystać będzie 70 % światowej populacji, czyli niemal 5,5 miliardów osób. Inteligentne urządzenia mobilne, czyli te o zaawansowanych funkcjach multimedialnych, do 2020 roku będą stanowiły 72% wszystkich urządzeń mobilnych. Dla porównania – jak podaje Cisco – w 2015 roku odsetek ten wynosił 36%. Nie mniej ciekawym wydaje się fakt, że popularność smartfonów i tabletów rośnie w takim tempie, że najprawdopodobniej (wg przewidywań Cisco) do 2020 roku więcej ludzi będzie miało telefon komórkowy (5,4 mld), niż dostęp do elektryczności (5,3 mld) czy bieżącej wody (3,5 mld).
Czy era mobile jest już w Polsce zauważalna? Aby dowiedzieć się o tym na własnej skórze, przeprowadziliśmy analizy ruchu naszych klientów pod względem ruchu z urządzeń mobilnych oraz współczynnika odrzuceń w okresach marzec 2015, październik 2015 oraz marzec 2016. Łącznie analizowany był rok kalendarzowy. Do analizy wybraliśmy zarówno witryny o dużym ruchu jak i mniejsze domeny. Wnioski wyciągnięte z odczytanych danych są niezwykle zaskakujące.
Rys. 1 Wyniki analizy zmian ruchu mobilnego w okresie 3.2015-3.2016 w odniesieniu do 64 domen
Stwierdzenie, które nasuwa się po przeanalizowaniu wszystkich danych jest jedno: era mobile powoli rozkwita i jest już widoczna nie tylko na ulicach. Dlatego każdemu klientowi, który nie posiada strony przyjaznej użytkownikowi korzystającemu z urządzeń mobilnych rekomendujemy przystosowanie się do nowych warunków, aby podnieść współczynnik konwersji na swojej stronie, a co za tym idzie – podnieść swoje przychody.
Grzegorz
Maliszewski
HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT
tel. +48 577 997 701
e-mail g.maliszewski@promotraffic.pl
PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.
Przeprowadzane przez PromoTraffic kampanie są kluczowe dla naszego biznesu. Razem skutecznie realizujemy je na ponad 20 rynkach.
Ponad 13 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.