Odkąd w 2014 roku Google ogłosiło, że protokół HTTPS jest jednym z czynników rankingowych, w branży SEO nastał prawdziwy boom na certyfikaty SSL. I choć z całą pewnością nie jest to czynnik kluczowy, to na pewno warto pomyśleć o wdrożeniu SSL w swojej witrynie – zwłaszcza, że Google regularnie daje nam ku temu coraz więcej powodów.
Od jakiegoś czasu przeglądarka Chrome informuje użytkowników o niebezpiecznym połączeniu na stronach, gdzie nie ma certyfikatu SSL, a występuje formularz hasła bądź karty kredytowej. Od października 2017 Chrome idzie o krok dalej – będzie ostrzegał o zagrażającym połączeniu, gdy użytkownik zacznie wypełniać jakikolwiek formularz (np. wyszukiwarka lub zapis do newslettera).
Część witryn dostała nawet powiadomienia w Google Search Console:
Z powyższych powodów, coraz więcej właścicieli witryn decyduje się na przejście na bezpieczny protokół HTTPS. Czy w takim razie możliwe jest bezbolesne przejście na szyfrowane połączenie (tzn. takie, które nie będzie skutkować utratą ruchu z wyników organicznych)? Uważam, że tak, chociaż z pewnością nie w każdej sytuacji. Wydaje się jednak, że samo Google znacznie lepiej radzi sobie z takimi migracjami niż jeszcze jakiś czas temu. Rok lub dwa lata temu na takie pytanie odpowiedziałbym, że raczej nie da się uniknąć czasowych spadków – o czym zresztą ostrzega sam Google:
Jest kilka rzeczy, o które należy zadbać podczas przechodzenia na HTTPS, które pozwolą zwiększyć prawdopodobieństwo “bezbolesnej” migracji.
versus
Wskazówka: w znalezieniu odnośników wewnętrznych oraz innych zasobów ze starym protokołem bardzo pomoże np. Screaming Frog:
Zadbanie o wszystkie powyższe aspekty nie gwarantuje w 100% bezbolesnej migracji, ale z pewnością znacznie ograniczy ryzyko spadków. Teraz już tylko trzymamy kciuki i śledzimy statystyki ruchu w Google Analytics. Trzeba się też uzbroić w cierpliwość – cały proces przeindeksowania może potrwać kilka, a nawet kilkanaście tygodni, w zależności od wielkości witryny.
Grzegorz
Maliszewski
HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT
tel. +48 577 997 701
e-mail g.maliszewski@promotraffic.pl
To Agencja, która wniosła nieoceniony wkład w sukces i doskonałe wyniki sprzedażowe, jakie osiągamy w naszym sklepie.
Przeprowadzane przez PromoTraffic kampanie są kluczowe dla naszego biznesu. Razem skutecznie realizujemy je na ponad 20 rynkach.
Ponad 10 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.