Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Poznaj szczegóły kampanii PPC dla Ekomaluch, która została uznana najlepszą w Europie w kategorii Best Low Budget Campaign (PPC)

PPC

Google Analytics 4 - wszystko co trzeba wiedzieć, prosty przewodnik

5 min 1175
Mateusz Kochman | 12.04.2021

Z tego artykułu dowiesz się:

- o co chodzi w nowej usłudze - Google Analytics 4 (GA4)

- jak skonfigurować nową wersję Google Analytics

- jak wygląda implementacja przykładowych zdarzeń oraz konwersji poprzez GTM dla nowej usługi GA4

Google Analytics 4(GA4) - o co chodzi w nowej usłudze?

Google Analytics 4 (GA4) to nowa wersja narzędzia analitycznego Google Analytics. Z jego pomocą jesteśmy w stanie zbierać dane dotyczące ruchu w naszej witrynie oraz zachowań użytkowników. GA4 umożliwia generowanie raportów Google nieco zmienionych w stosunku do poprzednich wersji. Ponadto posiada nowy, uproszczony interfejs.

Głównymi znakami rozpoznawczymi, które zarazem różnią Google Universal Analytics od Google Analytics 4 są:

  • w Universal Analytics numer id usługi jest identyfikatorem śledzenia pod skrótem UA-xxxxx-x, natomiast w Google Analytics 4 numer id usługi jest identyfikatorem pomiaru, występującym pod formatem G-xxxxx
  • w porównaniu do Universal Analytics w Google Analytics 4 nie ma możliwości dodania widoków
  • dla usługi Universal Analytics dla każdej aplikacji (np. subdomeny) musieliśmy zakładać nowy, osobny widok, natomiast w nowej usłudze Analytics 4 od Google, są zawarte strumienie danych, przez które możemy łączyć kilka aplikacji (subdomen).

Narzędzie do zbierania danych Google Analytics 4 - usługa App + Web.

Nowa usługa Google Analytics 4(GA4) do mierzenia, śledzenia aplikacji mobilnych jak i stron internetowych klienta.

Usługa Aplikacji mobilnych + Sieci umożliwia łączenie danych z aplikacji mobilnej i sieci w celu ujednolicenia raportów i analiz.

W skrócie Google Signals i identyfikator użytkownika (user ID) to mechanizmy, za pomocą których w GA 4 włączane są raporty dotyczące różnych urządzeń i platform oraz remarketingu. Wcześniej dla aplikacji należało korzystać z Firebase, a ruchy na stronie śledzić w UA. Teraz pojawiła się nowa usługa, która łączy działania aplikacji i strony internetowej.

Pomiar danych w Google Analytics 4.

Dotychczas w Analytics (Universal Analytics) pomiar danych koncentrował się na sesji i działaniach (odsłonach). Natomiast Google Analytics 4 używa modelu danych dotyczącego zdarzeń oraz śledzenia danych.

Zmiany dotyczą również możliwości śledzenia zdarzeń.

W usłudze Universal Analytics zdarzenie było określone na parametry śledzenia zdarzeń takie jak: Kategoria, Działanie (Akcja zdarzenia), Etykieta, Wartość. W Google Analytics 4 do mierzenia śledzenia zdarzeń potrzebuje jedynie nazwę zdarzenia oraz parametr zdarzenia.

Raporty w Google Analytics 4.

Przede wszystkim w nowej wersji Google Analytics jest mniej predefiniowanych raportów - czyli raportów, które były dotychczas dostępne z poziomu usługi Universal Analytics . Zamiast tego pojawiło się więcej możliwości, by takie raporty tworzyć samemu, według własnych potrzeb i upodobań. Usługa Universal Analytics dawała dostęp do wszystkich znanych, podstawowych raportów.

W Google Analytics 4 raporty niestandardowe (taką nazwę nosiły w Universal Analytics) będą dostępne jako Centrum analiz. Aby skorzystać z tej formy raportów należy z panelu narzędzia wybrać Analiza -> Centrum analiz.

screen google analytics

W porównaniu do Universal Analytics nowe, niestandardowe narzędzie do raportowania w Google Analytics 4, daje nam nowe i większe możliwości uzyskiwania różnych wersji raportów.

 

Główne raporty Google dostępne w Google Analytics 4:

Dotyczące Cyklu życia - raporty dotyczące mierzenia źródeł, sesji, kampanii, zaangażowania użytkowników, przychodów ze sprzedaży, pozyskiwania w witrynie klienta, czyli cyklu życia użytkownika.

  • Pozyskiwanie
  • Zaangażowanie
  • Generowanie przychodu
  • Utrzymanie

Dotyczące Użytkownika - raporty dotyczące użytkownika, który podjął działanie na stronie internetowej.

  • Dane demograficzne
  • Technologie

Dotyczące Zdarzenia - dostępne raporty dotyczące konwersji oraz zdarzeń.

  • Konwersje
  • Zdarzenia

Dotyczące Wyszukiwania - wyszukiwanie danych poprzez raporty niestandardowe.

  • Analiza

Dotyczące Konfiguracji - śledzenie zmian.

  • Odbiorcy
  • Definicje niestandardowe
  • DebugView

Prosty przewodnik po konfiguracji nowej wersji Google Analytics. Dodawanie usługi Google Analytics 4.

Aby dodać nową usługę Google Analytics należy z poziomu panelu Analytics wybrać kolejno:

Administracja -> w środkowej kolumnie Usługa wybrać opcję +Utwórz nową usługę

 

dodawanie usługi GA screen

W kolejnym oknie konfigurujemy usługę:

  • Podajemy nazwę usługi
  • Wybieramy z listy strefę czasową raportowania
  • Wybieramy z listy dostępną walutę