Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Poznaj szczegóły kampanii PPC dla Ekomaluch, która została uznana najlepszą w Europie w kategorii Best Low Budget Campaign (PPC)

Jak sprzedawać na Instagramie?

5 min 559
Paulina Pytel | 15.09.2021

Instagram to miejsce, które inspiruje! Na platformie możemy znaleźć mnóstwo ciekawego contentu dotyczącego branży fashion, wystroju wnętrz, jedzenia i szeroko pojętego life stylu. Przez Instagrama promują się zarówno marki, znane osobistości, jak i osoby, które dzięki swoim pomysłom i zaangażowaniu stworzyły ciekawe profile i przyciągnęły tysiące obserwatorów. (Po części dlatego zresztą na Instagramie króluje influencer marketing!)

By odkryć, jak sprzedawać na Instagramie musimy zacząć od zrozumienia, dlaczego i dla kogo ta platforma została stworzona. Istotą Instagrama od samego początku były zdjęcia i dzielenie się nimi ze społecznością. To one i relacje grają tutaj pierwsze skrzypce, treści i hasztagi są na drugim miejscu. To wyróżnia Instagrama na tle pozostałych platform. Na Facebooku odbiorcy szukają już bardziej poważnych treści, Tik Tok opiera się o content video, a LinkedIn to w głównej mierze treści zawodowe i biznesowe. Więc jeśli masz fajny produkt i dobre zdjęcia to koniecznie powinieneś zacząć sprzedawać na Instagramie!

Z tego artykułu dowiesz się:

  • jaki content najlepiej sprzedaje na Instagramie,
  • jak angażować społeczność, tak by kupowała,
  • jakie są możliwości kierowania użytkownika do sklepu internetowego,
  • jak zarejestrować się do usługi "zakupy na instagramie",
  • jak oznaczać produkty na profilu i w relacjach.

Postaw na jakościowy content i sprzedawaj!

Wbrew pozorom zrobienie ładnego zdjęcia, które będzie sprzedawało, nie jest takie proste. Musimy pamiętać, że na Instagramie jest sporo ładnych zdjęć. To o czym w pierwszej kolejności warto pamiętać to naturalny content - nawet jeśli tyczy się to promocji. Przy tworzeniu zdjęć warto zwrócić uwagę na odpowiednie światło, ekspozycję produktu i ostrość.

Jeśli chodzi o obróbkę, to na rynku jest dostępnych sporo gotowych presetów, dzięki którym siatka profilu wygląda spójnie i tworzy jedną całość dla odbiorców. Na Facebooku śmiało możemy postawić na grafiki bez zdjęć, tutaj natomiast warto komunikować promocje, ale poprzez nałożenie tekstu na zdjęcie. Powód tego jest prosty - odbiorcy na IG są przyzwyczajeni do naturalnego contentu i to właśnie chcą oglądać wybierając to medium. Serwując im "sztuczną" grafikę nie zaspakajamy ich potrzeb. Drugą istotną kwestią jest nie powielanie treści w postach z innych kanałów social media. Jeśli odbiorca obserwuje nas na Facebooku i na Instagramie to publikując do niego ten sam content nie zaciekawimy go, dlatego warto przy tworzeniu strategii komunikacji wyróżnić sobie oddzielną przestrzeń i cele dla Instagrama. Przygotowując content musimy sobie odpowiedzieć również na pytanie, czy chcemy inspirować, budować świadomość marki i otwierać ścieżkę zakupową, czy zależy nam na bezpośredniej sprzedaży last clickowej, którą dużo trudniej uzyskać z tego medium. Jeśli prowadzisz e-commerce warto poza treściami sprzedażowymi postawić również na działania angażujące i wizerunkowe, tak by budować społeczność wokół marki.

Post na Instagramie informujący o promocji - przykład pozytywny

Post na Instagramie informujący o promocji - przykład negatywny

Przekuj zaangażowanie w sprzedaż!

Jak angażować odbiorców na Instagramie? Przede wszystkim w łatwy i przyjazny sposób. Tutaj z pomocą przychodzą łatwe i przyjemne formaty angażujące takie jak konkursy, cytaty czy też otwarte pytania zachęcające odbiorców do wejścia w relację z marką - tutaj ważne jest to, by pamiętać o tym, żeby było to spójne z produktami, które chcemy sprzedawać. Bardzo dobrze sprawdzają się również współprace z influencerami. Warto stawiać na tych, którzy posiadają zaangażowaną społeczność. Często duże nazwiska nie sprzedają, ale działają dobrze wizerunkowo, natomiast mniejsi influencerzy z mniejszymi społecznościami (ale bardziej zaangażowanymi) sprawdzają się znacznie lepiej pod kątem liczby uzyskanych konwersji.

Przykład angażującego contentu na Instagramie

Wykorzystaj wszystkie dostępne miejsca, aby przekierować klientów do sklepu online!

Pomimo tego, że dodając posta na Instagramie nie mamy możliwości dodania w copy linku bezpośrednio kierującego do sklepu, są inne miejsca z których możemy kierować użytkownika na stronę. Zacznij od dodania linku do sklepu w swoim BIO, często można się spotkać z zabiegiem użycia w copy posta sformułowania "link znajdziesz w BIO" i w ten sposób skierować użytkownika do produktu.

BIO na Instagramie z linkiem kierującym do sklepu

Koniecznie pamiętaj o przycisku "zobacz sklep" pod którym możesz zaprezentować aktualną ofertę ze swojego sklepu za pomocą katalogu produktu.

Sklep na Instagramie stworzony na podstawie katalogu produktów

I teraz to co najważniejsze, czyli oznaczanie produktów w postach. Żeby móc to robić należy spełnić kilka wymagań:

  • podpiąć katalog produktów do Business Managera na Facebooku,
  • połączyć profil na Facebook'u z kontem na Instagramie w Managerze Firmy,
  • w ustawieniach konta na Instagramie w zakładce "Firma" zgłosić profil do usługi "zakupy na Instagramie" i poczekać na pozytywną weryfikację konta.

 

Zgłaszanie konta do usługi "zakupy na Instagramie"

Po akceptacji dostaniemy możliwość oznaczania produktów zarówno w postach jak i w relacjach. W tym pierwszym przypadku mamy możliwość oznaczenia jednego produktu, natomiast w stories możemy wybrać produkt lub kierować do głównej witryny sklepu online. Statystyki posta pokazują nam ile osób kliknęło w przycisk i przeszło do sklepu.

Statystki z posta na Instagramie

Oznaczając produkty w postach skracamy użytkownikowi drogę do zakupu i zwiększamy szansę na konwersję sprzedaży w naszym sklepie online.