Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Chcesz prowadzić skuteczne kampanie reklamowe? Dowiedz się więcej o Adwords na sterydach

PPC

Koniec z reklamami w Chrome? Nie dla Google AdWords

5 min 1198
Natalia Chrobak | 04.08.2017

Od kliku miesięcy Google pracował nad nową wersją przeglądarki Chrome z AdBlockiem. Bloker reklam trafił właśnie do Chrome Canary na Androida, czyli wersji przeglądarki dla deweloperów.  

Koniec z reklamami, jednak nie dla Google AdWords

AdBlock od Google ma nie dopuszczać do wyświetlania reklam łamiących zasady The Coalition for Better Ads. Zablokowane więc zostaną reklamy, które są m.in. pop-upami, zasłaniające dużą część ekranu, odtwarzające dźwięk.

Nie będą wyświetlane użytkownikom nie reklamy AdWords, ale innych systemów reklamowych. Czy jest to droga do pełnej monopolizacji rynku reklamowego?  

Jak aktywować AdBlock?

Funkcja blokowania reklam nie jest automatyczna. Należy ją aktywować ręcznie. Aby móc korzystać z tej funkcjonalności trzeba pobrać Chrome Canary ze sklepu Play. Ważne jest to, że wersja dostępna dla użytkowników jest:

  • eksperymentalna – nie została przetestowana i może być niestabilna;
  • często aktualizowana – obecnie trwają prace nad działaniem przeglądarki, dlatego jej aktualizacja może występować nawet do 7 razy w tygodniu i zużywać do 100MB;
  • nastawiona na opinie użytkowników – przeglądarka dostępna jest w chwili obecnej dla użytkowników, ponieważ Google liczy na to, że to oni wskażą w niej błędy.

Przewiduje się, że jesienią 2017 roku w standardowej przeglądarce Chrome zostanie uruchomiony AdBlock, a testy na Canary usprawnią ten proces. Zastanawiające jest to, jak odbije się to na rynku reklamowym w krajach, w których Google jest dominującą wyszukiwarką.

Natalia Chrobak

PromoTraffic

Pełni żalu i bólu zawiadamiamy, że osoby piszącej ten tekst nie ma już wśród nas, pracowników PromoTraffic. Jesteśmy pewni, że doświadczenie zdobyte w naszej firmie sprawiło, że radzi sobie ona wyśmienicie w dalszym życiu zawodowym i wszystko u niej dobrze. Spodobał Ci się ten artykuł? Dołożyliśmy starań, by pozostałe były równie dobre i ciekawe! Piszemy o aktualnych tematach branżowych, śledzimy najnowsze trendy, analizujemy rynek i dzielimy się doświadczeniem. Wpisy na PromoBlogu pojawiają się mniej lub bardziej regularnie, ale nie uświadczycie tu „martwej ciszy”, jesteśmy pełni życia!

Zobacz wszystkie artykuły tego autora
ebook image

Darmowy ebook

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "od briefingu do kickoffu - Jak dobrze zacząć współpracę (nie tylko z agencją)" bezpośrednio na Twoją skrzynkę.