• 0
    • 5 min
    Natalia Chrobak
    Napisane przez
    Natalia Chrobak

    Od kliku miesięcy Google pracował nad nową wersją przeglądarki Chrome z AdBlockiem. Bloker reklam trafił właśnie do Chrome Canary na Androida, czyli wersji przeglądarki dla deweloperów.

     

    Koniec z reklamami, jednak nie dla Google AdWords

    AdBlock od Google ma nie dopuszczać do wyświetlania reklam łamiących zasady The Coalition for Better Ads. Zablokowane więc zostaną reklamy, które są m.in. pop-upami, zasłaniające dużą część ekranu, odtwarzające dźwięk.

    Nie będą wyświetlane użytkownikom nie reklamy AdWords, ale innych systemów reklamowych. Czy jest to droga do pełnej monopolizacji rynku reklamowego?

     

    Jak aktywować AdBlock?

    Funkcja blokowania reklam nie jest automatyczna. Należy ją aktywować ręcznie. Aby móc korzystać z tej funkcjonalności trzeba pobrać Chrome Canary ze sklepu Play. Ważne jest to, że wersja dostępna dla użytkowników jest:

    • eksperymentalna – nie została przetestowana i może być niestabilna;
    • często aktualizowana – obecnie trwają prace nad działaniem przeglądarki, dlatego jej aktualizacja może występować nawet do 7 razy w tygodniu i zużywać do 100MB;
    • nastawiona na opinie użytkowników – przeglądarka dostępna jest w chwili obecnej dla użytkowników, ponieważ Google liczy na to, że to oni wskażą w niej błędy.

     

    Przewiduje się, że jesienią 2017 roku w standardowej przeglądarce Chrome zostanie uruchomiony AdBlock, a testy na Canary usprawnią ten proces. Zastanawiające jest to, jak odbije się to na rynku reklamowym w krajach, w których Google jest dominującą wyszukiwarką.

    Dodaj komentarz

    Bądź pierwszy!

    Powiadom o
    avatar
    wpDiscuz