Content marketing dla e-commerce
Twoi konkurenci biznesowi tworzą angażujące treści, a Ty jeszcze nie wiesz od czego zacząć? Najwyższa pora, aby działać! Skontaktuj się z nami, a my przygotujemy dla Ciebie szereg specjalistycznych analiz, które prowadzą do skutecznej strategii content marketingowej! Zrealizujemy Twoje cele, opierając się na założeniach wynikających z data driven! Przyciągniemy uwagę Twoich odbiorców, zaangażujemy ich, a następnie zamienimy w grono lojalnych klientów!
Obsługa bloga
Szukasz narzędzia, które pomoże Ci lepiej wykorzystać potencjał słów kluczowych? Chcesz budować swój wizerunek jako eksperta w branży i dostarczyć klientom treści, które docenią i tym samym wzmocnisz swoją pozycję na rynku? Chciałbyś aby Twój serwis zyskał wyższy autorytet w Google i notował wyższe pozycje? Te wszystkie cele pomoże Ci osiągnąć blog. Dowiedz się więcej!
Tworzenie elementów graficznych
Wzbogać swoją komunikację o atrakcyjne elementy graficzne. Przyciągaj uwagę ciekawymi grafikami, niestandardową prezentacją danych czy produktów. Zyskuj wyższe CTR’y i zaangażowanie swoich potencjalnych klientów.
Tworzenie contentu
Wyróżnij się angażującym, przyciągającym uwagę contentem. Buduj swój ekspercki wizerunek, przedstawiaj swoją markę w pozytywnym świetle i inspiruj swoich klientów. Zadbaj o to, by Twoja strona zdobywała uwagę, a treści przyczyniały się do sukcesu Twojego biznesu. Sprawdź jaki content możemy dla Ciebie stworzyć.
Analityka efektów contentu
Tworzysz i publikujesz treści, jednak nie jesteś pewien czy wystarczająco wspierają Twój biznes? Nie wiesz jak Twój blog radzi sobie na tle konkurencji? Zastanawiasz się czy ta inwestycja ma sens ekonomiczny? Pomożemy Ci zbudować zestaw KPI i środowisko analityczne, dzięki któremu ocenisz i usprawnisz swój Content Marketing. Dowiedz się więcej!
Audyt content marketingowy
Przekonaj się jak Twój content odbierają klienci. Znajdź i oceń niewykorzystane potencjały. Porównaj swoje wyniki z konkurencją. Oceń czy mówisz językiem i na tematy ważne dla Twoich potencjalnych klientów. Pomożemy Ci ocenić efekty Twojej dotychczasowej strategii content marketingowej. Wskażemy Ci drogę do lepszych efektów.
Dlaczego warto inwestować w Content Marketing z PromoTraffic?
Zobacz jak pomogliśmy innym rozwinąć biznes
SneakerStudio - prowadzenie efektywnych kampanii PPC dla e-commerce na 20 rynkach
Zobacz, jak zwiększyliśmy sprzedaży całego sklepu rok do roku o 30%!
Zobacz case studyCase study kampanii kreatywnej PSG
Zobacz, jak przeprowadziliśmy dla naszego klienta kampanie kreatywną, pozyskując 209 publikacji medialnych!
Zobacz case studyCase study - Minti Shop
Zobacz, jak w krótkim czasie udało nam się zwiększyć przychody Minti Shop o ponad 12%!
Zobacz case study
I i II miejsce I miejsce w kategorii "Kampania SEO",
"Kampania e-commerce" i II miejsce w kategorii "Kampania Google Ads"
semKRK Awards 2019/2020/2021

I miejsce
W kategorii "Best Low Budget Campaign (PPC)"
European Search Awards 2020

Jesteśmy w programie
Facebook Marketing Partners for Agencies

Należymy do 2%
Najlepszych agencji SEM na świecie!

Nominacja w konkursie
MIXX Awards Europe 2019 w kategorii Campaign Effectivness
Content marketing
Bez wątpienia żyjemy w czasach dominacji content marketingu. Nowoczesne marki stawiają na regularne tworzenie i dystrybucję angażujących treści, które pozwalają im nawiązywać i utrzymywać trwałe relacje z odbiorcami. Rezultaty takich działań są bardzo szerokie i przekładają się na sukcesy w innych kanałach marketingu internetowego, takich jak SEO czy social media. Nie bez powodu mówi się, że "Content is King" - wartościowe treści to absolutna podstawa obecności każdej marki w sieci! Dowiedz się, jak w PromoTraffic wygląda ich planowanie i tworzenie.
Content marketing - co to takiego?
Content to wszelkiego rodzaju treści tworzone z myślą o odbiorcach w internecie. Mogą przybierać rozmaite formy, takie jak artykuły, e-booki, infografiki, materiały wideo, podcasty, webinaria itp. Równie szerokie są możliwości ich dystrybucji. Do dyspozycji masz między innymi firmowy blog, kanały social media, rozliczne media i serwisy zewnętrzne. Wszystkie te działania mają na celu dostarczyć odbiorcom przydatne, wartościowe materiały w miejscu i czasie, w których są im one potrzebne.
Mówimy bowiem o najpopularniejszym przykładzie działań z zakresu inbound marketingu. Co to takiego? To podejście polegające na tym, że odbiorca sam dociera do komunikatów reklamowych wtedy, kiedy tego potrzebuje. Tym samym bardzo często nie jest świadomy tego, że obcuje z treściami marketingowymi. W sztuce tworzenia wysokiej jakości contentu chodzi właśnie o to, by zdobywać przychylność potencjalnych klientów, odpowiadając na ich potrzeby, a nie nachalnie nakłaniając do transakcji. W przeciwieństwie do klasycznych działań rozpraszających (czyli reklamy traktowanej jako intruz) content marketing ma być sprzymierzeńcem konsumentów - polega w końcu na tworzeniu treści przez nich pożądanych.
Cele działań content marketingowych
Za pomocą content marketingu można osiągnąć rozmaite cele biznesowe. Nie jest to raczej kanał kojarzony bezpośrednio ze sprzedażą. Największe znaczenie będzie miał na początkowych etapach lejka zakupowego. Przyczyni się do zwiększenia świadomości marki wśród konsumentów i okaże się bezcenny w procesie zdobywania ich zainteresowania. Perswazyjne treści odegrają istotną rolę także podczas przekonywania odbiorcy do konwersji, choć content rzadko kiedy będzie miał na nią bezpośredni wpływ.
Content marketing w służbie SEO
Na pierwszym etapie lejka sprzedażowego działania content marketingowe są ściśle związane z celami SEO. Największy wpływ na pozycjonowanie stron internetowych mają w końcu publikowane na nich treści. Dzięki właściwemu wykorzystaniu odpowiednich słów kluczowych Twoja marka ma szansę pojawiać się wyżej w wynikach wyszukiwania Google. W ten sposób konsumenci prędzej natkną się na jej ofertę.
Pozycjonowaniu służą przede wszystkim takie treści jak opisy kategorii i produktów w sklepach internetowych, ale też opisy na stronie głównej. Dzięki nim użytkownicy znajdą Twoją witrynę, wyszukując w Google interesujące ich hasła. Ogromne znaczenie na tym etapie będzie miał także firmowy blog. To miejsce, gdzie można wykorzystać bardziej zaawansowane frazy kluczowe (takie jak na przykład long tail). Zaawansowane artykuły dokładnie odpowiedzą na pytania, które Twoi potencjalni klienci kierują do wyszukiwarki.
Punktem stycznym content marketingu z SEO jest też niewątpliwie linkowanie zewnętrzne witryny. To jeden z najważniejszych (jeśli nie najważniejszy w ogóle) czynnik rankingowy dla Google. Witryny posiadające dużą liczbę tak zwanych backlinków zawsze znajdą się wyżej w wynikach wyszukiwania niż strony, do których nikt nie linkuje. Nie wystarczy też publikować prostych treści w szemranych serwisach, ponieważ nie są one w żaden sposób doceniane przez algorytmy Google. Tu z pomocą przychodzi właśnie content marketing. Profesjonalnie przygotowane treści - na przykład wyczerpujące raporty, artykuły sponsorowane czy infografiki - mogą ukazywać się w poczytnych i renomowanych witrynach, takich jak portale informacyjne. Możesz być pewny, że Google to dostrzeże i doceni.
Marketing treści jako narzędzie wizerunkowe
Kolejnym etapem lejka sprzedażowego, na którym przydaje się content marketing, jest zainteresowanie konsumenta. Ciekawe treści publikowane na markowym blogu sprawią, że będzie on chętnie odwiedzał Twoją stronę w poszukiwaniu odpowiedzi na swoje pytania. Każdą decyzję zakupową poprzedza research - nie tylko dotyczący konkretnych produktów, ale też samej branży. Odbiorcy będą trafiać do Ciebie nie wtedy, kiedy postanowią coś kupić, ale kiedy zechcą się czegoś dowiedzieć.
To właśnie przełoży się na następny cel, który można osiągnąć poprzez content marketing - kreowanie wizerunku eksperta. Konsumenci zobaczą w Twojej marce profesjonalistów znających się na swojej branży. To w naturalny sposób poskutkuje ich zaufaniem. A marce, której się ufa, łatwiej powierzyć swoje pieniądze. Kiedy więc osoby te dojrzeją do decyzji o transakcji, Twoja firma będzie miała znacznie większą szansę stać się ich pierwszym wyborem. Pozytywny PR to zawsze korzyść dla przedsiębiorcy.
Zauważ, że content marketing to łatwy i skuteczny sposób na budowanie lojalnej społeczności wokół swojej marki. Angażujące treści naturalnie przyciągają odbiorców i sprawiają, że z wielu różnych powodów będą oni do niej powracać. Realizując więc cel lojalizacji konsumentów, która powinna nastąpić już po konwersji, zdobywasz ambasadorów swojego brandu. Co najważniejsze - jest to proces całkowicie niewymuszony. Grono Twoich zwolenników promuje Cię w sieci z własnego wyboru, a odpowiadają za to ich dotychczasowe pozytywne doświadczenia.
Działania content marketingowe w PromoTraffic
W PromoTraffic nawet tak kreatywne działania jak content marketing opieramy na zaawansowanej analityce. Dzięki wiarygodnym danym wiemy, jakie cele warto obrać i jakimi akcjami dążyć do ich osiągnięcia. Każdy projekt rozpoczynamy więc od analizy sytuacji wyjściowej, na którą składa się między innymi analiza słów kluczowych oraz weryfikacja działań konkurencji.
Podstawowe informacje dotyczące Twojej marki oraz rynku, na którym operujesz, pozwalają nam przygotować szczegółowy plan postępowania. Służy temu strategia content marketingowa. Znajdzie się w niej analiza Twojej grupy docelowej oraz bazujące na niej persony, pomysły inspirowane działaniami konkurencji i godnych uwagi benchmarków, propozycje konkretnych treści i ich dystrybucji, wskazówki dotyczące stylu i języka tekstów, a przede wszystkim cele i kluczowe wskaźniki efektywności (KPI), które pozwolą nam weryfikować efekty naszych działań.
Strategia to plan, który przełoży się na harmonogram konkretnych działań. Z jakimi formami treści i sposobami ich dystrybucji spotkasz się najczęściej?
-
Artykuły blogowe - absolutna podstawa każdej kampanii content marketingowej. Teksty mogą mieć szeroką tematykę, być kierowane do kilku różnych person i przyjmować rozmaite formy. Do najchętniej czytanych należą artykuły typu listicle, poradniki czy rankingi. Treści tego typu mają przede wszystkim odpowiadać na pytania i potrzeby czytelników, a przy okazji zawierać strategiczne słowa kluczowe. Im bogatszy i bardziej wyczerpujący tekst, tym większe prawdopodobieństwo, że Google zaindeksuje go wysoko w wyszukiwarce. Poza blogiem, artykuły te można dystrybuować na przykład za pośrednictwem mediów społecznościowych.
-
Ebooki - bardzo popularna forma contentu, która dostarcza czytelnikom szczegółowych informacji na różne tematy związane z daną branżą. Ebook może charakterem przypominać teksty blogowe, różnica polega głównie na zdecydowanie większej objętości i estetycznym opracowaniu tekstu jako całości. Ebooki często składają się z wybranych artykułów, publikowanych wcześniej na blogu, które - zebrane w całość - tworzą kompletny poradnik na wybrany temat. Treści tego rodzaju stanowią świetny sposób na zbieranie leadów - można oferować je za darmo tym użytkownikom, którzy na przykład zapiszą się do Twojego newslettera.
-
Raporty - to wszelkie analizy o bardzo szczegółowym charakterze, zgłębiające tajniki danej branży. Udowadniają odbiorcom, że marka, która odpowiada za ich przygotowanie, doskonale zna swoje środowisko i można jej zaufać. Dostarczają wyjątkowo cennych informacji, pomagając podejmować decyzje konsumenckie i kreując pozytywny wizerunek brandu. Rewelacyjnym sposobem na ich dystrybucję jest współpraca z zewnętrznymi serwisami, które mogą być zainteresowane takimi treściami. Najchętniej skorzystają z nich media związane z daną branżą.
-
Infografiki - pełnią podobną funkcję jak raporty, różni się jedynie ich forma. Infografiki są łatwiej przyswajalne i bardziej atrakcyjne dla odbiorcy. Z tego też powodu - poza mediami zewnętrznymi - łatwo dystrybuować je we własnych mediach społecznościowych. Infografiki mają tam szansę przykuć uwagę odbiorców i zaangażować ich do działania.
-
Materiały wideo - liczne badania wskazują, że wideo jest obecnie najbardziej atrakcyjną formą treści dla użytkowników sieci. Trzeba liczyć się z tym, że konsumenci w przyszłości będą coraz częściej wybierać właśnie materiały filmowe. Dlatego - jeśli tylko pozwala na to Twój budżet - warto realizować wszelkiego typu poradniki czy testy produktów w formie audiowizualnej. Ma ona zdecydowanie większy potencjał niż zwykły tekst. Wideo można dystrybuować zarówno we wszystkich kanałach społecznościowych (w tym YouTube), jak i na blogu (vlogu) firmowym.
-
Podcasty - forma, która zdobyła ogromną popularność dzięki swojej dostępności. Nagrań audio można bowiem słuchać w różnych sytuacjach, także wtedy, gdy zmysł wzroku jest zajęty czymś innym - choćby podczas prowadzenia samochodu czy wypełniania obowiązków domowych. Podcasty mogą przyjmować różną postać, choć największym uznaniem cieszą się te w formie rozmów - dwugłosów bądź wywiadów. Każda branża może z nich zrobić doskonały użytek. Ich dystrybucja odbywa się za pomocą specjalnych platform poświęconych podcastom oraz tradycyjnych mediów społecznościowych.
-
Webinaria - zdobywanie wiedzy przez internet to dziś chleb powszedni dla pracowników rozlicznych branż. Dużym zainteresowaniem cieszą się więc szkolenia zdalne, które po zakończeniu mogą przyjąć formę utrwalonego webinaru. Nie ma lepszego sposobu na pochwalenie się swoim know-how i budowę wizerunku eksperta. Nagrania - podobnie jak ebooki - można udostępniać za pozostawione leady.
Jak widzisz, content marketing obejmuje bardzo wiele różnego rodzaju treści, które dystrybuować można zarówno na swojej stronie internetowej, w firmowych mediach społecznościowych, jak i w serwisach zewnętrznych. Każde z tych działań służy innym celom i wspiera inne kanały marketingowe.
Na realizacji akcji zaplanowanych w strategii nasza praca w PromoTraffic oczywiście się nie kończy. Po stworzeniu i dystrybucji treści przychodzi czas na monitorowanie efektów tych działań i wyciąganie wniosków. Służą nam do tego profesjonalne narzędzia analityczne, w których weryfikujemy wpływ content marketingu na widoczność Twojej marki w sieci, jej świadomość wśród odbiorców, Twój wizerunek czy ruch na firmowej stronie internetowej. Dzięki wnioskom wyciągniętym z analiz możemy planować coraz skuteczniejszy marketing treści dla naszych Klientów.
Powierz swój content marketing agencji PromoTraffic!
W PromoTraffic content marketingiem zajmujemy się od wielu lat. Z jednej strony wspiera on działania SEO, które realizujemy dla naszych Klientów, z drugiej dostarcza wartościowych treści pod ich media społecznościowe. Przede wszystkim zaś - pozwala osiągać unikatowe dla tego kanału cele, takie jak budowa społeczności, kreowanie pozytywnego wizerunku czy pozyskiwanie leadów.
Najistotniejszą zaletą content marketingu jest to, że powstające treści można wykorzystywać w dowolny sposób. Bez trudu dostosujesz je do każdego kanału komunikacji. Raz napisany tekst lub raz nakręcone wideo, przez długi czas mogą służyć Ci do różnych celów. W PromoTraffic jeden temat opracujemy dla Ciebie w wielu formach, które rozdystrybuujemy właściwymi metodami - od bloga, przez ebooki, po email marketing.
Wiemy, jak tworzyć angażujący content i docierać do odbiorców, na których zależy Ci najbardziej. Jeśli potrzebujesz wysokiej jakości treści dla swojej marki, zgłoś się do nas!

Skontaktuj się z nami!
Zostaw nam kontakt do Ciebie. Skontaktujemy się następnego dnia!