O tym, że pandemia zmieniła wiele naszych zwyczajów – związanych z kontaktami społecznymi, dokonywaniem zakupów oraz pracą – napisano już wiele. Przeprowadzono na ten temat też liczne badania, potwierdzające modyfikację trendów oraz fakt, że część z nich pozostanie zapewne trwała. W dzisiejszym tekście chcemy pokazać, w jaki sposób dostosowaliśmy się do tej nowej, pandemicznej rzeczywistości, ogłaszając powrót do biura.
W marcu 2020 – jak wiele innych firm – przeszliśmy na pracę w pełni zdalną, sądząc, że sytuacja ta nie potrwa dłużej niż kilka tygodni. Szybko okazało się jednak, że pandemia nie minie tak prędko, jak mieliśmy nadzieję. Aby zadbać o bezpieczeństwo swoje i innych, zatroszczyć się o samopoczucie i zdrowie pracowników, ale zagwarantować też maksymalną efektywność działań:
Pracy w trybie zdalnym ma swoje zalety, ale towarzyszą jej także pewne problemy – jak utrudnienia w komunikacji, osłabienie relacji pomiędzy pracownikami czy utrudnienie wdrażania nowych osób do załogi. Osłabienie więzi czyni współpracę trudniejszą. Dodatkowo, obecny tryb pracy wymagał dużego wysiłku od naszych liderów, starających się zadbać o motywację i zaangażowanie pracowników. Wielu ekspertów PromoTraffic tęskniło też już za osobistymi spotkaniami z innymi. Powrót do biura uważamy za konieczny, abyśmy mogli pracować w 100% efektywnie.
Jednocześnie zdajemy sobie sprawę z tego, że pandemia zmieniła zarówno przyzwyczajenia, jak i oczekiwania pracowników. Nasi specjaliści przywykli do tego, że w razie potrzeby mogą pracować z domu – i dla wielu jest to rozwiązanie znacznie wygodniejsze niż dojazdy do biura. Część ekspertów zauważyła też, że gdy mogą spokojnie pracować zza własnego biurka, działają bardziej efektywnie. Dodatkowo, w PromoTraffic stawiamy na filozofię #GrowWithUs i wciąż się rozwijamy, a więc często prowadzimy rekrutację na nowe stanowiska. Tymczasem z powodu pandemii dla wielu wykwalifikowanych ekspertów możliwość korzystania z „home – office” stała się benefitem, który uważają za oczywisty. Przeprowadzane badania i wywiady indywidualne wskazywały na to, że niektórzy chcą wrócić do biura na stałe – inni woleliby pracować zdalnie jeśli nie przez cały czas, to przynajmniej przez część tygodnia.
Zależało nam na tym, aby znaleźć najlepsze rozwiązanie, które wyjdzie naprzeciw potrzebom wszystkich pracowników i umożliwi nam skuteczne działanie. Zdecydowaliście się więc na przyjęcie modelu pracy hybrydowej. Jak konkretne będzie on wyglądał?
Zmiany w organizacji pracy zdecydowaliśmy się wprowadzać stopniowo – aby ułatwić pracownikom przyzwyczajenie do nowych zasad. Zarząd wspólnie z działem HR opracował plan, mający zmniejszyć ryzyka biznesowe związane z pracą zdalną, ale też zachować jej plusy, istotne dla członków zespołu. Bardzo ważny był też dla nas klient. To jego chcieliśmy i chcemy stawiać w centrum uwagi. Kluczowe było dla nas to aby:
Jak wygląda to w praktyce?
Docelowo dążymy do utrzymania na stałe modelu pracy hybrydowej – w której trzy dni każdy będzie spędzać w biurze, a dwa mógł przepracować zdalnie.
Od lipca poza regulacją pracy w modelu hybrydowym wdrażamy też projekt free meeting friday.
Piątek jest przestrzenią na pracę operacyjną i własną. Wyłączamy spotkania wewnętrzne w celu profesjonalnej obsługi klienta, zamykania i kończenia tematów przed weekendem. To oznacza, że spotkania wewnętrzne między zespołami np. (CS <–> SEO) powinny odbywać się między poniedziałkiem – czwartkiem. Spotkania wewnątrz jednego zespołu mają prawo się odbywać, jeśli są konieczne.
Stale monitorujemy też sytuację epidemiologiczną, aby móc elastycznie dostosować do niej model pracy.
A Ty, co sądzisz o pracy hybrydowej? Czy Twoim zdaniem model 2+3 jest efektywny w szybko rozwijającej się agencji digital?
Grzegorz
Maliszewski
HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT
tel. +48 577 997 701
e-mail g.maliszewski@promotraffic.pl
PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.
Przeprowadzane przez PromoTraffic kampanie są kluczowe dla naszego biznesu. Razem skutecznie realizujemy je na ponad 20 rynkach.
Ponad 13 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.