Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Poznaj szczegóły kampanii PPC dla Ekomaluch, która została uznana najlepszą w Europie w kategorii Best Low Budget Campaign (PPC)

Powrót do biura po pandemii? Praca hybrydowa w PromoTraffic!

653
Magdalena Kubasiewicz | 17.06.2021

O tym, że pandemia zmieniła wiele naszych zwyczajów – związanych z kontaktami społecznymi, dokonywaniem zakupów oraz pracą – napisano już wiele. Przeprowadzono na ten temat też liczne badania, potwierdzające modyfikację trendów oraz fakt, że część z nich pozostanie zapewne trwała. W dzisiejszym tekście chcemy pokazać, w jaki sposób dostosowaliśmy się do tej nowej, pandemicznej rzeczywistości, ogłaszając powrót do biura.

Jak działaliśmy w ostatnim roku?

W marcu 2020 – jak wiele innych firm – przeszliśmy na pracę w pełni zdalną, sądząc, że sytuacja ta nie potrwa dłużej niż kilka tygodni. Szybko okazało się jednak, że pandemia nie minie tak prędko, jak mieliśmy nadzieję. Aby zadbać o bezpieczeństwo swoje i innych, zatroszczyć się o samopoczucie i zdrowie pracowników, ale zagwarantować też maksymalną efektywność działań:

  • Na początku pandemii oraz w jej szczytowych momentach pracowaliśmy przede wszystkim zdalnie
  • Wykorzystaliśmy tę „okazję” do zmodernizowania naszego biura i przygotowania nowych miejsc pracy dla wciąż powiększającej się załogi
  • Wzięliśmy pod uwagę fakt, że nie każdy może i chce pracować w ramach home office – osoby, które nie miały warunków do pracy w domu, mogły korzystać najpierw z biura zastępczego, a potem z naszej nowej przestrzeni biurowej
  • Pomiędzy lutym a czerwcem 2021 nasi pracownicy sami decydowali, czy wolą przedłużyć pracę zdalną, czy powrócić do naszego nowego biura. Dzięki temu elastycznie dostosowaliśmy się do różnych potrzeb pracowników – by wyjść naprzeciw zarówno tym, którzy z przyczyn zdrowotnych, rodzinnych czy dojazdowych nie chcieli ryzykować wyjścia z domu, jak i dla tych, którzy wolą działań z biura  i potrzebują kontaktu z innymi pracownikami
  • Dbaliśmy o bezpieczeństwo w biurze – poprzez dezynfekcję oraz prowadzenie zapisów na konkretne dni, tak, aby pomieszczenia nie były przepełnione
  • Jednocześnie staraliśmy się maksymalnie usprawnić pracę zdalną – m.in. za pomocą codziennych statusów poszczególnych teamów
  • Przeprowadzanie regularnych badań pośród pracowników oraz organizowanie wywiadów indywidualnych (na linii HR – pracownik i team lider – pracownik), aby diagnozować, co jest dla nich w pracy zdalnej trudne i jakie są ich oczekiwania.

Przed jakimi wyzwaniami stanęliśmy przy akcji „back to office”?

Pracy w trybie zdalnym ma swoje zalety, ale towarzyszą jej także pewne problemy – jak utrudnienia w komunikacji, osłabienie relacji pomiędzy pracownikami czy utrudnienie wdrażania nowych osób do załogi. Osłabienie więzi czyni współpracę trudniejszą. Dodatkowo, obecny tryb pracy wymagał dużego wysiłku od naszych liderów, starających się zadbać o motywację i zaangażowanie pracowników. Wielu ekspertów PromoTraffic tęskniło też już za osobistymi spotkaniami z innymi. Powrót do biura uważamy za konieczny, abyśmy mogli pracować w 100% efektywnie.

Jednocześnie zdajemy sobie sprawę z tego, że pandemia zmieniła zarówno przyzwyczajenia, jak i oczekiwania pracowników. Nasi specjaliści przywykli do tego, że w razie potrzeby mogą pracować z domu – i dla wielu jest to rozwiązanie znacznie wygodniejsze niż dojazdy do biura. Część ekspertów zauważyła też, że gdy mogą spokojnie pracować zza własnego biurka, działają bardziej efektywnie. Dodatkowo, w PromoTraffic stawiamy na filozofię #GrowWithUs i wciąż się rozwijamy, a więc często prowadzimy rekrutację na nowe stanowiska. Tymczasem z powodu pandemii dla wielu wykwalifikowanych ekspertów możliwość korzystania z „home – office” stała się benefitem, który uważają za oczywisty. Przeprowadzane badania i wywiady indywidualne wskazywały na to, że niektórzy chcą wrócić do biura na stałe – inni woleliby pracować zdalnie jeśli nie przez cały czas, to przynajmniej przez część tygodnia.

Zależało nam na tym, aby znaleźć najlepsze rozwiązanie, które wyjdzie naprzeciw potrzebom wszystkich pracowników i umożliwi nam skuteczne działanie. Zdecydowaliście się więc na przyjęcie modelu pracy hybrydowej. Jak konkretne będzie on wyglądał?

Praca hybrydowa w PromoTraffic

Zmiany w organizacji pracy zdecydowaliśmy się wprowadzać stopniowo – aby ułatwić pracownikom przyzwyczajenie do nowych zasad. Zarząd wspólnie z działem HR opracował plan, mający zmniejszyć ryzyka biznesowe związane z pracą zdalną, ale też zachować jej plusy, istotne dla członków zespołu. Bardzo ważny był też dla nas klient. To jego chcieliśmy i chcemy stawiać w centrum uwagi. Kluczowe było dla nas to aby:

  • przy współpracy z klientem efektywnie wykorzystać nowoczesną 600m przestrzeń biurową
  • zminimalizować potencjalne ryzyka i niedogodności ze współpracy z perspektywy klienta
  • wygenerować efekty synergii, nową wartość, która znajdzie swoje ujście w efektach kampanii, jakie prowadzimy dla klientów
  • zapobiegać potencjalnym sytuacjom ryzykownym, w których jest zagrożenie na polu komunikacji.

Jak wygląda to w praktyce?

  • Od czerwca 2021: pracownicy w trakcie onboardingu pracują w trybie 2 do 3 – dwa dni muszą pojawić się w biurze, 3 dni mogą przepracować zdalnie (choć – jeśli tak preferują – mogą również pojawić się w biurze). Szefowie teamów również przynajmniej 2 dni w tygodniu spędzają w biurze, aby pomagać we wdrożeniu oraz być na miejscu w razie, gdyby potrzebowali ich członkowie teamów. 
  • Od lipca 2021: w każdy poniedziałek wszyscy przychodzimy do biura! Aktualnie rozmawiamy wewnętrznie o tym, jak najskuteczniej wykorzystywać ten czas. Nie chcemy, aby jedyną zmianą był kontakt face to face vs ekran monitora. Zastanawiamy się nad tym, które z czynności warto zrealizować offline. Pracownicy na poziomie stażysty/executive’a powinni też pojawić się w biurze drugi raz w ciągu tygodnia – sami jednak decydują, jaki to będzie dzień.
  • Od września 2021: przychodzimy do biura w poniedziałki i wtorki! Pracownikom na poziomie stażysty/executive’a rekomendujemy pracę z biura trzy dni w tygodniu.

Docelowo dążymy do utrzymania na stałe modelu pracy hybrydowej – w której trzy dni każdy będzie spędzać w biurze, a dwa mógł przepracować zdalnie. 

Od lipca poza regulacją pracy w modelu hybrydowym wdrażamy też projekt free meeting friday. 

Piątek jest przestrzenią na pracę operacyjną i własną. Wyłączamy spotkania wewnętrzne w celu profesjonalnej obsługi klienta, zamykania i kończenia tematów przed weekendem. To oznacza, że spotkania wewnętrzne między zespołami np. (CS <--> SEO) powinny odbywać się między poniedziałkiem - czwartkiem. Spotkania wewnątrz jednego zespołu mają prawo się odbywać, jeśli są konieczne.

Stale monitorujemy też sytuację epidemiologiczną, aby móc elastycznie dostosować do niej model pracy. 

 

A Ty, co sądzisz o pracy hybrydowej? Czy Twoim zdaniem model 2+3 jest efektywny w szybko rozwijającej się agencji digital? 

Magdalena Kubasiewicz

Content Marketing Specialist

Od dawna związana ze środowiskiem marketingu internetowego. Przez lata pracowała najpierw jako copywriter, później w roli content marketing specialist. Pisanie to dla niej nie tylko praca, ale także pasja, którą praktykuje również „po godzinach”.

Zobacz wszystkie artykuły tego autora
ebook image

Darmowy ebook

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "Digital marketing dla e-commerce " bezpośrednio na Twoją skrzynkę.