Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Poznaj szczegóły kampanii PPC dla Ekomaluch, która została uznana najlepszą w Europie w kategorii Best Low Budget Campaign (PPC)

Powrót do biura po pandemii? Praca hybrydowa w PromoTraffic!

922
Magdalena Kubasiewicz | 17.06.2021

O tym, że pandemia zmieniła wiele naszych zwyczajów – związanych z kontaktami społecznymi, dokonywaniem zakupów oraz pracą – napisano już wiele. Przeprowadzono na ten temat też liczne badania, potwierdzające modyfikację trendów oraz fakt, że część z nich pozostanie zapewne trwała. W dzisiejszym tekście chcemy pokazać, w jaki sposób dostosowaliśmy się do tej nowej, pandemicznej rzeczywistości, ogłaszając powrót do biura.

Jak działaliśmy w ostatnim roku?

W marcu 2020 – jak wiele innych firm – przeszliśmy na pracę w pełni zdalną, sądząc, że sytuacja ta nie potrwa dłużej niż kilka tygodni. Szybko okazało się jednak, że pandemia nie minie tak prędko, jak mieliśmy nadzieję. Aby zadbać o bezpieczeństwo swoje i innych, zatroszczyć się o samopoczucie i zdrowie pracowników, ale zagwarantować też maksymalną efektywność działań:

  • Na początku pandemii oraz w jej szczytowych momentach pracowaliśmy przede wszystkim zdalnie
  • Wykorzystaliśmy tę „okazję” do zmodernizowania naszego biura i przygotowania nowych miejsc pracy dla wciąż powiększającej się załogi
  • Wzięliśmy pod uwagę fakt, że nie każdy może i chce pracować w ramach home office – osoby, które nie miały warunków do pracy w domu, mogły korzystać najpierw z biura zastępczego, a potem z naszej nowej przestrzeni biurowej
  • Pomiędzy lutym a czerwcem 2021 nasi pracownicy sami decydowali, czy wolą przedłużyć pracę zdalną, czy powrócić do naszego nowego biura. Dzięki temu elastycznie dostosowaliśmy się do różnych potrzeb pracowników – by wyjść naprzeciw zarówno tym, którzy z przyczyn zdrowotnych, rodzinnych czy dojazdowych nie chcieli ryzykować wyjścia z domu, jak i dla tych, którzy wolą działań z biura  i potrzebują kontaktu z innymi pracownikami
  • Dbaliśmy o bezpieczeństwo w biurze – poprzez dezynfekcję oraz prowadzenie zapisów na konkretne dni, tak, aby pomieszczenia nie były przepełnione
  • Jednocześnie staraliśmy się maksymalnie usprawnić pracę zdalną – m.in. za pomocą codziennych statusów poszczególnych teamów
  • Przeprowadzanie regularnych badań pośród pracowników oraz organizowanie wywiadów indywidualnych (na linii HR – pracownik i team lider – pracownik), aby diagnozować, co jest dla nich w pracy zdalnej trudne i jakie są ich oczekiwania.

Przed jakimi wyzwaniami stanęliśmy przy akcji „back to office”?

Pracy w trybie zdalnym ma swoje zalety, ale towarzyszą jej także pewne problemy – jak utrudnienia w komunikacji, osłabienie relacji pomiędzy pracownikami czy utrudnienie wdrażania nowych osób do załogi. Osłabienie więzi czyni współpracę trudniejszą. Dodatkowo, obecny tryb pracy wymagał dużego wysiłku od naszych liderów, starających się zadbać o motywację i zaangażowanie pracowników. Wielu ekspertów PromoTraffic tęskniło też już za osobistymi spotkaniami z innymi. Powrót do biura uważamy za konieczny, abyśmy mogli pracować w 100% efektywnie.

Jednocześnie zdajemy sobie sprawę z tego, że pandemia zmieniła zarówno przyzwyczajenia, jak i oczekiwania pracowników. Nasi specjaliści przywykli do tego, że w razie potrzeby mogą pracować z domu – i dla wielu jest to rozwiązanie znacznie wygodniejsze niż dojazdy do biura. Część ekspertów zauważyła też, że gdy mogą spokojnie pracować zza własnego biurka, działają bardziej efektywnie. Dodatkowo, w PromoTraffic stawiamy na filozofię #GrowWithUs i wciąż się rozwijamy, a więc często prowadzimy rekrutację na nowe stanowiska. Tymczasem z powodu pandemii dla wielu wykwalifikowanych ekspertów możliwość korzystania z „home – office” stała się benefitem, który uważają za oczywisty. Przeprowadzane badania i wywiady indywidualne wskazywały na to, że niektórzy chcą wrócić do biura na stałe – inni woleliby pracować zdalnie jeśli nie przez cały czas, to przynajmniej przez część tygodnia.

Zależało nam na tym, aby znaleźć najlepsze rozwiązanie, które wyjdzie naprzeciw potrzebom wszystkich pracowników i umożliwi nam skuteczne działanie. Zdecydowaliście się więc na przyjęcie modelu pracy hybrydowej. Jak konkretne będzie on wyglądał?

Praca hybrydowa w PromoTraffic

Zmiany w organizacji pracy zdecydowaliśmy się wprowadzać stopniowo – aby ułatwić pracownikom przyzwyczajenie do nowych zasad. Zarząd wspólnie z działem HR opracował plan, mający zmniejszyć ryzyka biznesowe związane z pracą zdalną, ale też zachować jej plusy, istotne dla członków zespołu. Bardzo ważny był też dla nas klient. To jego chcieliśmy i chcemy stawiać w centrum uwagi. Kluczowe było dla nas to aby:

  • przy współpracy z klientem efektywnie wykorzystać nowoczesną 600m przestrzeń biurową
  • zminimalizować potencjalne ryzyka i niedogodności ze współpracy z perspektywy klienta
  • wygenerować efekty synergii, nową wartość, która znajdzie swoje ujście w efektach kampanii, jakie prowadzimy dla klientów
  • zapobiegać potencjalnym sytuacjom ryzykownym, w których jest zagrożenie na polu komunikacji.

Jak wygląda to w praktyce?

  • Od czerwca 2021: pracownicy w trakcie onboardingu pracują w trybie 2 do 3 – dwa dni muszą pojawić się w biurze, 3 dni mogą przepracować zdalnie (choć – jeśli tak preferują – mogą również pojawić się w biurze). Szefowie teamów również przynajmniej 2 dni w tygodniu spędzają w biurze, aby pomagać we wdrożeniu oraz być na miejscu w razie, gdyby potrzebowali ich członkowie teamów. 
  • Od lipca 2021: w każdy poniedziałek wszyscy przychodzimy do biura! Aktualnie rozmawiamy wewnętrznie o tym, jak najskuteczniej wykorzystywać ten czas. Nie chcemy, aby jedyną zmianą był kontakt face to face vs ekran monitora. Zastanawiamy się nad tym, które z czynności warto zrealizować offline. Pracownicy na poziomie stażysty/executive’a powinni też pojawić się w biurze drugi raz w ciągu tygodnia – sami jednak decydują, jaki to będzie dzień.
  • Od września 2021: przychodzimy do biura w poniedziałki i wtorki! Pracownikom na poziomie stażysty/executive’a rekomendujemy pracę z biura trzy dni w tygodniu.

Docelowo dążymy do utrzymania na stałe modelu pracy hybrydowej – w której trzy dni każdy będzie spędzać w biurze, a dwa mógł przepracować zdalnie. 

Od lipca poza regulacją pracy w modelu hybrydowym wdrażamy też projekt free meeting friday. 

Piątek jest przestrzenią na pracę operacyjną i własną. Wyłączamy spotkania wewnętrzne w celu profesjonalnej obsługi klienta, zamykania i kończenia tematów przed weekendem. To oznacza, że spotkania wewnętrzne między zespołami np. (CS <--> SEO) powinny odbywać się między poniedziałkiem - czwartkiem. Spotkania wewnątrz jednego zespołu mają prawo się odbywać, jeśli są konieczne.

Stale monitorujemy też sytuację epidemiologiczną, aby móc elastycznie dostosować do niej model pracy. 

 

A Ty, co sądzisz o pracy hybrydowej? Czy Twoim zdaniem model 2+3 jest efektywny w szybko rozwijającej się agencji digital? 

Magdalena Kubasiewicz

Content Marketing Specialist

Od dawna związana ze środowiskiem marketingu internetowego. Przez lata pracowała najpierw jako copywriter, później w roli content marketing specialist. Pisanie to dla niej nie tylko praca, ale także pasja, którą praktykuje również „po godzinach”.

Zobacz wszystkie artykuły tego autora
ebook image

Pobierz bezpłatny e-book

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "Digital marketing dla e-commerce " bezpośrednio na Twoją skrzynkę.