Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Poznaj szczegóły kampanii PPC dla Ekomaluch, która została uznana najlepszą w Europie w kategorii Best Low Budget Campaign (PPC)

PromoPrasówka - bądź na bieżąco!

14 2059
PromoTraffic | 06.05.2020

#28 PromoPrasówka

Cześć,

w tym tygodniu w PromoPrasówce poruszamy takie tematy jak: czym jest Google Search Console, jak wyznaczyć cele kampanii contentowej oraz zachęcamy do zapoznania się z analizą rynku digital w Ameryce Południowej.

Blog PromoTraffic

#1 Content marketing to niezwykle wartościowy kanał komunikacji z klientem, ponieważ za jego sprawą jesteśmy w stanie być z konsumentem na każdym etapie procesu zakupowego - od zauważenia aż po jego lojalizację. Tworzenie treści oraz ich właściwa dystrybucja to klucz do sukcesu. Skąd wiedzieć, że działania są właściwie prowadzone na konkretnym etapie?

Etapy procesu zakupowego a content marketing. Jak badać skuteczność treści?

#2 Korzystanie z Google Search Console nie jest obowiązkowe, aby Twoja strona internetowa indeksowała się poprawnie i była uwzględniona w wynikach wyszukiwania. Natomiast usługa GSC pozwoli Ci lepiej zrozumieć, a przede wszystkim poprawić sposób, w jaki Google widzi Twoją witrynę.

Czym jest Google Search Console i jak z niego korzystać?


---

#3 Pełna mapa polskiego rynku VC:

The ultimate map of Polish Funding Ecosystem

#4 Ray Dalio, autor bestsellerowych "Zasad", przygotowuje się do wydania nowej książki. Będzie poświęcona rekonstrukcji porządku mocarstw od zalążków do wielkich upadków. 

THE CHANGING WORLD ORDER WHERE WE ARE AND WHERE WE'RE GOING

#5 Aktualny raport dotyczący rynku digital w Ameryce Południowej:

Latin America Digital Transformation Report 2020

 

#27 PromoPrasówka

Cześć,

Każdy właściciel biznesu e-commerce i specjalista zajmujący się marketingiem wciąż szuka coraz lepszych rozwiązań i ulepszeń procesów. Często w pogoni za skutecznymi rozwiązaniami łatwo odsunąć na bok coś, co wydaje się nieco przestarzałe. Wiele osób myśli w ten sposób o newsletterach, i - jak udowadnia raport Instytutu Reutera - dużo na tym traci. Często nie docenia się też efektu, jaki może dać sprzężenie ze sobą różnych działań i pracy specjalistów z kilku dziedzin - dobrym przykładem jest SEO i UX - ten temat pojawił się z kolei na blogu PromoTraffic. Oprócz tego w numerze #27 dwie ciekawe analizy dotyczące roli CMO we współczesnym biznesie.

W tym tygodniu w PromoPrasówce:

Blog PromoTraffic

#1 Czujesz, że Twój koszyk zakupowy nie jest dość “szczelny”? Nie jesteś pewien, gdzie leży problem ? Specjalnie dla Ciebie Magdalena Mróz podjęłą ważny - i wciąż zaniedbany - temat wzajemnej relacji SEO i UX. Dowiedz się, jak działania w jednej z tych dziedzin mogą wspierać drugą, tworząc efekt synergii:

Przyjaźń UX i SEO. Jak wpłynąć na doświadczenia użytkownika w procesie zakupowym?

#2 Nie masz pewności, jakiej wielkości powinny być grafiki, które umieszczasz w mediach społecznościowych? Przybywamy z pomocą! Przedstawiamy zestaw przykładowych obrazków w formatach właściwych dla Facebooka, Instagrama, LinkedIna i Pinteresta. Zamiast eksperymentować, wykorzystaj nasze doświadczenie.

Rozmiary grafik Social Media w 2020 roku

---

#3 Newslettery wysyłane e-mailem wcale nie wyszły z mody. Wciąż mają się dobrze - jeśli to czytasz, tylko potwierdzasz tę tezę. Nic Newman z Instytutu Reutera na rzecz Studiów Nad Dziennikarstwem, przedstawia interesujące statystyki, które pokazują rolę mailingów, przede wszystkim w dystrybucji aktualności i newsów.

The Resurgence and Importance of Email Newsletters

#4 Bardzo ciekawa aplikacja, którą można połączyć z notatkami Kindle lub artykułami w Pocket. Umożliwia otrzymywanie codziennie lub co kilka dni wiadomości mailowej z zaznaczonymi wcześniej fragmentami czytanej książki.

Readwise - aplikacja

#5 5 kluczowych ról współczesnego szefa marketingu wg Deloitte. Kim jest (a właściwie kim musi być) CMO XXI wieku?

The 5 roles of the CMO - The multiple roles of the 21st-century chief marketing officer

#6 Co 1000 członków zarządu mówi o roli szefa marketingu, gdy nikt nie słyszy? Na to pytanie odpowiada Google tekście z cyklu “Think with Google”.

What board members say about the CMO—off the record


#26 PromoPrasówka

Cześć,

Warto być na bieżąco.

Tak z działaniami największych graczy na rynku e-commerce, jak i prognozami ekspertów. Dlatego dziś oprócz artykułu oceniającego giełdową ofertę Allegro proponujemy też tekst o najważniejszych książkach biznesowych wydanych w roku 2020. Stawiane w nich diagnozy nie zawsze są optymistyczne, ale warto znać je przed innymi! Dlatego zachęcamy do lektury - nie tylko PromoPrasówki numer #26!

Blog PromoTraffic

#1 Najważniejsza polska platforma e-commerce debiutuje z ofertą publiczną akcji. Zanim zainwestujesz w Allegro, koniecznie przeczytaj tę analizę! Znajdziesz w niej między innymi informacje dotyczące udziału w rynku poznańskiej spółki, zasady polityki dywidendowej i harmonogram oferty:

Debiut Allegro: Analiza IPO. Co warto wiedzieć o spółce?

#2 McKinsey i Financial Times prezentują pretendentów do tegorocznej nagrody dla Książki Biznesowej Roku. Wśród sześciu propozycji znalazły się pozycje autorstwa laureata nagrody Nobla, ekonomisty, dziennikarza, profesora akademickiego i prezesa spółki. Warto przeczytać przynajmniej część z nich:

For your reading list: The 2020 Business Book of the Year shortlist

 

#25 PromoPrasówka

Cześć, 

Nie będziemy oszukiwać - lubimy tytuły i statuetki. Największą nagrodą jest dla nas jednak zadowolenie klientów i wyrazy wdzięczności za dzielenie się wiedzą, czy to w ramach PromoPrasówki, czy też spotkań z serii “E-commerce Live”. Dziś przeczytacie między innymi porady dotyczące rozszerzania działalności sklepu internetowego za granicę i rozważania na temat spotkań biznesowych odbywanych przez Internet.

Zapraszamy!

Blog PromoTraffic

#1 Grzegorz Maliszewski przedstawia różnice pomiędzy kilkoma z najbardziej popularnych rynków i radzi jak przygotować się do eksportu swojego sklepu:

Jak dokonać ekspansji biznesu e-commerce na rynki zagraniczne?

#2 Lou, popularny sklep z odzieżą damską (794 tysiące fanów na Facebooku!) zdecydował się na powierzenie kampanii w mediach społecznościowych agencji PromoTraffic. Sprawdź dlaczego:

Marka Lou rozpoczyna współpracę z PromoTraffic!

#3 Nie tak dawno informowaliśmy o nagrodzie zdobytej na European Search Awards, teraz możemy pochwalić się kolejnymi statuetkami - za najlepszą kampanię e-commerce i najlepszą kampanię Google Ads na SemKRK. Zobacz, co przekonało jury:

SemKRK Awards - PromoTraffic ponownie zwycięzcą!

#4 Spotkania biznesowe online to dla Ciebie nie to samo, co rozmowa w cztery oczy? A może przeciwnie - na Google Meets i Zoomie czujesz się jak ryba w wodzie? Niezależnie od tego, co myślisz o nowej rzeczywistości spotkań, z poniższego tekstu na pewno dowiesz się czegoś ciekawego.

Spotkania biznesowe w nowej rzeczywistości - co zrobić, by były efektywne?

 

#24 PromoPrasówka

Cześć,

PromoPrasówka jest dla wszystkich.

A przynajmniej wszystkich tych, którzy interesują się biznesem, marketingiem i technologiami powstałymi w ich służbie. Tak dla doświadczonych prezesów firm, jak i początkujących przedsiębiorców. Dlatego w numerze #24 znalazło się miejsce zarówno dla kursów dla zakładających startupy, jak i rozbudowanych analiz rynkowych trendów. Na naszym blogu szczególnie polecamy teksty poświęcone metodom pozwalającym poprawić efektywność działań reklamowych i sprzedażowych - tym razem doradzają Wam specjaliści firm Ideacto i ROI Hunter.   

Cieszymy się, że jesteś z nami!

Blog PromoTraffic

#1 ROI Hunter to narzędzie, które niezwykle ułatwia obsługę kampanii reklamowych, szczególnie w branży e-commerce. W naszym wywiadzie Marcin Bajda odpowiedział na najważniejsze pytania dotyczące tej technologii - zapraszamy do przeczytania zarówno tych, którzy korzystają z ROI Huntera na co dzień, jak i tych, którzy jeszcze o nim nie słyszeli:

ROI Hunter - Marcin Bajda opowiada o technologii obsługi kampanii dla e-commerce

#2 Małgorzata Iwańska, UX Designer w Ideacto, dzieli się pięcioma radami pozwalającymi na poprawę skuteczności koszyka i związanego z nim remarketingu. Jeśli czujesz, że Twoi klienci rezygnują z transkakcji niemal w ostatniej chwili, ten artykuł jest dla Ciebie:

Jak zadbać o konwersję w koszyku? 5 prostych pomysłów na wzrost sprzedaży i utrzymanie klienta

__

#3 W 2020 roku przyzwyczajenia konsumentów zmieniły się w niespotykanym dotychczas tempie. Poniższy raport McKinseya pokazuje trendy w handlu offline i online i wskazuje, jakie kroki powinny podjąć firmy zajmujące się sprzedażą:

The reinvention of retail

#4 Dopiero planujesz start swojej firmy? Jeżeli potrzebujesz wiedzy dotyczącej między innymi tworzenia planu biznesowego lub pozyskiwania finansowania, Polski Fundusz Rozwoju przygotował stronę z kursami właśnie dla Ciebie! Zdobądź certyfikaty i przygotuj się na rynkowy debiut:

Poznaj podstawowe narzędzia każdego przedsiębiorcy!

#5 Legendarny inwestor z Doliny Krzemowej doradza, jak zwiększyć swoją produktywność. Dowiedz się, jak efektywnie pracować z kalendarzem i zarządzać czasem przeznaczonym na lekturę:

Marc Andreessen On Productivity, Scheduling, Reading Habits, Work, and More

 

#23 PromoPrasówka

Cześć,

Czy rok 2020 jest najgorszy w historii? Raczej nie, co udowadnia jeden z poniższych artykułów - chyba że pod względem natłoku pesymistycznych doniesień w mediach społecznościowych, których algorytmy wykorzystują silne emocje. Nie ma więc nic dziwnego w tym, że firmy z branży social media są żywo zainteresowane technologiami pomagającymi badać reakcje ludzkiego organizmu - tekst właśnie o nich również znajdziesz pośród linków PromoPrasówki numer 23. 

Oprócz tego kilka słów o sukcesie PromoTraffic na rozdaniu nagród ESA i poradniki naszych specjalistów.

Zapraszamy do czytania - naprawdę warto!

Blog PromoTraffic

#1 Tegorocznym zwycięzcą European Search Awards w kategorii Best Low Budget Campaign została agencja PromoTraffic! Więcej na temat tej prestiżowej nagrody i nagrodzonego case'a dowiesz się z poniższego tekstu:

European Search Awards 2020: wygrana PromoTraffic!

#2 Głębokość "scrolla" użytkownika może powiedzieć wiele o tym, czy treść w witrynie jest angażująca. Aby skorzystać z danych tego rodzaju musisz jednak wiedzieć, jak wdrożyć odpowiedni tag na swojej stronie WWW. Wystarczy zapoznać się z poradnikiem autorstwa Mateusza Kochmana, naszego PPC Executive:

Śledzenie głębokości przewijania strony poprzez Google Tag Manager - poradnik

#3 Już niedługo kolejny update wyszukiwarki Google. Nie ma się jednak czego bać. Monika Śmigła pomoże Ci się do niego świetnie przygotować. Po prostu przeczytaj artykuł i zastosuj się do jej rad:

Przygotuj stronę na aktualizację Google Page Experience - instrukcja

__

#4 Obecny rok wydaje Ci się absolutnie najgorszy? Być może to wina mediów społecznościowych i tego, jak z nich korzystamy. Zapoznaj się z poniższym tekstem National Geographic i dowiedz się, jakie są skutki stałego kontaktu z "niefiltrowanymi" social media:

Why every year - but especially 2020 - feels like the worst year ever

#5 Magazyn Fortune przedstawia pięć przedsiębiorstw, które wykorzystują technologie mające na celu badanie emocji klientów. Sprawdź, jakie mogą mieć one konsekwencje dla marketingu:

5 companies that want to track your emotions

 

#22 PromoPrasówka

Cześć,

w dzisiejszej PromoPrasówce znajdziesz dane na temat wpływu COVID-19 na rynek e-commerce w Stanach Zjednoczonych i UK. Zapraszamy również do lektury tekstu o wykorzystaniu Pinteresta w działaniach reklamowych sklepów internetowych.

Udanej lektury!

Blog PromoTraffic

#1 Karina Węgrzyn, Social Media Specialist PromoTraffic, pisze o tym, jakie korzyści może przynieść Pinterest dla prowadzonych działań reklamowych dla e-commerce oraz jak mierzyć ich efekty.

Pinterest jako kolejny kanał Social Media dla e-commerce

__

#2 Na stronie Benedict Evans ukazał się tekst przedstawiający najnowsze dane na temat wpływu pandemii koronawirusa na rynku e-commerce dla USA i UK:

The ecommerce surge

 

#21 PromoPrasówka

Cześć,

Co spędza sen z powiek właścicieli e-commerce?

Bez wątpienia wśród najczęstszych odpowiedzi na to pytanie znalazłyby się: ustawiczny brak czasu, trudności w wyborze właściwych partnerów (takich, których nie trzeba za kilka miesięcy zmieniać) i niedostosowanie witryny sklepu do potrzeb użytkowników. W dzisiejszej PromoPrasówce przybywamy z rozwiązaniami wszystkich powyższych problemów. Oprócz tego znaleźliśmy w niej miejsce na kilka porad z dziedziny SEO.

Serdecznie zapraszamy do lektury!

Blog PromoTraffic

#1 Katarzyna Marczak wzięła na warsztat wskaźniki SEO, które są najbardziej istotne dla sklepów internetowych. Radzi, jak je monitorować i jak ułatwić sobie życie automatyzując mierzenie przynajmniej niektórych parametrów:

Monitoring SEO - najważniejsze metryki dla e-commerce

#2 Grzegorz Maliszewski, Head of Business Development PromoTraffic, w poniższym artykule szczerze przyznaje, że proces wyboru agencji digital nie należy do łatwych zadań. Jego doświadczenie pozwala mu jednak wskazać, jak można go uprościć. Poznaj te porady, czytając poniższy artykuł:

Jak zoptymalizować wybór agencji digital dla e-commerce?

__

#3 Agencja User Experience Ideacto przygotowała poradnik w formie e-booka, z którego dowiecie się, jak przeprojektować serwis Twojego sklepu internetowego w taki sposób, by stał się on naprawdę skuteczny sprzedażowo:

Jak skutecznie przeprowadzić proces redesignu?

#4 Czujesz, że choć pracujesz długo i wciąż kontrolujesz swój biznes, to jesteś mało efektywny? Świetne pomysły nie przychodzą, a Ty czujesz się coraz bardziej zmęczony? Z pomocą przychodzi Tomasz Karwatka, który w artykule dla Medium.com prezentuje swoje sposoby zarządzania pracą w czasie i metody skupienia na niej całej swojej uwagi:

Deep Work for CEO

 

#20 PromoPrasówka

Cześć,

Zapraszamy do przeczytania kolejnej PromoPrasówki! Tym razem na naszym blogu radzimy, jak prowadzić efektywny e-mail marketing i zapraszamy na jedno z najważniejszych wydarzeń branży SEO. Nie zabrakło oczywiście niezwykle ciekawych danych i analiz dynamicznych zmian w sposobie prowadzenia biznesu. Miłego czytania!

Blog PromoTraffic

#1 Prowadzenie marketingu za pomocą wiadomości e-mail jest zadaniem bardzo wymagającym - szczególnie pod względem dostosowania komunikatów do poszczególnych grup odbiorców. Aleksandra Połetek w poniższym artykule pokazuje, jak sprawić, by nasz e-mail marketing przynosił pożądane skutki:

3 kroki do skutecznej kampanii e-mail marketingowej

#2 PromoTraffic zaprasza na tegoroczną edycję SemKRK. Czekają nas ciekawe prelekcje, warsztaty i rozdanie nagród. Rok temu cieszyliśmy się ze zwycięstwa w kategorii “Najlepsza kampania dla e-commerce”, w tym liczymy na wygraną również za działania SEO i Google Ads:

SemKRK#15 już 25 września! PromoTraffic na nim nie zabraknie, a Ciebie?

__

#3 Arcyciekawe dane dotyczące zmian na amerykańskim rynku e-commerce w ciągu ostatnich miesięcy. Które kategorie produktów zaliczyły wzrost sprzedaży? Jak kupują przedstawiciele poszczególnych pokoleń? Czy lojalność klienta online zmalała, czy wzrosła?:

The great consumer shift: Ten charts that show how US shopping behavior is changing

#4 Jak myślisz, jak może wyglądać przyszłość spotkań biznesowych? Zmiany w przyzwyczajeniach ich dotyczących skłaniają do przemyśleń i analiz, z których jedną prezentujemy poniżej. Czy wiesz, że źle zorganizowane spotkania w samych Stanach Zjednoczonych kosztują aż 400 mln dolarów rocznie?:

The Future of Meetings - An analysis of what makes great meeting software

 

#19 PromoPrasówka

Cześć,

Bardzo prawdopodobne, że zdarzyło Ci się w ostatnim czasie użyć mapy (oczywiście w wersji elektronicznej). Okazuje się, że jest to forma możliwa do wykorzystania również w analizie biznesu e-commerce - dane przedstawione w ten właśnie sposób znajdziesz w tym wydaniu PromoPrasówki. Oprócz nich garść aktualności z życia naszej firmy i rzut oka na nowości w ROIHunterze. Zapraszamy!  

Blog PromoTraffic

#1 Sprawdź, jak świętowaliśmy ósme urodziny naszej firmy! Przeczytaj o tym, jak zmienialiśmy się dla Ciebie przez ostatnie lata i co planujemy w przyszłości, by być jeszcze lepszym partnerem dla biznesu e-commerce:

8. urodziny PromoTraffic - świętujemy kolejny rok sukcesów!

#2 ROIHunter wciąż się rozwija! Magdalena Majewska, Head of PPC PromoTraffic prezentuje nowe funkcjonalności tego narzędzia, które jeszcze skuteczniej pozwolą optymalizować kampanie:

ROIHunter - jak nowe opcje pomagają zwiększyć przychody?

__

#3 Mapa podmiotów dostarczających usługi dla e-commerce w oparciu o rozwiązania największych graczy, między innym Shopify czy Magento:

We’re mapping the e-commerce partner ecosystem

#4 Informator w formie mapy dotyczący europejskich marketplace’ów. Dzięki niemu poznasz aktualny krajobraz e-commerce na Starym Kontynencie:

Mapping the European B2B Marketplace Landscape (The 2020 Edition)

 

#18PromoPrasówka

Cześć,

Dziś w prasówce prezentujemy różne sposoby na to, by biznes e-commerce radził sobie coraz lepiej. Przekonujemy, że podstawą wzrostu jest współpraca - czy to z partnerami marketingowymi, czy też logistycznymi. Nie zapominamy również o dostarczeniu rzetelnych i inspirujących danych. Miłej lektury!  

Blog PromoTraffic

#1 Tetiana Temruk, e-commerce manager PromoTraffic, przedstawia korzyści wynikające z afiliacji. Po przeczytaniu tego artykułu z pewnością dostrzeżesz potencjał drzemiący w programach partnerskich:

Afiliacja dla biznesu e-commerce - o czym musisz wiedzieć?

#2 Planujesz ekspansję swojego biznesu poza granicę Polski? Przygotowaliśmy coś dla Ciebie! Najważniejsze marketplace’y, źródła wiedzy i witryny instytucji handlowych w jednym miejscu:

TOPLISTA PromoTraffic - najlepsze światowe marketplace'y e-commerce i nie tylko!

#3 Monika Serafin z KMC-Services omawia zalety fulfillmentu dla biznesu e-commerce. Czy outsourcing zadań logistycznych to szansa, by wejść na wyższy poziom? Przekonaj się sam:

Fulfillment 360° - szansa na rozwój Twojego e-commerce?

__

#4 Czy wiesz, że do czerwca tego roku wartość usług polegających na dostawie jedzenia wzrosła dwukrotnie rok do roku? Mimo tego aż 70% Amerykanów jeszcze nigdy nie zamawiało dań z dostawą do domu:

Which company is winning the restaurant food delivery war?

#5 Ile istnieje sposobów na to, by zwiększyć ruch na swojej stronie internetowej? Jeśli wierzyć Sumo, aż 134. Tu znajdziesz takie, które będą dostosowane do Twojego budżetu, ilości dostępnego czasu i oczekiwanych rezultatów: 

134 Ways to Get Traffic

#6 Zapewne zdajesz sobie sprawę, że w czasie pandemii rynek e-commerce poradził sobie całkiem dobrze. Czy jednak jesteś w stanie uwierzyć, że w ciągu zaledwie trzech miesięcy w Stanach Zjednoczonych zaliczył on wzrost, na który wcześniej trzeba było czekać aż 10 lat? Dowiedz się więcej:

The Quickening

#17PromoPrasówka

Cześć,

W tym tygodniu kontynuujemy tematykę zmian na światowych rynkach, które związane są z wpływem koronawirusa. Oprócz dotyczących tej kwestii analiz najbardziej cenionych ekspertów z zagranicy, w naszym zestawie znalazły się również poradniki specjalistów PromoTraffic i gościnny tekst Michała Kulisia z SMSAPI o marketingu SMS-owym dla sklepów internetowych. Miłej lektury!

Blog PromoTraffic

#1 Paulina Pytel radzi, jak maksymalnie wykorzystać potencjał mediów społecznościowych w sprzedaży internetowej:

Jak skutecznie prowadzić social media dla e-commerce?

#2 Grzegorz Maliszewski dzieli się swoimi sekretami. Z artykułu dowiesz się, jakie cechy powinna spełniać agencja SEO dla sklepu internetowego (i jak je zauważyć):

Jak wybrać agencję SEO dla e-commerce? 5 nigdy niepublikowanych porad

#3 W gościnnym wpisie na blogu PromoTraffic Michał Kuliś, Content Marketer SMSAPI, obala mity związane z SMS marketingiem:

Co powinieneś wiedzieć o wysyłce wiadomości SMS do klientów sklepu internetowego?
__

#4 Posłuchaj, co szef operacji Shopify ma do powiedzenia o wpływie Covid-19 na rynek sprzedaży internetowej:

Shopify COO Harley Finkelstein on Covid's impact on e-commerce

#5 Przeczytaj raport instytutu KKR na temat globalnych makrotrendów w erze post-Covid-19:

Insights - Global Macro Trends: The End of the Beginning

#16PromoPrasówka

Cześć,

Jak co tydzień przedstawiamy zestaw nie tylko interesujących, ale i zmuszających do refleksji nad własnym biznesem raportów, analiz i porad. Dowiecie się między innymi, jaki jest obraz polskiego e-commerce’u A.D. 2020. Kontynuujemy również temat chińskiego rynku internetowego. Oprócz tego jak zawsze możecie liczyć na specjalistów PromoTraffic, którzy przybliżą Wam zagadnienia SEO, analityki internetowej i content marketingu. Przyjemnej lektury!

___

Blog PromoTraffic

#1 Czy wiesz, jakie znaczenie mają linki kanoniczne i jaka jest ich rola w SEO? Justyna Dzielińska rozwiewa wszelkie wątpliwości:

Jak działa canonical?

#2 Weronika Bazarnik przekonuje nawet największych sceptyków, że właściwa buyer persona jest podstawą sukcesu w content marketingu:

Kim jest Twoja buyer persona i dlaczego powinieneś ją poznać?

#3 Praktyczny poradnik Piotra Szyszki, w którym krok po kroku przeprowadza czytelników po najważniejszych elementach wdrożenia i konfiguracji Google Analytics:

Google Analytics - 12 rzeczy do wdrożenia na start
__

#4 Darmowy, bardzo ciekawy raport na temat rynku internetu w Chinach. Wśród zagadnień: livestreaming, 5G, adopcja technologiczna, wpływ pandemii i rynek produktów w porównaniu do USA:

China Internet Report 2020

#5 Raport Ernst and Young dotyczący “Megatrendów”, które będą kształtować rzeczywistość w najbliższych latach:

Megatrends 2020 and beyond by EY

#6 Analiza tego, jak wybrane firmy B2B zdobyły swoich pierwszych klientów:

How today's fastest growing B2B businesses found their first ten customers by Lenny Rachitsky

#7 Kompendium rzetelnej wiedzy na temat polskiego rynku e-commerce - jeśli zajmujesz się sprzedażą w sieci, koniecznie musisz go przeczytać:

Raport „E-commerce w Polsce 2020”

#15PromoPrasówka

Cześć,

W tym tygodniu w promoprasówce przedstawiamy dwa artykuły opisujące zmiany zachowań konsumentów w pierwszej połowie 2020 roku i ich konsekwencje dla biznesu. Zarówno Michał Smajek, jak i autorzy z Campaign Monitor zachęcają do wyciągnięcia z nich wniosków i dostosowania działań marketingowych do aktualnej sytuacji. Oprócz tego przeczytacie case study działań SEO strony Canva.com i dowiecie się jak skuteczniej ustalać ceny w swojej firmie. Zapraszamy!

___

Blog PromoTraffic

#1 Michał Smajek o tym, jak Covid-19 wpłynął na rynek e-commerce i dlaczego warto się dostosować:

Covid-19: nauka dla e-commerce

__

#2 E-mail marketing zmienił się znacznie w efekcie pandemii. W artykule znajdziecie dane, które to potwierdzają: open rate, click-through rate i godziny otwarcia maili. Dowiecie się również, które branże te zmiany dotknęły najbardziej:

E-mail marketing w świecie pandemii

#3 Garść świetnych porad związanych ze strategiami doboru cen - ze szczególnym uwzględnieniem przedsiębiorstw działających w modelu Software as a Service: 

Strategia doboru cen - 9 trików

#4 Z tej analizy działań Canvy dowiesz się między innymi jak tworzyć skalowalny landing page’e i jak skutecznie wykorzystywać do pozycjonowania content:

Jak SEO i content zbudowały sukces Canvy
 

#14PromoPrasówka

Cześć,

Tym razem w PromoPrasówce przedstawiamy ciekawe raporty i analizy. Dotyczą one rynków, branż, technologii, a w przypadku jednego z tekstów - działalności jednej firmy. Dowiecie się między innymi, w czym Amazon przypomina siły amerykańskiej piechoty morskiej i dlaczego Chińczycy nie korzystają z Facebooka, choć cały świat używa TikToka. Zapraszamy do lektury!
___

#1 Zastanawiasz się, jak wygląda rynek social media w Chinach w porównaniu z resztą świata? Z tego obszernego raportu dowiesz się wszystkiego, co niezbędne na temat klasyfikacji popularności platform social media, unikalności ekosystemu i zmian aktywnych użytkowników w czasie.

The Ultimate Introduction to Social Media in China by KAWO

#2 Bardzo ciekawy artykuł na temat skali, modelu biznesowego i struktury Amazona.

Welcome to The United States of Amazon (tortoisemedia.com)

#3 Najnowszy raport "Technology radar" pokazuje, które obszary technologiczne j rozwijają się teraz najdynamiczniej i będą rozpędzać się w przyszłości.

Technology Radar vol. 22 by ThoughtWorks

#13PromoPrasówka

Cześć,

w dzisiejszej promoprasówce dwa raporty odnoszące się do zakupów w sieci oraz raport o nawykach korzystania z Internetu wśród dzieci. Na koniec kilka danych dotyczących kondycji różnych branż. 

#1 Raport Izby Gospodarki Elektronicznej na temat wpływu pandemii na polski rynek eCommerce:

e-Commerce w czasie kryzysu 2020

#2 Raport Izby Gospodarki Elektronicznej na temat aktualnych nawyków zakupowych ekonsumentów i ich zmiany w efekcie pandemii:

Omni-commerce. Kupuję wygodnie

#3 Czy wiesz, że w US dzieci spędzają średnio ponad 100 minut dziennie w serwisie YouTube?
Raport Qustodio 2020 zawiera wiele ciekawych informacji na temat tego, jak wygląda korzystanie z social media wśród najmłodszych użytkowników: 

Connected More than Ever

#4 Bardzo interesujące dane na temat dobrej i bardzo dobrej retencji w biznesie. Dane podzielone są na branże i segmenty:

What is good retention - Issue 29

#12PromoPrasówka

Cześć,

dzielimy się kolejną dawką artykułów - mamy nadzieję, że lektura umili Ci wolną chwilę. 

Jeśli według Ciebie w promoprasówkach warto dodać artykuły z innych obszarów tematycznych, poinformuj nas - liczymy na Twoją opinię!

#1 Autor wzywa do tego, aby zacząć budować, kierunkować się nie na zawężanie dostępu do edukacji, opieki medycznej i innowacji, ale na poszerzanie dostępu do nich. Świetne analogie do historii.

Tekst Marca Andreessena: IT’S TIME TO BUILD

#2 Włochy powoli budzą się do życia. Ograniczenia oraz strach, który został i zostanie na długo powodują, że odkrywane są niespotykane dotąd możliwości związane ze zwiedzaniem muzeum czy innych atrakcji turystycznych:

Italians Rediscover Their Museums, With No Tourists in Sight

#3 Przenikliwa analiza dotycząca tego, dlaczego Millenialsi (urodzeni w latach 1981-1996) są grupą, która najwięcej traci i straci na obecnym i nie tylko kryzysie na rynku pracy.

Millennials are the unluckiest generation in U.S. history

#11PromoPrasówka

Cześć,

wracamy z kolejną porcją przydatnych linków. Na blogu PromoTraffic dzielimy się wskazówkami dotyczącymi wyboru agencji Google Ads oraz refleksami na temat tego, dlaczego niektóre e-commerce’y odnoszą lepsze wyniki od innych.

Ponadto w dzisiejszej promoprasówce znajdziesz:

  • porady dotyczące tego, jak zostać partnerem dla klientów w czasie kryzysu, 
  • jakie kroki powinni podjąć przedsiębiorcy w szybko zmieniającej się rzeczywistości, 
  • wywiad o pozycjonowaniu produktu.

Blog PromoTraffic

#1 Grzegorz Maliszewski, Head of Business Development w Promotraffic, pisze o tym, jak wybrać agencję zajmującą się Google Ads: "Bez względu na to, czy prowadzisz sklep online, czy stronę kliniki estetycznej… potrzebujesz klientów. W teorii wystarczy uruchomić kampanię PPC i czekać na zamówienia, w teorii możesz się tym zająć samodzielnie, ale w praktyce… to trudniejsze zadania niż może się wydawać". Więcej:

Jak wybrać agencję Google Ads? 15 tipów

#2 "Na sukces składa się więc bardzo długa lista działań - czasami bardzo małych - które razem dają spektakularny rezultat. Rezultat, który staje się inspiracją dla innych jako kolejny dowód na to, że warto inwestować w e-commerce".

Artykuł Michała Smajka o czynnikach wpływających na sukces biznesów e-commerce: 

E-commerce manager po stronie agencji - czy to ma sens?

______

#3 Jared Belsky, CEO 360i, wymienia główne czynniki, dzięki którym przedsiębiorca może zyskać zaufanie klientów w czasie kryzysu: 

How to be the partner your clients deserve in times of crisis

#4 Seth Godin, ekspert ds. marketingu, w wywiadzie dla magazynu Inc.:

Seth Godin Wants You to Act Like a HumanIn Inc.'s 'Real Talk' virtual event, the marketing guru advised business owners to get back to basics.

#5 April Dunford zawodowo zajmuje się doradzaniem przedsiębiorcom, jak wprowadzać nowe produkty na rynek tak, aby zyskały uznanie w oczach klientów. Bierze udział w międzynarodowych konferencjach na temat pozycjonowania i strategii rynkowej. Poniżej link do wywiadu z nią:

How to: a product positioning that went on to make $1 billion
 

#10PromoPrasówka

Cześć,

w dzisiejszej promoprasówce znajdziesz artykuły z różnych obszarów tematycznych. 
Na blogu PromoTraffic piszemy o kampaniach na YouTube, a dokładniej o tym, jakie możliwości w tym zakresie daje panel Google Ads.

Ponadto: Anashe Barton pisze o polityce prywatności, Mary Meeker przedstawia nowy raport, a na koniec przesyłam artykuł dotyczący kondycji branży zoologicznej.

Mam nadzieję, że te teksty będą dla Ciebie interesujące.

Blog PromoTraffic

#1 Kamil Kazanowski, PPC Specialist w PromoTraffic, wskazuje cechy serwisu YouTube, które świadczą o jego skuteczności i uniwersalności jako platformy marketingowej:

Jak skutecznie reklamować się w YouTube?

__

#2 Ciekawy artykuł pokazujący różnice w polityce prywatności dla trzech miejsc do inwestycji: Nevada, USA ogólnie i UE: 

A founder’s guide to navigating consumer privacy laws

#3 Mary Meeker, założycielka Bond Capital, stworzyła nowy raport. Tym razem skupia się na sytuacji związanej z koronawirusem:

Exclusive: Mary Meeker's coronavirus trends report

#4 Artykuł Reilly Roberts o kondycji branży zoologicznej:

Pet Industry Growth, Statistics & Trends 2020: A Definitive Ecommerce Marketing Report

 

#9PromoPrasówka

Cześć,

jak co tydzień przesyłam kilka interesujących artykułów - mam nadzieję, że dla Ciebie również okażą się wartościowe.

Na blogu PromoTraffic piszemy o tym, dlaczego chatbot jest ważny w rozwoju biznesu online oraz o najnowszej aktualizacji algorytmu Google.

Ponadto zachęcam do zapoznania się z publikacjami dotyczącymi innowacji w biznesie w czasie pandemii, mierzenia efektów działań marketingowych czy wpływu epidemii na zachowania konsumenckie.

Udanego weekendu!

Blog PromoTraffic

#1 Chatbot w Messengerze to narzędzie, które pozwoli Ci - w dobie mobilnych użytkowników - rozwijać swój biznes online i osiągać postawione cele biznesowe: sprzedażowe czy wizerunkowe. Dlaczego?

Chatbot w Social Mediach - jego rola i wpływ na sprzedaż w e-commerce

#2 Zaledwie 3 miesiące od ostatniej aktualizacji algorytmu Google wypuszcza w świat kolejną zmianę. Co wiemy o May 2020 Core Update?

May 2020 Core Update - co powinieneś wiedzieć o najnowszej aktualizacji algorytmu Google?
__

#3 Na poniższej stronie znajdziesz wiele ciekawych biznesowych pomysłów, które zrodziły się w ostatnim czasie:

Covid Innovations

#4 Avinash Kaushik, znany analityk danych internetowych, w swoim artykule udziela kilku porad dotyczących mierzenia efektów marketingu w dobie epidemii: 

Inside Google Marketing: Marketing measurement during a pandemic

#5 Zapowiedź nowego segmentu rynku jako efektu COVID-19:

What is the Low Touch Economy?

 

#8PromoPrasówka

Cześć,

na koniec tygodnia przesyłam kilka artykułów, które mam nadzieję, okażą się dla Ciebie interesujące.

Na blogu PromoTraffic opublikowaliśmy artykuł odnoszący się do tego, jak koronawirus wpłynął na pozycjonowane w naszym kraju witryny internetowe. W artykule znajdziesz wykresy i wnioski dotyczące kilku branż.

W Gazecie Wyborczej pojawił się wywiad z prof. Królem z dosyć pesymistyczną wizją przyszłej sytuacji ekonomicznej w Polsce.

Na koniec chciałbym podzielić się wnioskami z przeprowadzonej przez Mckinsey & Company ankiety konsumenckiej Koronawirus/COVID-19 Wyniki badania rynku w Polsce. 

Udanego weekendu!

Blog PromoTraffic

#1 Jeszcze kilka miesięcy temu nikt by nie pomyślał, że może nastąpić czas, jaki teraz mamy. Dziś obserwujemy ogromne zmiany, jakich koronawirus dokonał w gospodarce w Polsce i na świecie. A jak pandemia wpłynęła na pozycjonowane w naszym kraju witryny? Kto zyskał, a kto stracił?

Jak koronawirus wpłynął na ruch organiczny w poszczególnych branżach?

__

#2 Gazeta Wyborcza. Profesor Marcin Król w rozmowie o skutkach gospodarczych, społecznych i politycznych pandemii koronawirusa:

Prof. Król: Koniec świata luksusu. Za parę miesięcy nie będzie nas stać prawie na nic

#3 Wyniki ankiety konsumenckiej przeprowadzonej w kwietniu 2020 roku przez Mckinsey & Company:

Koronawirus/COVID-19 Wyniki badania rynku w Polsce

 

#7PromoPrasówka

Cześć,

dziś zachęcam Cię do zapoznania się z naprawdę ciekawymi raportami i treściami. Na początek dwa wartościowe wpisy na naszym blogu. Piszemy o wpływie Covid-19 na komunikację w branży cyfrowej i dzielimy się danymi ze zmian wydatków, przychodów czy stawek na bazie e-commerce, dla których pracujemy.

Następnie polecam Ci rzucić okiem na odświeżany w czasie rzeczywistym raport branż, które najmocniej zwalniają, zatrudniają albo zamrażają etaty. Nie zapomnij też o raporcie stworzonym przez ponad 100 dyrektorów e-commerce zrzeszonych w organizacji Digital Experts. 

Blog PromoTraffic

Na początek zachęcam do przeczytania artykułów, które ukazały się ostatnio na blogu PromoTraffic:

#1 Jan Sławiński, nasz Social Media Executive, ocenia kondycję branży filmowej w czasie pandemii:

Wpływ COVID-19 na komunikację branży filmowej w social mediach (na przykładzie Kina Pod Baranami)

#2 „Przez ostatnie miesiące prowadzenie marketingu to prawdziwy survival. Lata doświadczeń, trendów oraz zachowań przestały obowiązywać. Zastąpiły je nowe, do których musimy się jak najszybciej dostosować, żeby móc przetrwać” – pisze pracująca w dziale PPC Magdalena Majewska.

Całość artykułu dostępna pod linkiem: Marketingowy survival w dobie koronawirusa
__

#3 Trendy w zakresie mobilności koronawirusa w 19 krajach, regionach, miastach. Raporty odzwierciedlające prośby o wskazówki w Apple Maps publikowane są codziennie:

Mobility Trends Reports

#4 Pandemia stworzyła Nową Erę – Erę Biznesu Cyfrowego. Digital został kanałem strategicznym w ponad 60% badanego biznesu, co z jednej strony rodzi wiele możliwości, a z drugiej zagrożeń. Na uwagę zasługuje ogromna polaryzacja wśród marek prowadzących sprzedaż internetową: 49% marek pozostaje silnych i odnotowuje wzrost sprzedaży r / r.

Jednocześnie 43% zauważyło spadek r / r. Poniższy raport zawiera ciekawe wnioski z przeprowadzonych rozmów z prawie 100 dyrektorami Digital Experts Club na temat wpływu COVID-19 na cyfrowy biznes.

Autorami projektu są Tomasz Lis (Founder Digital Experts Club) oraz Mikołaj Zygmański (Founder Digital Experts Club).

Całość dostępna pod linkiem: State of e-Commerce during COVID-19 in Poland. Digital Executives Report


5# W których branżach zawieszone zostały rekrutacje, w których pracownicy są najczęściej zwalniani, a w których Covid-19 nie wpłynął negatywnie na proces zatrudnienia?

David Chouinard, Cofounder firmy Candor, dzieli się ciekawymi wnioskami:

LIVE Who's freezing hiring from coronavirus

6# W związku z panującą na całym świecie epidemią, Google ogłosiło wsparcie małych i średnich firm, organizacji zdrowotnych i rządów oraz pracowników służby zdrowia, którzy są na pierwszej linii globalnej pandemii.

Artykuł autorstwa Sundara Pichai, CEO of Google and Alphabet COVID-19: $800+ million to support small businesses and crisis response

7# Ostatni artykuł porusza trzy główne obszary w związku z Covid-19: czego możemy się nauczyć z doświadczeń krajów na całym świecie? Jakie środki będziemy musieli zastosować, abyśmy mogli wrócić do nowej normalności? Za jaką cenę? Jak możemy sprawić, by stały się rzeczywistością?

Tekst: Tomas Pueyo 

Coronavirus:Learning How to Dance

 

#6PromoPrasówka

Cześć,

na początek tygodnia przygotowałem dla Ciebie zestawienie najciekawszych artykułów oraz danych z ostatnich dni. W tym tygodniu polecam artykuł o tym, jak być liderem w trudnych czasach, scenariusze biznesowe po kwarantannie wg instytutu Kantar czy wywiad z Rafałem Brzoską, którego biznes jest mocno aktywny w dobie pandemii.

Blog PromoTraffic

#1 HR Business Partner, Agnieszka Duliban-Rokita, na podstawie doświadczeń PromoTraffic dzieli się dobrymi praktykami dotyczącymi zarządzania ludźmi w obliczu kryzysu:

Lider na trudne czasy. Jak zdalnie przewodzić zespołom?
__

#2 Raport przygotowany przez firmę Kantar przedstawia możliwe scenariusze przebiegu i następstw pandemii.

Treść dostępna jest na profilu Mariusza Serafina, Dyrektora Marketingu i E-Commerce w Lancerto:

Biznes po kwarantannie. Cztery scenariusze przyszłości

#3 „Harari twierdzi, że w dobie obecnego kryzysu mamy do czynienia z dwiema szczególnie ważnymi decyzjami. - Pierwsza dotyczy nadzoru totalitarnego i wzmocnienia pozycji obywateli. Druga wyboru między izolacją nacjonalistyczną a globalną solidarnością”.

Więcej: 

"To wielka przewaga ludzi nad wirusami". Yuval Noah Harari o szansach i ryzykach dla homo sapiens

Artykuł z Yuval Noah Harari, izraelskim historykiem i profesorem na Wydziale Historii Uniwersytetu Hebrajskiego w Jerozolimie, ukazał się w Business Insider Polska. 

#4 Wywiad redaktora naczelnego Business Insider Polska z Rafałem Brzoską, prezesem i założycielem InPostu:

Kryzys jak wojna. Niesie ze sobą ofiary i nowe fortuny. Scenariusze według prezesa InPostu

#5 Ciekawa infografika obrazująca sposób, w jaki koronawirus zmienił konsumpcję mediów w zależności od wieku i płci odbiorców:

How COVID-19 Has Impacted Media Consumption, by Generation
 

#5PromoPrasówka

Cześć,

nie zwalniamy tempa - przygotowałem dla Ciebie kolejną promoprasówkę. Znajdziesz w niej inspiracje związane z tym, które kategorie e-commerce na rynku US najszybciej rosną oraz przykłady polskich firm, które szybko i skutecznie odpowiedziały zmianą produktów i usług na przeobrażające się okoliczności.

Wierzę, że to Cię to zainspiruje i przyniesie wartość. Powodzenia!

#1 Artykuł o wpływie zamknięcia sklepów stacjonarnych z powodu pandemii na lidera branży obuwniczej, Grupę CCC:

CCC: sklepy mogą być zamknięte do maja, e-commerce wzrósł o 39 proc., koszty tniemy siekierą

#2 Sytuacja związana z koronawirusem znacząco wpłynęła na zwyczaje zakupowe konsumentów. Na popularności zyskał oczywiście papier toaletowy i żywność w puszkach, ale nie tylko. Sprawdź listę 100 kategorii w branży e-commerce w Stanach Zjednoczonych, które odnotowały najwyższe wzrosty:

Top 100 Fastest Growing & Declining Categories in E-commerce

#3 Czy pandemia jest zaczątkiem nowej rzeczywistości? Rozmowa Grzegorza Sroczyńskiego z dr Jackiem Bartosiakiem:

Bartosiak: Pandemia przyspieszy załamanie globalizacji i doprowadzi do innego świata

#4 Firma działająca w branży eventowej przeobraziła swój biznes w okresie pandemii, dzięki czemu powstrzymano widmo zwolnień pracowników

Przyłbice uratowały wrocławski biznes

#5 Jakie konsekwencje pandemii na nas czekają? Czy będziemy nadal się rozwijać, czy wielkimi krokami nadchodzi regres?

To nie pandemia zmieni nasz świat. Era wielkich przyspieszeń dopiero się zaczyna

 

#4PromoPrasówka


Cześć,

wracam z kolejną porcją przydatnych linków. Wierzę, że okażą się wartościowe pod kątem budowania kapitału wiedzy.

Piszemy na blogu o tym, jakie cechy i właściwości agencji marketingowej są szczególnie ważne podczas kryzysu, linkujemy do artykułu Rzeczpospolitej, doradzamy jak mądrze ciąć wydatki reklamowe, jeśli jest to naprawdę konieczne.


Blog PromoTraffic

#1 Jakie cechy powinna mieć właściwa agencja w dobie kryzysu? Jan Wawszczak punktuje i ocenia najważniejsze przymioty agencji, która chce uchodzić za partnera biznesowego dla klientów:

Jak skutecznie wybrać agencję digital do współpracy w dobie kryzysu?
__

#2 „Rzeczpospolita" rozpoczęła nowy cykl publikacji „Koronawirus – scenariusze przetrwania biznesu". W tym tygodniu ukazał się artykuł Grzegorza Hajdarowicza, założyciela i głównego akcjonariusza Gremi Media:

Grzegorz Hajdarowicz: Koronawirus: Nikt nie chce słyszeć prawdy?

#3 Coraz częściej można usłyszeć pytanie, czy w obliczu pandemii nie zdecydować się na zmniejszenie wydatków na reklamę.

Tekst Marka Staniszewskiego:

Nie tnij pochopnie wydatków na reklamę! (plus krótka historia o papierze toaletowym)

#4 Koronawirus w wynikach wyszukiwania od Google Trends:

Coronavirus Search Trends  

 

#3PromoPrasówka

Cześć, 

czy czasami wracasz myślami do błogiego stanu hossy, który miał miejsce jeszcze 3-4 tygodnie temu? Prawie nic nie zapowiadało, że pandemia w zawrotnym tempie nabierze na sile i wywoła tak wielkie niepokoje społeczne.

W tej sytuacji kluczowe jest nie działanie w ramach “owczego pędu”, ale praca rozważna, oparta na strategii.

Mam nadzieję, że poniższe artykuły pomogą Ci tak do tego podejść.

 

Blog PromoTraffic

#1 W poniższym artykule znajdziesz sposoby komunikacji kilku firm z klientami w ostatnich tygodniach wraz z dobrymi poradami w tym zakresie w czasach #KoronaKryzysu.

Jak skutecznie komunikować się ze swoimi odbiorcami w social mediach w czasie #KoronaKryzysu

__

#2 Opinia Dr Katza na temat tego, do czego doprowadzi długotrwała kwarantanna całego społeczeństwa i jak można było ten problem rozwiązać inaczej. 

Is Our Fight Against Coronavirus Worse Than the Disease?

__

#3 Profesor Krzysztof Obłój bardzo ciekawie i dalekosiężnie wypowiada się na temat możliwej (post) kryzysowej rzeczywistości. Jest i będzie jeszcze bardzo wiele znaków zapytania. Zbieranie już teraz inspiracji, poszerzanie horyzontów, szukanie analogii do poprzednich tego rodzaju zjawisk, to wartościowa praca.

Ku przyszłości bez paniki i głupoty

__

#4 Bardzo ciekawa prezentacja osób zarządzających funduszem VS Innowo. Zebrali oni najważniejsze informacje, głównie dla branży tech, ale nie tylko. Ważne przesłanie na temat tego co teraz, jutro i za kilka miesięcy będzie najważniejsze. Solidna dawka wiedzy.

200323 founders in corona times

__

#5 Wywiad z CEO Publicis Group w Polsce na temat tego, jak strategicznie i rozważnie podchodzić do planowania działań reklamowych w dobie nie tylko kryzysu, ale i po nim.

Jak reklamować się w czasie kryzysu

__

#6 Mapka, która świetnie wizualizuje potencjalny wpływ globalnej pandemii na życie, biznes, nawyki społeczne:

Corona Virus Impact

 

#2PromoPrasówka

Blog PromoTraffic

#1 Jakie cechy powinna mieć właściwa agencja w dobie kryzysu? Jan Wawszczak punktuje i ocenia najważniejsze przymioty agencji, która chce uchodzić za partnera biznesowego dla klientów:

Jak skutecznie wybrać agencję digital do współpracy w dobie kryzysu?
__

#2 „Rzeczpospolita" rozpoczęła nowy cykl publikacji „Koronawirus – scenariusze przetrwania biznesu". W tym tygodniu ukazał się artykuł Grzegorza Hajdarowicza, założyciela i głównego akcjonariusza Gremi Media:

Grzegorz Hajdarowicz: Koronawirus: Nikt nie chce słyszeć prawdy?

#3 Coraz częściej można usłyszeć pytanie, czy w obliczu pandemii nie zdecydować się na zmniejszenie wydatków na reklamę.

Tekst Marka Staniszewskiego: Nie tnij pochopnie wydatków na reklamę! (plus krótka historia o papierze toaletowym)

#4 Koronawirus w wynikach wyszukiwania od Google Trends:

Coronavirus Search Trends  

 

#1PromoPrasówka


Za nami pierwszy tydzień w dobie globalnej pandemii. W tym czasie wygrywają nie ci, którzy są najwięksi, ale ci którzy są najszybsi i najbardziej elastyczni. Dziś zachęcam Was do zapoznania się z tekstami, które dotykają nie tylko biznesu, ale też sfery społecznej, której zawsze było do niego blisko.

Czy obecny stan będzie trwał kilka tygodni czy kilka lat? Co o tym wszystkim sądzi właściciel Lancerto, który walczy o to, aby nie zamknąć biznesu budowanego przez 13 lat? Jakie argumenty przemawiają za tym, że kiedy wszyscy hamują, to nawet niespecjalnie przyspieszając można wygrać?

Na te i inne pytania znajdziesz odpowiedź w poniższych, mocno wyselekcjonowanych treściach. Zapraszam i trzymam kciuki za najbliższe kilka dni na froncie.


#1 Nieco katastroficzna, ale realna przy wejściu w życie pewnych strategii i ich konsekwencji wizja wpływu koronawirusa na rzeczywistość zarówno biznesową, jak i społeczną.

Jak okiełznać wirusa? Co mówią modele matematyczne

-
#2 Ben Horowitz to jeden z najbardziej szanowanych przedsiębiorców w Dolinie Krzemowej. Autor bestsellera “Najtrudniejsze w tym, co trudne”, były Dyrektor HP pisze o tym, że aktualny czas to czas "CEO Wojennego". Czy można w jednej postaci połączyć postać CEO na czas wojny i pokoju? Tak, ale to bardzo trudne.

Peacetime CEO/Wartime CEO

-
#3 Wykres pokazujący, że prawdopodobnie aktualne spadki giełdowe związane z globalną pandemią, to nie koniec i trzeba spodziewać się, że mogą jeszcze ulec podwojeniu.     

-
#4 Świetny tekst Tomasa Pueyo, którego pierwsza publikacja w zeszłym tygodniu zanotowała 40 milionów odsłon i została przetłumaczona na 20 języków. W oparciu o dane i fakty prognozuje on efekty kilku strategii walki z koronawirusem

Koronawirus: Młot i Taniec

-
#5 Wywiad z założycielem i właścicielem Lancerto. Tomasz Ciapała trafnie zwraca uwagę na zależności pomiędzy firmami w tym wyjątkowo trudnym czasie, przepowiadając jednocześnie prawdziwy test solidarności biznesowej.

Tak koronawirus uderzył w polskie firmy. Właściciel Lancerto: „W jednej chwili została zahibernowana cała firma. Sytuacja bez precedensu”

 

PromoTraffic

PromoTraffic

Spodobał Ci się ten artykuł? Dołożyliśmy starań, by pozostałe były równie dobre i ciekawe! Piszemy o aktualnych tematach branżowych, śledzimy najnowsze trendy, analizujemy rynek i dzielimy się doświadczeniem. Wpisy na PromoBlogu pojawiają się mniej lub bardziej regularnie – w oczekiwaniu na nowe teksty polecamy przejrzeć nasze archiwum!

Zobacz wszystkie artykuły tego autora
ebook image

Darmowy ebook

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "Digital marketing dla e-commerce " bezpośrednio na Twoją skrzynkę.