Performance Max to nadal nie do końca zbadany typ kampanii, bardzo często nie możemy trafić na jasne stanowisko Google jak faktycznie reklamy mogą się zachować, stąd cały czas musimy eksperymentować i testować rozwiązania, które daje nam system. To naturalne, że nieznane rzeczy często budzą w nas obawy.
Obawa przed kampaniami PMax jest uzasadniona, jednak najczęstszym powodem do niepokoju marketerów jest to, że tak naprawdę nie mamy kontroli nad tym jak działa ten typ kampanii, gdzie się wyświetla, na jakie słowa kluczowe, jaką konfigurację reklam pokazuje i komu konkretnie.
Z artykułu dowiesz się, jakie skrypty i analizy mogą pomóc w monitorowaniu oraz lepszym zrozumieniu działania kampanii Performance Max:
Jednak ten “strach” może zostać zniwelowany przez proste skrypty, które są obowiązkowe na koncie Google Ads, aby sprawniej zarządzać kampaniami tego typu.
Na pierwszym planie mamy skrypt, który pokazuje analizę miejsc docelowych w których wyświetlają się reklamy. Dzięki niemu możemy dowiedzieć się w jakim stopniu wspomagamy budżetem Display, Video, Shopping czy Search.
Link do skryptu: pmax/v28 at main · agencysavvy/pmaxgithub.com/agencysavvy/pmax/blob/main/v28
Częstym zarzutem wobec Performance Max jest to, że nie do końca wiemy na jakie słowa kluczowe wyświetla się reklama i jak wygląda efektywność poszczególnych fraz.
Na tą rozterkę również jest rozwiązanie – skrypt Search Category Insights
Link do skryptu: https://github.com/agencysavvy/workshop/blob/main/pmax-sqr
Jeśli mniej więcej umiemy określić na jakie słowa kluczowe wydajemy budżet i w jakim umiejscowieniu musimy sobie odpowiedzieć na kilka pytań. Jednym z nich jest: czy pokazuję w reklamach odpowiednie produkty i jak one performują? Co pomoże nam lepiej kategoryzować kampanie PMax.
Idealnym rozwiązaniem jest skrypt Flowboost Labelizer (jest to płatne rozwiązanie)
Link do skryptu: https://mikerhodes.circle.so/c/start?post_login_redirect=https%3A%2F%2Fmikerhodes.circle.so%2F
Wszelkie czynniki, które wpływają na optymalizacje zostały omówione, aczkolwiek analizowane osobno nie pokazują nam całej prawdy. Dlatego też, aby lepiej zobrazować współprace wszystkich elementów trzeba patrzeć na PMax holistycznie. Dlatego używamy ogólnego skryptu do analizy wszystkich opcji Performance Max. Rozwiązanie jest płatne.
Link do skryptu: https://mikerhodes.circle.so/c/start?post_login_redirect=https%3A%2F%2Fmikerhodes.circle.so%2F
Oczywiście z biegiem czasu niektóre skrypty są aktualizowane i opracowywane są też nowe, które ułatwiają prace na tych kampaniach. Mimo to jednak należy zwracać uwagę na każdy element i testować to co testować możemy, same wnioski niekoniecznie mogą być wnikliwe, ale jedno jest pewne – po części musimy dać “wolną rękę” algorytmowi, aby ten mógł działać na pełnych obrotach.
Nie da się ukryć, że kontrola danych i reakcja na to co możemy zobaczyć dzięki skryptom, jednak oprócz tego są jeszcze inne czynniki na, które jako specjaliści musimy zwrócić uwagę.
Aby lepiej zobrazować trendy wyświetleń używamy autorskiego skryptu.
2. Konkurencyjność cenowa – dane te możemy ściągnąć z Google Merchant Center. Po odpowiedniej obróbce, również możemy skupić się na trendach i odpowiednio zarządzać cenami w sklepie.
Performance Max to z pewnością typ kampanii, który budzi wiele pytań. Jest to produkt Google, który cały czas jest udoskonalany i jeszcze wiele nas zaskoczy. Natomiast najistotniejszą kwestią w tym przypadku jest to, aby jak najmniej nas zaskakiwało i żebyśmy mieli kontrolą nad większą liczbą elementów kampanii. Pomogą nam w tym skrypty, które pokażą statystyki niewidoczne w panelu Google, natomiast dodatkowe analizy ułatwią nam optymalizację i dadzą szansę na holistyczne podejście do działań.
Grzegorz
Maliszewski
HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT
tel. +48 577 997 701
e-mail g.maliszewski@promotraffic.pl
PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.
Przeprowadzane przez PromoTraffic kampanie są kluczowe dla naszego biznesu. Razem skutecznie realizujemy je na ponad 20 rynkach.
Ponad 13 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.