Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Poznaj szczegóły kampanii PPC dla Ekomaluch, która została uznana najlepszą w Europie w kategorii Best Low Budget Campaign (PPC)

TikTok jako kolejny kanał Social Media w branży "beauty" i "fashion"

5 min 354
Monika Michalik | 22.06.2021

Coraz więcej marek decyduje się na poszerzenie strategii marketingowej, rozpoczynając działania na TikToku. Najczęściej w efekcie przyciągają znaczące liczby wyświetleń, zyskują nowe możliwości prostszego i szybszego montażu wideo oraz mocne zaangażowanie odbiorcy.

Z tego artykułu dowiesz się:

  1. Czym jest TikTok?
  2. Dlaczego warto zaistnieć na tej platformie?
  3. Gdzie szukać inspiracji dla branży "beauty"?
  4. Jak tworzyć skuteczny content dla branży "fashion"?

Czym jest TikTok?

TikTok to dynamicznie rozwijająca się platforma do tworzenia i udostępniania krótkich treści wideo nagrywanych za pomocą telefonu. Ideą aplikacji jest szerzenie kreatywnych pomysłów i wywoływanie wśród odbiorców pozytywnych emocji. W polskich mediach społecznościowych rozkwit TikToka miał miejsce w 2020 roku. Wszystko za sprawą wzmożonej potrzeby użytkowników do bezpośredniej komunikacji. Twórcy w aplikacji mogą oznaczać inne osoby, tym samym zapraszających je do współtworzenia treści.

TikTok wyróżnia się od YouTube dynamiką przekazu i czasem trwania materiału.

Jeszcze do niedawna autor mógł przesyłać filmy trwające do 1 minuty.

Obecnie użytkownicy otrzymują informacje o możliwości tworzenia dłuższych odcinków - do 3 minut.

TikTok w branży fashion

Przykład treści na TikToku

Dlaczego warto zaistnieć na tej platformie?

Mając dostęp do coraz obszerniejszych danych na temat TikToka, marki dostrzegają potencjał aplikacji. Poniżej przykład materiału realizowanego dla klienta w ramach współpracy z naszą agencją.

Film w ciągu pierwszych dni uzyskał ponad 180 tysięcy wyświetleń, dotarł do 140 tysięcy odbiorców z Polski, którzy średnio oglądali ponad 50% materiału.

tik tok trendy - moda size plus iwanek

Moda wpisuje się w założenia TikToka. Formaty wideo, challenge, wyzwania, influencer marketing sprawiają, że treści nabierają rozpędu.

Dla naszych klientów przygotowujemy scenariusze w oparciu o najnowsze trendy i hashtagi, tak aby film uzyskał maksymalną ilość wyświetleń. Dbamy również o odpowiednią publikację. Na opracowanie koncepcji składa się: opis, rekomendowana muzyka, hashtagi, jak i inspiracje. Poniżej przykładowa realizacja scenariusza. Materiał uzyskał 13.6K wyświetleń.

Przykład marketingu na profilu MagMac

TikTok zyskuje ogromną popularność wśród użytkowników i wciąż utrzymuje mocną pozycję na rynku aplikacji. Dzięki wizualnej formie i rozrywkowej muzyce mamy możliwość formować przyjazny content, który mocno angażuje odbiorców. Marki na TikToku obserwują znaczący, dynamiczny i szybki rozwój. Przeanalizujmy teraz kilka danych.

TikTok jest aktualnie najczęściej pobieraną aplikacją (Q1 2021), ten trend wciąż utrzymuje się na mocnej pozycji.

Informacje o aplikacji obiegają świat, co przyczynia się do wzrostu popularności tego medium wśród osób starszych.

W styczniu 2021 aplikacja uzyskała+58% więcej użytkowników, a strona tiktok.com +140% użytkowników w porównaniu z poprzednim okresem.

Z poziomu komputera również mamy możliwość przeglądania platformy, analizy danych, dodawania, jak i planowania materiałów wideo.

Planowanie postów na TikToku

W styczniu 2021 TikTok rejestrował ponad 8 mln użytkowników.

Obserwujemy tendencję wzrostową, mówiąca o tym, że coraz częściej i dłużej korzystamy z aplikacji.

Dynamicznie wzrasta jej użytkowanie wśród osób starszych.

W ciągu ostatnich 12 miesięcy 73,9% osób w wieku +18 lat rozpoczęło korzystanie z aplikacji. Jest to liczba 3-krotnie większa w porównaniu z nowymi użytkownikami w młodszym wieku.

Najbardziej dopasowany Feed TikToka do odbiorcy!

Bazując na uczeniu maszynowym TikTok proponuje swoim użytkownikom trafione rekomendacje contentu, dzięki temu otrzymują oni najbardziej dopasowane treści.

Algorytm cały czas się uczy. Analizuje, na jakie materiały użytkownik reaguje, a które pomija. Im więcej czasu odbiorca spędza w aplikacji, tym więcej danych zbiera o nim platforma.

A my możemy precyzyjniej docierać do zainteresowanych osób.

Gdzie szukać inspiracji dla branży "beauty"?

Potencjał dla sprzedaży produktów beauty daje duże pole do działania! Pozwala na skuteczną realizację influencer marketingu, kreatywne podejście do recenzji marek kosmetycznych. W mediach obserwujemy porady kosmetyczne i pielęgnacyjne. To wszystko idealnie wpisuje się w krwiobieg TikToka.

Poszukiwania inspiracji warto rozpocząć od analizy reklam oraz przyjrzenia się komunikacji marek, które tworzą na profilu unikalne treści. Przy analizie danych warto zwrócić uwagę na ilość wyświetleń oraz zaangażowanie pod danym materiałem.

Wśród komentarzy można znaleźć wiele pomysłów do zaadaptowania pod potrzeby grupy docelowej. Szukaj zakładki Odkryj. Zobaczysz w niej aktualne trendy, wyzwania, popularną muzykę oraz hashtagi.

Jeśli potrzebujemy zbadać branże beauty, czy odszukać materiały dotyczące pielęgnacji twarzy skorzystaj z wyszukiwarki. Odkryjesz w niej popularne marki oraz treści, którymi żyje społeczność TikToka.