Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Chcesz prowadzić skuteczne kampanie reklamowe? Dowiedz się więcej o Adwords na sterydach

PPC

Jak wykorzystywać wykluczające słowa kluczowe w kampanii Adwords

5 min 1583
Przemek Kołsut | 18.08.2015

Nie jest tajemnicą, że od konfiguracji kampanii w AdWords zależy jej sukces. Zdarza się jednak, że koncentrując swoje wysiłki na słowach kluczowych, które dodamy do kampanii… zapominamy o wykluczeniu tych, które mogą skutecznie zaburzyć nasze działania.  

Za przykład może posłużyć deweloper sprzedający luksusowe apartamenty w Warszawie. Jeśli kampania zawiera słowa kluczowe w dopasowaniu do wyrażenia „apartamenty warszawa”, to warto pomyśleć o zastosowaniu konkretnych wykluczeń. Z pewnością nie chcielibyśmy pojawić się w wyszukiwarce na takie zapytania jak „tanie apartamenty warszawa” czy „wynajem apartamenty warszawa”. Uchroni nas od tego dodanie negatywnych słów takich jak „wynajem” i „tanie”, dlatego kluczowym jest skorzystanie z opcji, jakie daje nam Adwords.

Jak wykluczyć słowa kluczowe w kampanii AdWords?

Wejdź na swoją kampanię, a następnie przejdź do zakładki „Słowa kluczowe”.

 

Na samym dole znajdziesz opcję wykluczające słowa kluczowe.

Po kliknięciu na + rozwinie się lista, jedna dla grup reklam, a druga dla kampanii. Możesz dodać wykluczenia na tych dwóch poziomach. Skorzystaj z opcji „Dodaj” i wpisz słowa kluczowe, po wpisaniu których nie powinny wyświetlać się Twoje reklamy.

Pamiętaj o dopasowaniu wykluczających słów kluczowych.

 

         *Źródło: blog.adstage.io/2013/09/09/how-to-use-negative-keywords-to-optimize-your-ppc-campaign/

Dopasowanie przybliżone umożliwi wyeliminowanie większości słów, jednak w przypadku takiego rozwiązania tracisz część kontroli. Rozważ różne opcje, zwracając uwagę na to, aby nie wykluczyć przypadkiem słów, które są kluczowe dla Twojej kampanii. W praktyce najlepiej stosować słowa z dopasowaniem do wyrażenia i w dopasowaniu ścisłym.

Skąd wiadomo jakie słowa wykluczyć?

Google Adwords pomaga nam w zidentyfikowaniu słów wpisywanych przez użytkowników. Żeby je zobaczyć skorzystaj z zakładki „Wymiary” i przejdź na „Widok: Wyszukiwane hasła”. W praktyce zobaczysz jakie słowa kluczowe należy wykluczyć, a jakie zostawić lub przenieść do osobnych kampanii.   

Podsumowanie

Podsumowując, można śmiało stwierdzić, że w wielu przypadkach zastosowanie wykluczających słów kluczowych będzie miało bezpośredni wpływ na sukces kampanii. Przede wszystkim uzyskamy większą kontrolę nad wydatkami i nie stracimy budżetu na słowa kluczowe, które nas nie interesują. Nieodzowną zaletą jest także wyeliminowanie zapytań, które mogłyby być szkodliwe dla wizerunku naszej działalności.

Istnieją uniwersalne listy słów kluczowych, sprawdzających się w wielu branżach. Dla sklepów internetowych mogą to być: cena, recenzja, porównanie, opinie, darmowe, konkurs. Dotyczy to większości przypadków, jednak należy pamiętać, że wszystko zależy od naszych celów.

Inspiracje możesz czerpać z obserwowania swojej branży i konkurencji. Nie bez znaczenia są też zapytania pochodzące z naturalnych wyszukiwań w Google. Pomocne będzie tutaj Google Analytics. Zwracajmy uwagę na wykluczenia, ponieważ często mogą nie tylko uratować całą kampanię, ale także znacząco podnieść jej wartość.  

Przemek Kołsut

PromoTraffic

Pełni żalu i bólu zawiadamiamy, że osoby piszącej ten tekst nie ma już wśród nas, pracowników PromoTraffic. Jesteśmy pewni, że doświadczenie zdobyte w naszej firmie sprawiło, że radzi sobie ona wyśmienicie w dalszym życiu zawodowym i wszystko u niej dobrze. Spodobał Ci się ten artykuł? Dołożyliśmy starań, by pozostałe były równie dobre i ciekawe! Piszemy o aktualnych tematach branżowych, śledzimy najnowsze trendy, analizujemy rynek i dzielimy się doświadczeniem. Wpisy na PromoBlogu pojawiają się mniej lub bardziej regularnie, ale nie uświadczycie tu „martwej ciszy”, jesteśmy pełni życia!

Zobacz wszystkie artykuły tego autora
ebook image

Darmowy ebook

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "od briefingu do kickoffu - Jak dobrze zacząć współpracę (nie tylko z agencją)" bezpośrednio na Twoją skrzynkę.