...
Home Case studies Automatyzacja przynosząca efekty – marketing automation dla branży Beauty

Automatyzacja przynosząca efekty – marketing automation dla branży Beauty

Klient: Branża Health & Beauty

Wyzwanie

Zwiększenie świadomości marki i budowanie lojalności u Klientów

Celem naszych działań było zwiększenie świadomości marki, budowanie lojalności u konsumentów oraz przyciągnięcie nowych użytkowników na stronę. W listopadzie 2021 roku obraliśmy za cel efektywne wykorzystanie zwiększonego ruchu w okresie Black Friday i rozbudowę bazy kontaktów. Wszystko, by realnie wpłynąć, na konwersję z kanału MA.

Klient

Nasza współpraca z marką z branży kosmetycznej w zakresie marketing automation rozpoczęła się we wrześniu 2020 roku. Celem naszych działań było zwiększenie świadomości marki, budowanie lojalności u konsumentów oraz przyciągnięcie nowych użytkowników na stronę. W listopadzie 2021 roku obraliśmy za cel efektywne wykorzystanie zwiększonego ruchu w okresie Black Friday i rozbudowę bazy kontaktów.

Efekty

Dwukrotny wzrost pozyskanych nowych subskrybentów względem poprzednich miesięcy współpracy.

102% wzrostu przychodów z MA miesiąc do miesiąca

Ponad dwukrotny wzrost wskaźnika CTR w newsletterze,

1

O co

musieliśmy zadbać?

Zbliżał się Black Friday, a wraz z nim najgorętszy okres pod kątem sprzedaży w roku. Oprócz regularnych działań związanych z pozyskiwaniem nowych użytkowników oraz ich lojalizowaniem, za cel postawiliśmy sobie wygenerowanie jak najlepszych wyników sprzedażowych w tym okresie.

2

Jak

rozpoczęliśmy projekt?

Współpracujemy z Klientem już od dłuższego czasu, dobrze znamy możliwości bazy i po etapie jej budowy, naturalnie nadszedł czas na skalowanie wyników, optymalizację i zadbanie o wykorzystanie potencjału, jaki niesie sezon.

Wprowadziliśmy szereg zmian oraz proces zwiększenia i aktywizowania bazy, który rozpoczął się pod koniec października.

3

Jakie

działanie wdrożyliśmy?

Zapis na premierę nowych produktów:
– Pod koniec października wprowadziliśmy listy zapisów dla osób oczekujących na nowe produkty poprzez dedykowany landing page z formularzem.
– Promocję linku do zapisów i informacji o nadchodzącej sprzedaży uruchomiliśmy w social mediach, na stronie sklepu, na blogu oraz w newsletterze. 
– W połowie listopada (w momencie startu sprzedaży) wysłaliśmy mail do listy oczekujących, a później do pozostałych kontaktów z bazy mailingowej. 
Po premierze produktów dostępnych dla odbiorców z listy mailingowej, ustawiliśmy graficzny pop-up z przekierowaniem na stronę produktową widoczny dla każdego użytkownika na stronie.

Zapis na listę oczekujących na Black Friday:
– Początkiem listopada stworzyliśmy dedykowany landing page dla zapisów na wcześniejszy dostęp do promocji w okresie Black Friday.
– Umieściliśmy statyczny formularz dotyczący zapisów na listę w artykule o popularnej tematyce prezentów świątecznych.
– Uruchomiliśmy graficzny pop-up z linkiem do zapisu na listę.
– W momencie startu akcji wysłaliśmy mailing do listy oczekujących, później do pozostałych kontaktów z bazy mailingowej. 
– Po premierze wyprzedaży dla zapisanych ustawiliśmy graficzne pop-upy z przekierowaniem na stronę akcji.
– W celu zwiększenia sprzedaży w okresie Black Friday w ostatnim dniu promocji wysłaliśmy również mail z przypomnieniem i zegarem odliczającym czas do końca akcji.

4

Co

wydarzyło się po drodze?

Dwukrotny wzrost pozyskanych nowych subskrybentów względem poprzednich miesięcy współpracy.
Około 21,5% kontaktów zapisanych na listę oczekujących na nowości to nowe kontakty w bazie, natomiast w przypadku zapisów na akcję Black Friday około 45% kontaktów zapisanych na listę były nowymi kontaktami bazie.

5

Jaki

był rezultat?

CTR podczas wyprzedaży wzrósł o 53%.
CTR podczas sprzedaży nowych produktów: wzrost o 46%.
CTR dla zapisów na Black Friday: wzrost o 222%.

Porozmawiajmy

Pora, by opisać Twoją historię

Grzegorz
Maliszewski

HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT

tel. +48 577 997 701

e-mail g.maliszewski@promotraffic.pl

To Agencja, która wniosła nieoceniony wkład w sukces i doskonałe wyniki sprzedażowe, jakie osiągamy w naszym sklepie.

Przeprowadzane przez PromoTraffic kampanie są kluczowe dla naszego biznesu. Razem skutecznie realizujemy je na ponad 20 rynkach.

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.