Celem naszych działań było zwiększenie świadomości marki, budowanie lojalności u konsumentów oraz przyciągnięcie nowych użytkowników na stronę. W listopadzie 2021 roku obraliśmy za cel efektywne wykorzystanie zwiększonego ruchu w okresie Black Friday i rozbudowę bazy kontaktów. Wszystko, by realnie wpłynąć, na konwersję z kanału MA.
Nasza współpraca z marką z branży kosmetycznej w zakresie marketing automation rozpoczęła się we wrześniu 2020 roku. Celem naszych działań było zwiększenie świadomości marki, budowanie lojalności u konsumentów oraz przyciągnięcie nowych użytkowników na stronę. W listopadzie 2021 roku obraliśmy za cel efektywne wykorzystanie zwiększonego ruchu w okresie Black Friday i rozbudowę bazy kontaktów.
O co
musieliśmy zadbać?
Zbliżał się Black Friday, a wraz z nim najgorętszy okres pod kątem sprzedaży w roku. Oprócz regularnych działań związanych z pozyskiwaniem nowych użytkowników oraz ich lojalizowaniem, za cel postawiliśmy sobie wygenerowanie jak najlepszych wyników sprzedażowych w tym okresie.
Jak
rozpoczęliśmy projekt?
Współpracujemy z Klientem już od dłuższego czasu, dobrze znamy możliwości bazy i po etapie jej budowy, naturalnie nadszedł czas na skalowanie wyników, optymalizację i zadbanie o wykorzystanie potencjału, jaki niesie sezon.
Wprowadziliśmy szereg zmian oraz proces zwiększenia i aktywizowania bazy, który rozpoczął się pod koniec października.
Jakie
działanie wdrożyliśmy?
Zapis na premierę nowych produktów:
– Pod koniec października wprowadziliśmy listy zapisów dla osób oczekujących na nowe produkty poprzez dedykowany landing page z formularzem.
– Promocję linku do zapisów i informacji o nadchodzącej sprzedaży uruchomiliśmy w social mediach, na stronie sklepu, na blogu oraz w newsletterze.
– W połowie listopada (w momencie startu sprzedaży) wysłaliśmy mail do listy oczekujących, a później do pozostałych kontaktów z bazy mailingowej.
Po premierze produktów dostępnych dla odbiorców z listy mailingowej, ustawiliśmy graficzny pop-up z przekierowaniem na stronę produktową widoczny dla każdego użytkownika na stronie.
Zapis na listę oczekujących na Black Friday:
– Początkiem listopada stworzyliśmy dedykowany landing page dla zapisów na wcześniejszy dostęp do promocji w okresie Black Friday.
– Umieściliśmy statyczny formularz dotyczący zapisów na listę w artykule o popularnej tematyce prezentów świątecznych.
– Uruchomiliśmy graficzny pop-up z linkiem do zapisu na listę.
– W momencie startu akcji wysłaliśmy mailing do listy oczekujących, później do pozostałych kontaktów z bazy mailingowej.
– Po premierze wyprzedaży dla zapisanych ustawiliśmy graficzne pop-upy z przekierowaniem na stronę akcji.
– W celu zwiększenia sprzedaży w okresie Black Friday w ostatnim dniu promocji wysłaliśmy również mail z przypomnieniem i zegarem odliczającym czas do końca akcji.
Co
wydarzyło się po drodze?
Dwukrotny wzrost pozyskanych nowych subskrybentów względem poprzednich miesięcy współpracy.
Około 21,5% kontaktów zapisanych na listę oczekujących na nowości to nowe kontakty w bazie, natomiast w przypadku zapisów na akcję Black Friday około 45% kontaktów zapisanych na listę były nowymi kontaktami bazie.
Jaki
był rezultat?
CTR podczas wyprzedaży wzrósł o 53%.
CTR podczas sprzedaży nowych produktów: wzrost o 46%.
CTR dla zapisów na Black Friday: wzrost o 222%.
Grzegorz
Maliszewski
HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT
tel. +48 577 997 701
To Agencja, która wniosła nieoceniony wkład w sukces i doskonałe wyniki sprzedażowe, jakie osiągamy w naszym sklepie.
Kamil Bobka
SneakerStudio
Przeprowadzane przez PromoTraffic kampanie są kluczowe dla naszego biznesu. Razem skutecznie realizujemy je na ponad 20 rynkach.
Łukasz Gwóźdź
Picodi