Jak sprawić, by marka znana offline zaczęła wygrywać w wyszukiwarce?
Z pomocą precyzyjnej strategii eSEO, treści wspieranych AI oraz optymalizacji bloga i wizytówek, pomogliśmy
marce Flügger znacząco zwiększyć obecność w Google i dotrzeć do nowych odbiorców.
Flügger to duńska marka z ponad 200-letnią tradycją, specjalizująca się w produkcji wysokiej jakości farb, tapet i produktów do wykańczania powierzchni. Oferuje farby do wnętrz i elewacji, ochronę drewna oraz masy szpachlowe. Firma stawia na ekologię, oferując produkty o niskiej zawartości szkodliwych substancji. Jej farby wyróżniają się trwałością, łatwością aplikacji i wysoką jakością, co czyni je popularnym wyborem w branży budowlanej i dekoratorskiej.
Wzrost widoczności i ruchu organicznego wynikał z kompleksowego podejścia do eSEO – od analizy słów kluczowych i konkurencji, przez strategię treści, po ich tworzenie i optymalizację.
Kluczowe okazały się tłumaczenia opisów z duńskiego, rozbudowa kategorii i wykorzystanie AI do tworzenia treści. Równolegle prowadzono link building i aktualizowano wpisy blogowe.
Blog posiadał 42 teksty, które zostały ocenione pod kątem potencjałów i zasugerowano usunięcie tych bez potencjału. Od maja rozpoczęto poprawianie starszych wpisów i tworzenie nowych z pomocą copy, który wykorzystał dane z briefu contentowego i wytycznych eSEO. Powstało w tym czasie 66 treści blogowych.
Widoczność i ruch na stronie systematycznie rosną. Wiele artykułów osiągnęło pozycję 0 (featured snippet), czyli wyróżnioną odpowiedź wyświetlaną na szczycie wyników wyszukiwania. To efekt regularnych działań contentowych, linkowania i budowy tematyczności, które zostały pozytywnie ocenione przez algorytmy Google. Od marca 2025 w Polsce działa AI Overview – mimo potencjalnego efektu zero-click, marka Flügger pojawia się w odpowiedziach AI Overview, co potwierdza wysoką jakość treści.
Strategiczne
podejście
Już na starcie kampanii przeprowadzono dogłębną analizę eSEO, konkurencji oraz zapytań użytkowników. Na tej podstawie stworzono precyzyjną strategię działań dostosowaną do realiów rynku i potrzeb użytkowników.
Treści
wspierane AI
W kampanii powstały dziesiątki zoptymalizowanych opisów i artykułów tworzonych z wykorzystaniem autorskiego narzędzia AI i weryfikowanych przez korektora – dzięki temu treści były nie tylko zgodne z SEO, ale również przyjazne dla użytkownika.
Mierzalne
rezultaty
Efekty kampanii to m.in. wzrost widoczności o 215% w TOP10 i 230% w TOP3 według Ahrefsa.
Współpraca
z klientem
Transparentna komunikacja i podział zadań pozwoliły na skuteczną realizację strategii. Klient aktywnie uczestniczył w procesie, m.in. wdrażając zmiany, publikując treści i rozwijając stronę.
Efektywny
content recykling
Starsze treści blogowe zostały przeanalizowane pod kątem potencjału i odświeżone zgodnie z aktualnymi wytycznymi eSEO. To przyniosło lepsze pozycje, większy ruch i pojawienie się w tzw. „pozycji 0”.
Klient posiada aktualnie 63 punkty, gdzie na początku działania realizowaliśmy dla wybranych 10 wizytówek. Początkowo zostały wdrożone działania na mniejszej ilości w celu pokazania możliwych efektów. Na wyniki wpływa też sezonowość, która występuje w tej branży. Od kilku miesięcy działamy ze wszystkimi punktami.
Pierwszy miesiąc polegał na zbudowaniu panelu współpracy i przygotowanie analizy z propozycjami zmian. Po omówieniu z klientem tego dokumentu zostały zmiany wdrożone na wizytówkach. Optymalizacja polegała na poprawieniu treści na wizytówkach, dodaniu brakujących elementów, wzbogacenie linków o kody UTM.
W kolejnych miesiącach regularnie odpowiadaliśmy na opinie klientów, pilnowaliśmy godzin otwarcia, dodawaliśmy wpisy i planowaliśmy kolejne działania. Między czasie dodaliśmy nowe zdjęcia i zaplanowaliśmy proces zachęcania do pozostawiania opinii. To tylko część zadań i pomysłów, które zostały zaplanowane lub zostały wdrożone. Następnie te wszystkie działania zostały przeniesione na wszystkie wizytówki.
Dane pochodzą za okres kwiecień 2024 – wrzesień 2024 dla 10 wizytówek. W porównaniu r/r uzyskaliśmy o 19% więcej wyszukiwań, o 7% więcej wyświetleń, a także o 25% więcej przejść na stronę internetową, o 15% więcej zapyta o dojazd. W porównaniu analizowanego okresu do wcześniejszego, czyli październik 2023-marzec 2024 zanotowaliśmy wzrost o 271% w wyszukiwaniach, o 374% w wyświetleniach, o 50% więcej wizyt na stronie, o 30% więcej wskazówek dojazdu czy o 10% więcej połączeń telefonicznych. Tutaj oczywiście porównujemy całkiem 2 różne okresy sprzedażowe. Warto pamiętać, że to są wyniki dla 10 wizytówek, a Flügger ma ich o 6 razy więcej.
Wszytkie wizytówki zostały zaopiekowane od stycznia 2025. Poniższe dane pokazują jak zachowują się wyniki z analizowanego okresu:
Grzegorz
Maliszewski
HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT
tel. +48 577 997 701
e-mail wspolpraca@promotraffic.pl
PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.
Z przyjemnością rekomendujemy Agencję PromoTraffic jako rzetelnego i kreatywnego partnera, z którym mamy okazję współpracować w kilku obszarach digital marketingu.